20 įpročių, dėl kurių kasdien jausitės žvalesni ir energingesni

Nereikia litrais gerti energetinių gėrimų ar kavos, kad neužmigtumėte prie darbo stalo.
© Shutterstock nuotr.

Skaitykite 5braskes.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųsti programėles: „iPhone“; „Android“. Sekite mūsų naujienas ir Facebooke!

Siūlome 20 greitų ir paprastų būdų, kaip galima pažvalėti, nevartojant cheminių medžiagų įmantriais pavadinimais.

1. Pasportuokite vidurdienį. Kai po pietų atkeliauja nuovargis, eikite į sporto salę, o ne gulkite ant kušetės darbe. Tai padės padidinti produktyvumą ir sėkmingai pabaigti darbo dieną. O jei sportuoti negalite, žiūrėkite 3 punktą.

2. Valgykite šokoladą. Jame yra kofeino, tačiau tai ne vienintelė priežastis, kodėl jis suteikia jėgų. Šokolade esantys flavonoidai padidina smegenų aktyvumą ir pagerina nuotaiką.


Nuotr. Shutterstock

3. Šiek tiek pamiegokite. Nesipriešinkite snauduliui. Tyrimai parodė, kad optimali dienos miego trukmė – 1020 minučių. Nusnauskite tiesiog padėjusios galvą ant stalo  žvalumas sugrįš. Be to, toks trumpas dienos miegas nepaveiks jūsų noro miegoti naktį  tikrai užmigsite lengvai.

4. Pasivaikščiokite. Išeikite iš pastato. Geriausiai pasivaikščiojimui tiktų parkas. 20 minučių gryname ore, ir pasijausite žymiai šviežesnė. Kaip jums patinka toks būdas pasikrauti energijos?

5. Valgykite laiku. Mūsų kūnui maistas reikalingas tam, kad jis funkcionuotų. Reguliarus sveikas maistas (ir net gi užkandžiai) geba pagerinti smegenų aktyvumą. Tačiau nepamirškite, kad neišsimiegojimas verčia valgyti netgi tada, kai nesame alkanos. Taip kad išsiaiškinkite savo pojūčius prieš tai, kai imsite ką nors kramtyti.

6. Apsirūpinkite kompleksiniais angliavandeniais. Nežinote, kuo save „užpildyti"? Kompleksiniai angliavandeniai (pavyzdžiui, iš neskaldytų grūdų)  puikus pasirinkimas. Juose esanti gliukozė  maistas smegenims. Angliavandeniai leidžia jaustis žvalesnei. Moksliškai įrodyta, kad tie, kurie vartoja mažai angliavandenių, yra linkę į nuotaikų kaitas ir užmaršumą.

7. Gerkite gėrimus be cukraus. Mokslininkai įrodė, kad išgėrus gėrimo su cukrumi, netekti jėgų galima jau po valandos. Cukraus poveikis yra beveik toks pats, kaip ir kofeino! Po žvalumo antplūdžio  tonuso sumažėjimas!

8. Juokitės. Juokas  streso žudikas. O be to, jis ir žvalina. 

Nuotr. Shutterstock

9. Pasirąžykite. Užteks tik keleto pasirąžymų nepakylant nuo stalo.

10. Atitraukite užuolaidas. Natūralūs aplinkos signalai veikia tai, kaip mūsų kūnas gamina energiją. Saulės šviesa padeda įveikti sezoninę depresiją. Ir nereikia pirkti šviesos terapijos prietaiso, jei šalia yra langas, nukreiptas į saulėtą pusę.

11. Ką nors pakramtykite. Vietoj to, kad knapsotumėte nuobodžiame susirinkime, suvalgykite saldainiuką arba pakramtykite kramtomąją gumą. Tie patys mokslininkai tvirtina, kad kramtymas paaštrina dėmesį ir pakelia nuotaiką.

12. Nusiprauskite po šaltu dušu. Tyrėjai vienu balsu tvirtina, kad trijų minučių šaltas dušas padeda netgi esant lėtiniam nuovargiui. 

Nuotr. Fotolia

13. Keletą kartų giliai įkvėpkite. Gilus kvėpavimas, kai pakeliama diafragma, priverčia kraują greičiau tekėti venomis, o tai savo ruožtu įkrauna energijos.

14. Gerkite daugiau vandens. Kartais sportuodamos sporto salėje arba tvarkydamos reikaliukus, mes pamirštame išgerti būtiną vandens kiekį. Tačiau netgi nedidelė dehidratacija gali paskatinti mieguistumą, todėl visada po ranka turėkite vandens.

15. Dainuokite balsu. Be abejo, žinote, kad dainuojant reikia kontroliuoti kvėpavimą. Sudainuokite dainą, ir gausite begalę deguonies, kuris leis išlaisvinti papildomą energiją. Be to, tyrimai rodo, kad dainuojančių žmonių tonusas padidėja labiau, nei tų, kurie tiesiog klausosi.

16. Uždekite šviesą. Paros ritmai labai veikia mūsų savijautą. Ir paprasčiausiai būnant ryškiai apšviestame kambaryje galima jaustis žymiai žvaliau. Deja, šis patarimas nenaudingas tiems, kurie bando neužmigti žiūrėdami nuobodų filmą.

