METAME SVORĮ. Kokių angliavandenių reiktų atsisakyti?

 (6)
Niekada nebuvau Atkinsono dietos, kurioje atsisakoma visų angliavandenių, gerbėja. Organizmui reikia visko. Vis dėlto, kai kurių angliavandenių suvartojimą reiktų riboti.
© Shutterstock nuotr.

1. BALTOS DUONOS

Be to, kad ji yra prėska ir prasta, balta duona yra tiesiogine prasme išbalinta… ir rafinavimo proceso metu nuo miltų, iš kurių gaminama balta duona, nulupama dauguma jų maistingųjų medžiagų, todėl tai yra vienas iš angliavandenių, kurio tikrai reikėtų vengti! Taip, kai kurios maistingosios medžiagos yra grąžinamos atgal su chemikalais, tačiau iš tikrųjų dauguma baltosios duonos kalorijų atsiranda iš tuščių angliavandenių, tokių kaip cukrus (daug fruktozės turintis kukurūzų sirupas), ir joje nėra ląstelienos (kaip angliavandeniuose pilnagrūdėje duonoje).

2. BALTŲ RYŽIŲ

Baltieji ryžiai, kitaip nei jų pilnagrūdžiai draugai (rudieji, raudonieji ar mėlynieji ryžiai), yra kitas angliavandenis kurio reikia vengti. Kaip ir baltoje duonoje, dauguma baltųjų ryžių kalorijų, kurios atsiranda dėl angliavandenių, yra paprasčiausias krakmolas, kuris yra greitai perdirbamas ir net gi nelabai sotus. Vietoj to, kad piktnaudžiautumėte šiais paprastais baltaisiais ryžiais, pakeiskite juos rudaisiais, kurie yra skanesni, be to, juose yra ir „gerųjų“ angliavandenių.

3. GAZUOTŲ GĖRIMŲ

Gazuoti gėrimai tiesiogine prasme yra mažiausiai mėgstami angliavandeniai… ir turbūt viena tikra mano mitybos silpnybė. Visi angliavandeniai gazuotose gėrimuose yra iš cukraus (arba daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo). Beje, mes kalbame ne apie „kelias kalorijas“. Mes kalbame apie BEGALĘ kalorijų — jei norite tikslių skaičių, 250 mililitruose gazuoto gėrimo yra 240 kalorijų. Be to, dauguma mūsų išgeria daugiau nei 250 mililitrų. Mes išgeriame apie 600 – 700 mililitrų… o tai trigubai daugiau kalorijų – beprotiškos 600 kalorijų! Tad gazuotieji gėrimai tikrai yra tie angliavandeniai, kurių reikėtų vengti.

4. SALDAINIŲ

Juk tai nebuvo jums staigmena, ar ne? Daugumoje saldainių yra angliavandeniai iš cukraus (kaip ir gazuotuose gėrimuose) ir be jokių to kaltę atperkančių maistingųjų medžiagų. Yra ir išimčių: nedideliame gabalėlyje juodojo šokolado yra ir vertingųjų antioksidantų. Ir jei jūs tikrai desperatiška ir ieškote priežasties pagriebti greitos energijos kupiną saldainį, rinkitės „Raisinettes“ (su razinomis) arba „M&M’s“ su žemės riešutais. Jie nėra žymiai geresni, tačiau juos galima bent šiek tiek pateisinti.

5. PRIKIMŠTŲ BULVIŲ

Pačios bulvės nebūtinai yra angliavandenis, kurio reikėtų vengti, tačiau visi priedai, kuriais mes jas prikemšame, tikrai nėra geri! Kumpis? Grietinė? Sūris? Visi jie kupini riebalų, kas paverčia šias sveikas orkaitėje keptas bulves į angliavandenį, kurio reikėtų vengti. Ką geriau rinktis? Saldžiąsias bulves. Be rudojo cukraus. Arba zefyrus.

6. PER DAUG VAISIŲ

Tarp saldumynuose esančio cukraus ir vaisių cukraus nėra jokio skirtumo, tačiau manoma, kad valgyti vaisius yra geriau, nei valgyti saldumynus, nes vaisiuose yra tiek daug GERŲ dalykėlių, pavyzdžiui, antioksidantų, ląstelienos (taip pat angliavandenis) ir kitų. Geriausia yra išlaikyti pusiausvyrą — iš tų 5 šviežių vaisių ir daržovių porcijų, kurias USDA rekomenduoja mums suvalgyti kiekvieną dieną, pasistenkite suvalgyti tik 1 arba 2 porcijas vaisių… ir pasistenkite, kad šie vaisiai nebūtų PERNOKĘ, nes tokiuose vaisiuose būna dar daugiau cukraus.

7. KEPTŲ SALDUMYNŲ!

Tai taip pat neturėtų būti staigmena, kad keptuose saldumynuose, pavyzdžiui, keksiukuose ir sausainiuose, yra dvigubai daugiau angliavandenių, kurių reikia vengti — cukraus ir apdirbtų miltų. Juose nėra daug tam tikra prasme gerųjų angliavandenių, pavyzdžiui, ląstelienos. Na, nebent jūs renkatės pilnagrūdžius keptus saldumynus su vaisių gabalėliais, kad gautumėte ląstelienos ir sveiką dozę ne tokio blogo cukraus.

Kai tiek daug angliavandenių reikia vengti, kokius jų galima valgyti? Šiek tiek natūralaus cukraus nėra blogai (ypatingai iš šviežių vaisių) ir, žinoma, yra nepaprastai nuostabi ląsteliena. Abu jie yra angliavandeniai, kuriais galite pasimėgauti (ląsteliena) ir mėgautis su saiku (cukrus). Kuris iš blogųjų angliavandenių jus nustebino, o apie kurį seniausiai žinojote? Ar žinote kitų „blogųjų“ angliavandenių, kurių reikėtų vengti? Pasidalinkite šiomis žiniomis su mumis!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (57)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.