Kaip nesusimauti per darbo pokalbį (I dalis)

 (2)
Nusprendžiau ieškotis naujo darbo, tad dabar įnirtingai mokausi, kaip ilgai negalvojant atsakyti į būsimų darbdavių klausimus.
Nepiktžodžiaukite apie jūsų darbą ar darbdavį. Susitelkite į teigiamus dalykus.
© Shutterstock nuotr.

Užteks sėdėti sudėjus rankas. Kas, kad esu dar neatrasta Lietuvos stiliaus ikona. Manęs taip gali ir nesurasti. Turiu ieškoti pati. Visas pietų petraukėles nuo šiandienos praleidžiu skaitydama patarimus, kaip gauti geidžiamą darbą. Va, ir šitie iš www.careerdfw.org pasirodė labai įdomūs. Tik nesuprantu, kodėl į klausimą, kaip įsivaizduojate savo ateitį, negalima atsakyti, jog noriu paplūdimyje gerti pinacoladą...

  

1. Kodėl norite dirbti šioje mados pramonėje?
Blogas atsakymas:

„Man patinka apsipirkinėti. Net būdama maža, praleisdavau valandų valandas vartydama katalogus."

Neužtenka pasakyti, kad jums tai patinka. Bet kas gali tai pasakyti. Geriau papasakokite istoriją apie tai, kas jus sieja su konkrečia pramonės šaka, ir, jei galite, papasakokite savo sėkmės istoriją.

Geras atsakymas:
„Man visada patikdavo apsipirkti, tačiau mano domėjimas mažmenine prekyba iš tiesų prasidėjo, kai pradėjau dirbti prabangių prekių parduotuvėje. Aš žinojau, kad mūsų parduodami rūbai buvo nuostabūs, tačiau supratau, kad mes netinkamai jais prekiaujame. Tad aš pasitariau su vadovybe ir mes nusprendėme imtis naujos pardavimų strategijos, kuri per metus padidino mūsų pardavimus 25 procentais. Buvo puiku, kad galėjau teigiamai prisidėti prie jų sėkmės bei padėti reklamuoti produktus, kuriais aš tikrai tikėjau."

2. Papasakokite mums apie save...

Blogas atsakymas:
„Prieš ketverius metus baigiau universitetą ir įgijau biologijos bakalauro laipsnį. Tačiau supratau, kad tai nėra man tinkamas kelias. Tad nusprendžiau keisti savo gyvenimą ir pradžiai įsidarbinau pardavimuose, o vėliau - teisinės firmos reklamos skyriuje. Po to, keletą mėnesių keliavau. Galiausiai, grįžau ir vėl darbavausi reklamoje. O dabar aš čia, ieškau daugiau iššūkių reikalaujančio darbo reklamoje."

Vietoje to, kad pateiktumėte savo darbų chronologinę istoriją, susitelkite ties savo stipriosiomis pusėmis ir tuo, kaip jos susijusios su šia pozicija. Jei įmanoma, pasistenkite kalbėti su pavyzdžiais.

Geras atsakymas:
Aš esu labai energinga ir komunikabili. Dvejų metų darbas prekyboje padėjo man įgyti pasitikėjimo ir išmokė mane, kad kliento lojalumas yra labai svarbus. Galiu papasakoti savo sėkmės istoriją. Pastarajame savo darbe aš pasiūliau įdiegti laišką apie kompanijos naujienas. Tai padėjo mums pagerinti santykius su esamais klientais ir susirasti naujų. Todėl per dvejus metus kompanijos pajamos išaugo 10 procentų. Taip pat aš labai domiuosi tuo, kaip kompanijos naudojasi internetinėmis priemonėmis,  siekdamos geriau save reklamuoti, ir man būtų įdomu tai išbandyti jūsų kompanijoje."

3. Ką manote apie jūsų buvusį vadovą?

Blogas atsakymas:
„Jis buvo visiškai nekompetentingas. Darbas su juo buvo tikras košmaras, todėl aš nusprendžiau pakelti sparnus."

Atsiminkite: jei jūs priims į šį darbą, jus klausinėjantis asmuo vieną dieną gali tapti jūsų buvusiuoju vadovu. Mažiausiai jie nori įdarbinti kažką, kas gali kada nors piktžodžiauti ir apie juos. Todėl vietoj to, kad juodintumėte savo buvusį darbdavį, būkite pozityvus ir susitelkite į tai, ko iš jo išmokote (nepriklausomai nuo to, koks siaubingas jis buvo).

Geras atsakymas:
„Mano buvęs vadovas išmokė mane laiko valdymo svarbos, nes jam svarbiausia buvo atitikti numatytuosius terminus. Toks jo požiūris paskatino mane greičiau dirbti ir patenkinti tokius reikalavimus, kurie man atrodė neįmanomi."

4. Kodėl jūs norite pakeisti savo dabartinę darbovietę?

Blogas atsakymas:
„Nes negaliu pakęsti savo vadovo ar dirbamo darbo."

Nepiktžodžiaukite apie jūsų darbą ar darbdavį. Susitelkite į teigiamus dalykus.

Geras atsakymas:
„Savo dabartiniame darbe aš daug išmokau, tačiau dabar aš ieškau naujų iššūkių, kad praplėsčiau savo akiratį ir įgyčiau naujų žinių - tokį potencialą aš regiu šiame darbe."

5. Kur įsivaizduojate save po penkerių metų?

Blogas atsakymas:
„Besiilsinčią Bahamuose" arba „Užimančią jūsų pareigas".

Iš tiesų, nėra teisingo atsakymo į šį klausimą, tačiau klausiantysis nori išgirsti, kad jūs esate ambicingas, siekiantis karjeros ir įsipareigojęs šiai kompanijai. Tad vietoj to, kad dalintumėtės savo svajonėmis apie ankstyvą pensiją, ar bandydami būti sąmojingi, pateikite jiems atsakymą, parodantį jūsų veržlumą ir atsidavimą.

Geras atsakymas:
„Po penkerių metų norėčiau dar geriau išmanyti šią pramonės sritį. Taip pat, man labai patinka dirbti su žmonėmis. Galiausiai, aš norėčiau pasiekti kokią nors šios kompanijos vadovo poziciją, kur galėčiau panaudoti savo žinias apie žmones ir pramonės šaką, kas būtų naudinga man pavaldiems žmonėms ir pačiai kompanijai."

(Tęsinys rytoj)

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (11)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (22)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.