17. Bendraukite. Tyrimai rodo, jog tie žmonės, kurie mažai kalbasi su aplinkiniais, jaučiasi nelaimingi ir dėl to blogai miega. Tie, kurie darbo metu pasiplepa su kolegomis, jaučiasi žvalesni.

Nuotr. Shutterstock

18. Pagarsinkite muziką. Vien tik girdėti jos motyvą yra per mažai. Garsiai klausydama muzikos ir mušdama koja ritmą, greitai surasite savyje jėgų susikoncentruoti.

19. Sureguliuokite temperatūrą. Kai patalpoje pernelyg šalta, organizmas sako smegenims: „metas miegoti". Apsivilkite megztinį arba suraskite būdą temperatūrai pakelti, kad atsikratytumėte mieguistumo.

20. Atsikelkite nuo stalo, pasivaikščiokite. O užkandžiavimas prie kompiuterio dažniausiai paskatina persivalgymą. Jei norite pažvalėti, užtenka tiesiog atsistoti nuo stalo ir pavaikščioti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Nepatikėsite: 11 beprotiškų dalykų, kuriuos žmonės daro vairuodami (2)

Pasirodo, kai kurie žmonės atlieka automobilyje ir šiuos įvardytus dalykus. Nekartokite jų klaidų, nes tai tiesus kelias į avarines situacijas.

Bijote vairuoti? Moterys, sužinokite, kaip labiau pasitikėti savimi prie vairo

Dabar keliuose galima išvysti daugiau dailiosios lyties vairuotojų nei bet kada anksčiau. Per pastaruosius 20 metų vairuojančių moterų skaičius išaugo dvigubai, tačiau jeigu daugelis vyrų prie vairo trykšta perdėtu pasitikėjimu savimi, tai moterims dažniausiai jo trūksta.

6 mažai žinomi vairavimo patarimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (15)

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažniausiai gyvybės netenka vairuodami ar patekę į kito vairuotojo sukeltą eismo įvykį. Nepaisant fakto, kad šiais laikais automobiliai yra saugesni nei bet kada, juos vis tiek vairuoja žmonės, kurie, būkim sąžiningi, kartais neturi net minimalių techninių ir teorinių žinių, kurios būtinos norint valdyti transporto priemonę

5 naudingi patarimai vairuojančioms moterims (58)

Kiekviena dailiosios lyties atstovė nors kartą gyvenime yra girdėjusi skundžiantis „moterimis prie vairo“. Nei vienai nepatinka tai girdėti, tačiau kalbant tarp mūsų, mergaičių, tuose juokeliuose esama nemažai tiesos, ar jums taip neatrodo?

Avariją išgyvenęs E. Žičkus: skausmą krūtinėje jaučiau dar kelias dienas, o išgąstį – ne vieną mėnesį (6)

Visi kas savo kailiu patyrė ką reiškia patekti į avariją, žino kad toks įvykis paveikia ilgam. Vieni išgyventą išgąstį jaučia metų metus, kiti kasnakt sapnuoja košmarus, bet daugelis vieningai sutaria, kad skubėjimas kelyje viso to nevertas.

Dainos, kurių nepatartina klausyti prie vairo (16)

Nuotaika, kuri jus valdo vairuojant, veikia viską. Tai, kaip jaučiatės tuo metu, apspręs, kaip vairuojate. Jeigu esate supykę, vairuosite kur kas agresyviau. Jeigu liūdite, greičiausiai būsite labiau išsiblaškę ir prasčiau nei įprastai sukaupsite dėmesį. Jeigu jaučiatės laimingi ir savimi patenkinti, greičiausiai viską darysite pagal įstatymo raidę arba tiesiog paprasčiausiai greitai važiuosite. Ir nors egzistuoja tūkstančiai įvairių veiksnių, apsprendžiančių jūsų nuotaiką, niekas negali paneigti, kad muzika, kurios klausotės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių.

Peršalimo ligos: kaip užkirsti kelią rimtesnėms ligoms (1)

Aktualiausios, žinoma, kvėpavimo takų ligos - jos mus rudenį puola dažniausiai.

10 patarimų nėščioms vairuotojoms (1)

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja prie vairo sėstis ir besilaukiančioms moterims, o tai darydamos jos privalo suprasti, kad avarijos atveju pavojus susižeisti yra didesnis. Vis dėlto, esama būdų, kaip riziką sumažinti.

Vairuotojų horoskopas: kokie kiekvieno Zodiako ženklo vairavimo įpročiai (10)

Paskaičius šį straipsnį tikriausiai pasakysite: „Matot, ne viena aš vairuoju tarsi su pirkinių maišu ant galvos.“ O gal atvirkščiai? Padiskutuokime komentaruose!

Tikra istorija: šito nepamiršiu visą gyvenimą (2)

Kiekvieną dieną vis greičiau bėgame ir bandome užkariauti bei pasiekti naujus tikslus. Bet kiek iš tiesų tame yra prasmės?

Skaitytojos patirtis: iki šiol sapnuoju tą vyrą (10)

Kartais būna etapų, kai, rodos, tarsi plauki pasroviui ir nebevertini kasdienybės teikiamų džiaugsmų, kurie gyvenimui suteikia prasmės bei vertės.

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus (2)

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.