aA
Ketvirtadienio naktį Lenkijoje, netoli Lomžos miesto, įvykusi kraupi autoavarija nusinešė net aštuonių Lietuvos ir užsienio šalių piliečių gyvybes. Lenkijos kelyje susidūrė dvi Lietuvos įmonių transporto priemonės - sunkvežimis ir bendrovės "Tibus" keleivinis autobusas. Lietuvos sunkvežimis ir autobusas virto metalo laužo krūva.
Avarija
© "Lietuvos žinios"
  • Tragedija
  • Aukos
  • Slaugė
  • Kelias
  • Nesulaukė
  • Nuovargis
  • Laužas

    Tragedija

    Avarija įvyko Gosterų kaime, maždaug 20 kilometrų nuo Lomžos miesto, beveik pusiaukelėje tarp Lomžos ir Mazovijos Ostruvo. Policijos teigimu, avarija įvyko po vidurnakčio.

    Autobusu važiavo 29 asmenys, 5 iš jų žuvo. Tai vairuotojai Rimas Milimavičius ir Česlovas Skulčius, keleiviai Gintaras Žitikis, Vokietijos pilietė Muller ir vienas nenustatytas asmuo. 23 keleiviai buvo sužeisti, keturių būklė sunki.

    Sunkvežimiu važiavo 2 asmenys, abu žuvo. Tai vairuotojas Juozapas Mackevičius ir nenustatytas asmuo, kuris vyko iš Vilniaus į Miuncheną.

    Lomžos gydymo įstaigos direktoriaus pavaduotoja Hana Majewska sakė, kad apie pirmą valandą nakties į ligoninę buvo atvežta 13 žmonių. Nei mirusiojo, nei šių trijų žmonių tapatybės kol kas nenustatytos, nes jie neturėjo jokių dokumentų. Dar du nesunkiai sužeisti žmonės iš ligoninės buvo paleisti, o likusieji gydomi ortopedijos skyriuje. Tarp jų yra šeši lietuviai ir argentinietis Rafaelis Pedro. Jų gyvybei pavojus negresia.

    Per avariją nukentėjęs Alfonsas Labuskis iš Šiaulių sakė nežinąs, kaip viskas įvyko - tuo metu keleiviai žiūrėjo televizorių, kiti ruošėsi miegoti. Pasak jo, autobusas iš Kauno išvažiavo užvakar po pietų, vairuotojai buvo pailsėję

    Aukos

    Lomžoje gydomas Kėdainių rajono gyventojas Edvardas Juozelskis LŽ pasakojo autobusu vykęs į Frankfurtą - šiame mieste jis per Lietuvos darbo biržą įsidarbino automechaniku. Vyriškiui medikai rimtų traumų nediagnozavo, tačiau teigė, jog jam dar ilgokai teks gydytis. Labiausiai E.Juozelskis prisipažino nerimaująs dėl to, kad Lietuvoje jam teks gydytis už savo lėšas. Sužalotasis paaiškino socialiniu draudimu esąs apdraustas tik Vokietijoje, o ne Lietuvoje.

    Kaip ir kiti LŽ kalbinti avarijos dalyviai, E.Juozelskis prisipažino abejojąs dėl draudimo, kurį sumokėti turėtų kompanija "Tibus", mat jai priklauso nelaimę patyręs autobusas. Perkant bilietą į Frankfurtą jam, o ir kitiems žmonėms, buvo paaiškinta, kad draudimo įmoka įtraukta į bendrą kelionės kainą.

    Be atskiro draudimo mokesčio autobuso keleiviams taip pat žadėta kompensuoti galimus nuostolius už sugadintą bagažą. Apie draudimo išmokas nė vienas iš LŽ kalbintų avarijos dalyvių teigė nieko negirdėjęs. Tačiau vakar "Tibus" vadovybė tvirtino, kad autobuso keleiviai buvo apdrausti 600 tūkst. eurų suma.

