Įtraukusis ugdymas

73 straipsnių

Įtraukusis ugdymas – tai švietimo metodika, orientuota į visų mokinių integraciją į bendrą mokymosi procesą, nepriklausomai nuo jų gebėjimų ar poreikių. Šis modelis pabrėžia individualizuotą mokymo turinio pritaikymą, mokyklų infrastruktūros pritaikymą ir profesionalų bendradarbiavimą. Tikslas – užtikrinti lygias galimybes ir sudaryti sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui.

Straipsniuose nagrinėjamas įtraukusis ugdymas: šio modelio praktinis įgyvendinimas Lietuvoje, pasirengimo lygis ir iššūkiai, su kuriais susiduria švietimo sistema.

Vaida Jutkonė

Ne visi specialiųjų poreikių turintys vaikai gali lankyti bendrojo lavinimo mokyklas, įsitikinusi klaipėdietė Inga, auginanti autistišką vaiką, tačiau kai kurių tėvų noras, kad jų atžalos būtinai integruotųsi į visuomenę, lankydamos bendrojo lavinimo mokyklas, kartais išsipildo visai ne taip, kaip b...

prof. habil. dr. Vilija Targamadzė

Įtraukusis ugdymas įsibėgėja. Sprendžiant iš viešos informacijos (ir ne tik), mokyklose, atskirose klasėse sekasi įvairiai – prabylama apie sėkmes ir problemas, ypač specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) vaikų mokymo(si), elgesio problemas, bet kažin kodėl nutylima, kaip sekasi socialinės, ekonominės, k...

Vytautė Merkytė, Indrė Pepcevičiūtė

Kodėl kai kurioms ugdymo įstaigoms sunkiau gauti mokinio padėjėją ir ką tokiais atvejais daryti vaikų, turinčių individualių ugdymosi poreikių, tėvams? Kodėl norint patekti į Pedagoginę psichologinę tarnybą (PPT) tenka laukti keletą mėnesių, o kai kurie tėvai vengia vesti savo vaiką įvertinti? Šiais...

Titas Atraškevičius, Indrė Pepcevičiūtė

„Delfi“ konferencijos „(Ne)matomi: įtraukties diena“ diskusijoje „(Ne)matomi vaikai: ar mokyklos pasiruošusios išugdyti ateities lyderius?“ aktorė Toma Razmislavičiūtė-Juodė ir atlikėja Katažina Zvonkuvienė, auginančios sūnus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, pasidalijo savo patirtimi švietimo s...

prof. habil. dr. Vilija Targamadzė

Vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą mokykloje. Tik ryškėja skirtingi jo supratimai – vieni mano, kad tai specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija į ugdymo(si) procesą, kiti vadovaujasi Švietimo įstatyme pateikta įtraukiojo ugdymo samprata: „įtrauktis – švietimo sistema sudaro s...