Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti norint nepriaugti svorio

 (7)
Reta iš mūsų per savo gyvenimą nebandė numesti svorio. Kartais norėdamos kuo greičiau įtilpti į savo mėgstamus drabužius moterys ryžtasi drastiškiausioms dietoms. Kitos nuosekliai laikosi pasaulyje populiarių neva gydytojų sukurtų dietų. Kaip 5 BRAŠKĖMS pasakojo dietologė Jūratė Dobrovolskienė, kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas.
Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© shutterstock

Pacientus svorio ir antsvorio klausimais konsultuojanti dietologė pabrėžia, jog nėra tokios „greitos, stebuklingos“ dietos, kurią rekomenduotų gydytojas.

DIETA - NE SAVĘS DŽIOVINIMAS

„Greitas svorio metimas yra nesveikas. Daugelis dietų yra antifiziologiškos. Jų veikimo principas yra ne svorio mažinimas, bet skysčių iš organizmo šalinimas, sąmoningas savęs džiovinimas, dehidratacija“, - aiškina dietologijos klinikos „Dietos Sistema“ gydytoja J. Dobrovolskienė.

Garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui

Todėl kad ir kaip gražiai bebūtų aprašomos, beveik visos dietos yra tiesiog elementarus organizmo dehidratavimas, kuris daro organizmui žalą.

Prieštaringai vertinama netgi garsioji daktaro Roberto Atkinso dieta. Tokios dietos, anot pašnekovės, yra momentinės.

„Jos nėra laimintinos, tačiau toleruotinos. Bet apie ilgalaikį tokių dietų laikymąsi niekas nekalba“, - sako dietologė.

Sveikiems žmonėms per savaitę lemiamų sveikatos pakitimų galbūt tokios dietos ir nepadarys, bet asmenys, sergantys lėtiniais susirgimais, kardinaliai pakeitę savo mitybą gali pakenkti savo sveikatai. Pavyzdžiui, garsiosios baltyminės dietos ne vienai pacientei sukėlė inkstų funkcijos sutrikimus visam gyvenimui.

J. Dobrovolskienė pabrėžia, kad dietologas dietų nesiūlo. Graikiškos kilmės žodis „diata“ reikšmė – gyvenimo būdas.

„Taigi, dietologai ne gadina sveikatą, bet bando ją pataisyti, atgaivinti sveikos subalansuotos mitybos įpročius. Rekomenduojama badauti išskirtinių klinikinių situacijų metu. Tačiau pacientas badauja su medikų priežiūra, jam lašinami specialūs tirpalai, stebimos gyvybinės organizmo funkcijos, - aiškina ji. - Tik tokiu atveju badavimas yra pateisinamas. Kitais atvejais mes neturime moralinės ir juridinės teisės žaloti žmones“.

Gydytoja perspėja DIETŲ MĖGĖJAS ir išduoda, kaip iš tiesų reikia valgyti <span style="color: #ff0000;">norint nepriaugti svorio</span>
© Shutterstock nuotr.

APSIŠAUKĖLIŲ NORAS PASIPELNYTI

Koks gydytojų požiūris į moterų pamėgtą nevalgymą po 18 valandos? Dietologai nevalgyti rekomenduoja iki miego likus trims valandoms.

„Žmogus nėra automatas. Jis gyvas organizmas, prisitaikęs gyventi pagal tam tikrą šviesos ritmą. Visos biologinės organizmo reakcijos susiformavo per ilgą evoliucionavimo kelią, kurio nepaisyti nevalia, - sako gydytoja. - Vakarienė likus trims valandoms iki miego - tai biologinė organizmo teisė nebūti apkrautam naktį. Todėl jei žmogus miegoti eina 22-23 valandą, jis gali drąsiai valgyti ir 20 valandą.“

Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas.

Kiek yra tiesos dietose pagal kraujo grupę? Pasak medikės, tokios dietos neturi jokios moksliškai pagrįstos tiesos. Tokia dieta buvo sukurta ne medikų: „Tai tik apsišaukėlių noras pasipelnyti. Kai kurių žmonių fantazijos yra labai lakios – vieni rašo knygas, kiti kuria dietas“.

Kiekvieno žmogaus organizmas paveldi skirtingus genetinius kodus. Tarp jų ir polinkį pilnėti. Tėvai neretai puikuojasi savo putliais ir apkūniais vaikais, kurių išvaizda esą byloja, jog jie yra sveiki ir valgūs. Tačiau gydytoja sako, kad toks požiūris yra prastas. Kuo anksčiau bus susirūpinta vaiko mityba, tuo jam pačiam bus lengviau ateityje.

„Kūdikio vystymusi bei būsima sveikata reikėtų susirūpinti dar tada, kai jis nešiojamas moters įščiose“, - sako dietologė. Gydytoja pabrėžia, kad perteklinis maisto vartojimas ir antsvorio turintys žmonės naudingiausi yra verslininkams.

SVARBIAUSIA NEIŠTAMPYTI SKRANDŽIO

Pas dietologus dažniausiai pagalbos kreipiasi žmonės dėl nutukimo ir jų sukeliamų širdies kraujagyslių susirgimų, cukrinio diabeto.

Tuomet kaip žmonėms mesti svorį? Geriausia išeitis sportuoti, subalansuoti savo mitybą. Suvartoti tiek kalorijų, kiek ir sueikvoji. Tada viskas susitvarko ir eina kaip iš pypkės. Bet ne per greitai – perteklinio svorio mažėjimas vertinamas teigiamai, jei svoris mažėja ne daugiau 4 kg per mėnesį.

Be to, galima nepamiršti ir persivalgymo daromos skriaudos. Žmogaus skrandžio talpa yra apytikriai 350 ml. Todėl turėtume orientuotis į tokio dydžio porcijas. Visais kitais atvejais būna persivalgymas ir skrandžio pertempimas. Per dieną reikėtų valgyti ne mažiau 4 kartų per dieną, ne dažniau kaip 2 val. ir ne rečiau kaip 4,5 val. intervalu.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (8)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (9)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.