    Slaugė

    Autobuso keleiviai LŽ negalėjo papasakoti tragiško įvykio smulkmenų. E.Juozelskis teigė dėl patirto šoko mažai ką atsimenąs, kita autobuso keleivė Laima Kochanskaitė sakė į Frankfurtą vykusi su savo draugu, gyvenančiu Argentinoje. Iš Vokietijos ji ketino skristi į draugo tėvynę.

    "Viskas nutiko labai greitai, - prisiminė L.Kochanskaitė. - Nuo susidūrimo plyšo dešinysis autobuso šonas ir daugelis keleivių kartu su sėdynėmis išlėkė į lauką pro kiaurymę. Mano koją suspaudė sėdynės, aplink buvo girdėti aimanos".

    L.Kochanskaitė pasakojo, kad atgavusi sąmonę išvydo, jog tik keli autobuso keleiviai gali judėti. Iš metalo gniaužtų išsivaduoti jai padėjo draugas argentinietis.

    Sužeistais lietuviais rūpinosi ne tik Lietuvos konsulai Lenkijoje, bet ir vietinis katalikų kunigas, jis moraliai palaikė sužeistuosius.

    Avarijos vieta liudijo, jog autobuso ir vilkiko susidūrimas buvo labai stiprus.

    Kelias

    Kelias, kuriame įvyko nelaimė, labai siauras, kaip ir daugelis Lenkijos magistralių. Skirtingai nei praneša Lenkijos pareigūnai, kelio danga avarijos vietoje nėra lygi. Ji išvagota gilių vilkikų ir sunkvežimių paliktų vėžių, dėl jų net ir lėtai važiuojant automobilį nuolat mėto į šalis, tai trukdo manevruoti.

    Kelio ruožas, kuriame įvyko susidūrimas, dar ir vakar buvo slidus dėl išsiliejusios mašinų alyvos. Aplink avarijos mėtėsi keleivių daiktai, maistas bei drabužiai. Po tokio stipraus smūgio autobusas ir vilkikas virto metalo laužo krūva.

    Per avariją susidūrė Lietuvoje registruoti autobusas "Neoplan", priklausantis kompanijai "Tibus", ir Juozo Mackevičiaus vairuojamas sunkvežimis "Volvo", priklausantis Šiauliuose registruotai A.Juozaičio įmonei.

    "Tibus" generalinis direktorius Vidas Urbonas BNS sakė, jog sunkiasvoris automobilis išvažiavo į priešingą juostą ir trenkėsi į autobusą. Anot jo, kai kurie liudytojai teigė, jog sunkvežimio vairuotojas užmigo prie vairo. "Tibus" vadovams apie avariją pranešė paskui autobusą važiavusio kito vilkiko vairuotojas.

    Įvykį tiria Ostrolenkos miesto policija. Į avarijos vietą bei ligonines išvyko Lietuvos generalinė konsulė Varšuvoje I.Valainytė ir konsulas Seinuose Jonas Kindurys. Lietuvoje pagalbą koordinuoja URM Konsulinis departamentas.

    Labiausiai per avariją nukentėjo "Volvo", vežusio tekstilės įrangą iš Anglijos į Latviją, vairuotojas Juozas Mackevičius ir automobilio keleivis. Vienuolika vilkikų turinčios įmonės savininkas A.Juozaitis Eltai sakė, kad tai pirma tokia skaudi nelaimė, ištikusi bendrovę, dirbančią nuo 1994 metų.

    Nesulaukė

    Vilkiko vairuotojas J.Mackevičius, vasario mėnesį atšventęs 30metį, gyveno šalia Šiaulių, Bubių kaimelyje. Jo žmona, trisdešimties metų darbo neturinti Erika, ir sesuo, 43 metų Danutė Milašauskienė, vakar gedėjo vyro ir brolio.

    Dvi Mackevičių mergaitės, 4 metų Justina ir 8 metų Kristina, dieną dar nežinojo apie tėvelio žūtį - ašarojančios moterys niekaip nesiryžo pasakyti, kad jos liko našlaitės. Tik vyresnioji kažką nujautė - parvežta iš mokyklos vis prašė pasakyti, kas gi namie atsitiko...

