Valgymo įpročiai: kas padės sulieknėti, o kas ne

 (1)
Informacijos apie tai, ką reikėtų valgyti, kad numestume kelis nereikalingus kilogramus, labai daug. Kodėl taip sunku prisijaukinti sveikos mitybos įpročius? Dietologai pataria - efektyvus kasdienio meniu sureguliavimo būdas - dienoraštis, kurį kasdien pildome.
© fotolia.com

Akivaizdu, kad mūsų gyvenime labai daug dalykų paremta įpročiais (kiti juos vadina refleksais). Tačiau esminis šių dviejų sąvokų skirtumas tas, kad refleksai nuo mūsų pačių nelabai priklauso, o įpročius mes galime ugdyti. Jei vaikystėje mama buvo įpratinusi, kad geriausia pusryčiams prisikirsti daug sumuštinių su dešra ir storu sviesto sluoksniu, suaugę mes patys priimame sprendimus, ką valgyti.

Pirmas ir svarbiausias įprotis

Valgymo režimas - įprotis, sveikatai turintis daugiausiai teigiamos įtakos. Jį įgijus organizmas visą laiką gauna pakankamai maisto. Mums psichologiškai labai svarbu žinoti, kad gausime reikalingų maistinių medžiagų nuo ryto, kai pabusime, iki vakaro, kai jau ruošimės eiti miegoti. Deja, kai sugalvojame kardinaliai pakeisti savo mitybos įpročius, laikomės dietų, mūsų kūnas patiria labai didelį stresą. Jis nesuvokia mitybos pasikeitimų ir režimo sugriuvimo, todėl pradeda kaupti atsargas.

Valgymo režimą (laikotarpį tarp pusryčių, pietų ir vakarienės) reikėtų reguliuoti atsižvelgiant į tai, per kiek laiko pavalgius skrandis ir vėl lieka tuščias. Dietologai teigia, kad maistą mūsų organizmas virškina maždaug 3-5 valandas. Viskas priklauso nuo to, ką valgėme. 

Dar vienas svarbus įprotis

Svarbu, kad maistui ir pačiam valgymo procesui skirtumėte pakankamai dėmesio. Tai neturi būti tik fiziologinis poreikių patenkinimas. Jokiu būdu neužsiimkite kita veikla (knygos skaitymu, televizijos žiūrėjimu). Geriausias įprotis - valgymas prie stalo. Neskubėkite, mėgaukitės kiekvienu kąsniu. Ir visada prisiminkite - maistas yra nuostabus malonumas, kuriuo būtina mėgautis!

Kodėl niekaip nepavyksta?

Blogų mitybos įpročių susiformavimui didžiausią įtaką turi blogos emocijos ir neigiama mūsų psichologinė būsena. Jei šeimoje yra kažkokie konfliktai, tai pietavimas sukels tik labai daug streso. Tai dažnai skatina apsivalgymo priepuolius. 

Jokiais būdais neverskite vaikų valgyti tai, kas jiems labai nepatinka. Taip jiems visam gyvenimui gali susiformuoti neigiamas požiūris į maistą.


Nuotr. Shutterstock

Dienoraštis, kuris pakeis jūsų mitybos įpročius

Amerikiečių mitybos specialistai tvirtina, kad pažinti savo valgymo įpročius, sėkmingai juos keisti ir lieknėti padeda dienoraščio rašymas. Jums tereikės kiekvieno valgio metu surašinėti viską, ką dedate į burną. Jokiais būdais nesistenkite gudrauti prieš save ir kitus (jei kažkam planuojate parodyti dienoraštį), nes tai neatneš jokios naudos, o dienoraščio rašymas bus netikslingas laiko gaišimas. Remiantis mokslininkų atliktais tyrimais, linkę pilnėti žmonės pildydami dienoraštį ir vertindami savo mitybą bei fizinį aktyvumą nesąmoningai maždaug 30 proc. sumažina suvartojamo maisto kiekį ir 10 proc. padidina fizinį aktyvumą.

Labiausiai dienoraštis tinka žmonėms, kurie yra įsitikinę, kad valgo labai nedaug, tačiau kilogramų vis daugėja. Kai jie pradeda užrašyti kiekvieną savo kąsnį, supratimas labai greitai ateina. Į dienoraštį reikia surašyti ne tik tai, kas keliauja į mūsų pilvukus per pagrindinius valgymus - pusryčius, pietus, vakarienę, tačiau ir kiekvieną užkandį. Dienoraštis padės demaskuoti kalorijas, kurias jus taip puikiai slapstydavote.

Kaip rašyti?

Į dienoraštį reikia tiksliai įrašyti, ką valgome, geriame, kokiais kiekiais tai darome. Užsirašykite ir laiką bei vietą. Skaičiuokite kalorijas. Sugalvokite sau tikslą - kiek kalorijų per dieną neturėtumėte viršyti. Taip pat apibūdinkite savo nuotaiką ir alkį (ar buvote laimingi, ar susinervinę ir t.t.). Greitai pastebėsite, kad tai naudingas ir linksmas žaidimas. Sėkmės!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (57)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.