    E.Mackevičienė prisiminė, jog vyras į Angliją išvažiavo kovo 18-ąją, sekmadienį. Paskutinį kartą telefonu su Juozu ji kalbėjo kovo 24-ąją, tada jis dar buvo Anglijoje. Vėliau moteris dar gavo trumpąją žinutę mobiliuoju telefonu.

    Vakar rytą jai paskambino vyro viršininkas, individualios įmonės savininkas A.Juozaitis, ir pranešė, kad Juozas žuvo autoavarijoje Lenkijoje.

    Pats A.Juozaitis apie nelaimę sužinojo iš kito savo vairuotojo, Sauliaus Dilinsko, dėl Lietuvos žemdirbių blokados įstrigusio Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, pakeliui į Vakarus. Užvakar apie 23 val. S.Dilinskas kalbėjo telefonu su J.Mackevičiumi ir pranešė, kad stovi įstrigęs prie sienos. J.Mackevičius sakė esąs jau Lenkijoje, netoli Lietuvos. Susitarė susitikti "ant sienos".

    Tačiau į Vakarus važiuojantis kolega nesulaukė nei grįžtančio Juozo, nei jo skambučio. Jis pats apie 3 val. ryto paskambino J.Mackevičiui mobiliuoju telefonu, tačiau atsiliepęs nepažįstamas balsas pranešė, kad įvyko avarija, vairuotojas žuvęs. Tada ryšys nutrūko.

    Nuovargis

    J.Mackevičiaus žmona Erika ir sesuo Danutė vakar prisiminė, jog Juozas labiausiai pavargdavo ne kelyje, bet laukdamas eilėje prie sienos. Moterys pasipiktinusios žemdirbių, kurie blokuoja kelius ir taip dar labiau sunkina nelengvą vairuotojų darbą, veiksmais: savo gerovę jie nori susikurti kitų sąskaita.

    J.Mackevičius tolimųjų reisų vairuotoju dirbo beveik dvejus metus. Bubiuose gimęs, užaugęs ir vidurinę mokyklą lankęs Juozas dar baigė statybininkų mokyklą Šiauliuose. Su žmona Erika buvo pažįstami nuo pirmos klasės. Meilė tarp jaunuolių pražydo mokantis 9 klasėje. O birželį būtų sukakę 10 metų, kaip juodu susituokę. ieima turėjo nusipirkusi sklypą, ketino statytis namą (gyveno giminių name).

    Juozas labai mylėjo savo dukreles, tačiau visąlaik dar svajojo apie sūnų - kad nenutrūktų giminės linija. Mat J.Mackevičius yra garsaus kunigo Antano Mackevičiaus, vieno iš 1863 metų sukilimo vadų, palikuonis. Kunigas A.Mackevičius buvo Juozo senelio dėdė. Juozas labai domėjosi giminės geneologijos medžiu ir svajojo, kad garsi pavardė išliktų.

    J.Mackevičiaus darbdavys A.Juozaitis sakė, jog žuvusysis buvo labai pavyzdingas, geras, nuolat mašiną prižiūrintis vairuotojas, todėl jam buvo prižadėtas naujas vilkikas "Mercedes" (jis jau užsakytas iš gamintojų). iį kartą J.Mackevičius iš Anglijos į Latviją gabeno tekstilės įrenginius. Paprastai per reisą vairuotojas sukardavo 5-6 tūkstančius kilometrų. Po šio reiso J.Mackevičius būtų ilgėliau pailsėjęs, nes reikėjo keisti pasą.

    Nuojauta Artimieji prisimena, kad prieš išvažiuodamas Juozas tarsi išpažintį atliko, šnekėjo, jog grįžęs pailsės, visi galės ilgiau džiaugtis vieni kitais. iį kartą J.Mackevičius dar skubėjo ir į sesers gimtadienį - Danutei kaip tik vakar suėjo 43-eji.

    "Laukit manęs, kartu sėsim prie stalo", - tokius žodžius iš užsienio perdavė J.Mackevičius. Į keliones J.Mackevičius visada važiuodavo vienas. Bet šį kartą jo paprašė, kad iš Anglijos paimtų pakeleivį.

    Žuvusio Lenkijos kelyje panevėžiečio Jono Palubinsko šeima tragišką žinią sutiko labai skausmingai. Marytė Palubinskienė, dirbanti bendrovėje "Panevėžio gatvės" valytoja, ir niekur nesimokantis septyniolikmetis sūnus Marius bei žuvusio vyro sesuo Irena Ona Talalienė su žurnalistais bendrauti atsisakė.

    LŽ pavyko sužinoti, kad 47 metų J.Palubinskas prieš metus išvyko uždarbiauti į Angliją. Panevėžietis dirbo nelegaliai netoli Londono. Į Angliją, kaip ir daugelis lietuvių, jis išvyko už skolintus pinigus. Vyriškis užsienyje uždirbtus pinigus nuolat siųsdavo į Panevėžį, kad žmona galėtų grąžinti skolą. Prieš tai J.Palubinskas dirbo "Ekrano" bendrovėje. Atleistas sumažinus "Ekrane" etatus vyriškis dirbo įvairius darbus, tačiau dažniausiai - vairuotoju.

    Laužas

    1995 metų gamybos autobusas "Neoplan 116", kainavęs 270 tūkst. Vokietijos markių, buvo visiškai sumaitotas. Tarptautiniais maršrutais važinėjantys "Tibus" autobusai yra apdrausti transporto priemonių savininkų civilinės atsakomybės Lietuvoje ir užsienyje draudimu. Manoma, kad 70-80 proc. keleivių buvo savarankiškai apsidraudę nuo nelaimingų atsitikimų.

    "Tibus" vadovo Vido Urbono žodžiais, tarptautiniais reisais bendrovė keleivius vežioja jau treji metai, ir tai pirmoji skaudi avarija.

    Sužinojęs apie nelaimę Seimo pirmininkas Artūras Paulauskas išsiuntė laišką ministrui pirmininkui Rolandui Paksui, prašydamas informuoti, ar Lietuvos Vyriausybė galėtų pasiteirauti Lenkijos Respublikos ministrų kabineto dėl galimybės planuoti ir sparčiau modernizuoti kelią "Via Baltica", kad būtų garantuotas saugesnis judėjimas iš Šiaurės Europos ir Baltijos valstybių pietų kryptimi.

    Įvertink šį straipsnį
    Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
    (0 žmonių įvertino)
    0

    Top naujienos

    Ant ledo – kraujo klanai, butelių šukės ir įsilinksminęs Jasikevičius: penki ritulininkų nuotykiai Lietuvoje

    Pasų neturėję ir dėl to diskvalifikuoti konkurentai, dujų nuotėkis per varžybas, žiūrovus...

    10 metų pakeltose lysvėse daržininkaujanti Renata Ničajienė pasakė, ką jose auginti, o ko ne

    Į svetimą daržą paspoksoti mėgstantys internautai sutiks – Renatos Ničajienės pakeltos...

    Tokio savaitgalio laukėme jau seniai: viena diena bus ypač vasariška

    Šiandien mūsų šalies orus lems aukšto slėgio sūkurio vakarinė dalis.

    Motiejūno vedama „Monaco“ dramatiškai parklupdė Šaro „Fenerbahče“ (1)

    „Monaco“ su Donatu Motiejūnu dramatiškai atsitiesė Eurolygos ketvirtfinalio serijoje. Pirmame...

    Fausta Marija Leščiauskaitė. Rytinė kava iš Kalabybiškio miesto savivaldybės puodelio, garbės raštai ir 100 tūkstančių šokoladui Seime (8)

    „Mes čia jums tokią dovanėlę turime”, – išgirstu žodžius, kurie sukelia dejavu jausmą....

    Radinys Argentinoje nustebino paleontologus: tai – čakizauras, iki šiol neregėtas unikalios anatomijos padaras

    Argentinos paleontologai skelbia atradę naują vidutinio dydžio žolėdį dinozaurą – šie...