Ne visi specialiųjų poreikių turintys vaikai gali lankyti bendrojo lavinimo mokyklas, įsitikinusi klaipėdietė Inga, auginanti autistišką vaiką, tačiau kai kurių tėvų noras, kad jų atžalos būtinai integruotųsi į visuomenę, lankydamos bendrojo lavinimo mokyklas, kartais išsipildo visai ne taip, kaip b...
Įtraukusis ugdymas
73 straipsnių

Įtraukusis ugdymas – tai švietimo metodika, orientuota į visų mokinių integraciją į bendrą mokymosi procesą, nepriklausomai nuo jų gebėjimų ar poreikių. Šis modelis pabrėžia individualizuotą mokymo turinio pritaikymą, mokyklų infrastruktūros pritaikymą ir profesionalų bendradarbiavimą. Tikslas – užtikrinti lygias galimybes ir sudaryti sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui.
Straipsniuose nagrinėjamas įtraukusis ugdymas: šio modelio praktinis įgyvendinimas Lietuvoje, pasirengimo lygis ir iššūkiai, su kuriais susiduria švietimo sistema.
Įtraukusis ugdymas įsibėgėja. Sprendžiant iš viešos informacijos (ir ne tik), mokyklose, atskirose klasėse sekasi įvairiai – prabylama apie sėkmes ir problemas, ypač specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) vaikų mokymo(si), elgesio problemas, bet kažin kodėl nutylima, kaip sekasi socialinės, ekonominės, k...
2025-ieji – „Mokytojas – prestižinė profesija“ metai. Skaudu, tačiau ryškėja tiesa, jog bravūrišką Lietuvos švietimo politiką formuoja su techniniu protu susitapatinę diletantai.
Po agresyvaus bendraklasio smūgio trečiokas atsidūrė ligoninėje: prakalbo apie juodąją įtraukiojo ugdymo pusę (17)
Panevėžio Vytauto Žemkalnio gimnazijoje įvykęs incidentas atskleidė įtraukiojo ugdymo spragas. Devynerių metų berniukas buvo sunkiai sužalotas klasės draugo. Nukentėjusiojo tėvai teigia, kad mokykloje nebuvo imtasi jokių priemonių, nors apie panašius nutikimus buvo žinoma ir anksčiau.
Kiekvienos valstybės sėkmės pagrindas yra veiksminga ir rezultatyvi švietimo sistema, kuri sudaro prielaidas darniam visų visuomenės sričių funkcionavimui. Turėjome unikalią galimybę kokybiškai sutvarkyti švietimą, tačiau su širdgėla tenka konstatuoti, kad savitikslių reformų nekompetentingas vykdym...
Ką reiškia auginti ir ugdyti vaiką, turintį negalią, kokį vaidmenį įtraukties atžvilgiu atlieka neformalusis ugdymas, kodėl įtrauktis reikalinga ne tik tiems, kurie turi negalią, ir kur link turime eiti kaip visuomenė? Šiais klausimais konferencijos „Švietimas. Tik į priekį“ diskusijoje „Įtraukusis ...
Įtraukusis ugdymas: kodėl mokyklose ir darželiuose trūksta mokinio padėjėjų ir ką daryti tėvams, kurių vaikui jo reikia (5)
Kodėl kai kurioms ugdymo įstaigoms sunkiau gauti mokinio padėjėją ir ką tokiais atvejais daryti vaikų, turinčių individualių ugdymosi poreikių, tėvams? Kodėl norint patekti į Pedagoginę psichologinę tarnybą (PPT) tenka laukti keletą mėnesių, o kai kurie tėvai vengia vesti savo vaiką įvertinti? Šiais...
Šiais mokslo metais 50 tūkst. vaikų su negalia išėjo į bendrojo ugdymo mokyklas. Viešojoje erdvėje nuskambėjo įvairių istorijų: vaikai, turintys negalią, patiria patyčias, tėvai, kurių vaikai neturi individualių ugdymosi poreikių, nuogąstauja, kad jiems skiriama per mažai dėmesio, mokytojų darbo krū...
Nuo rugsėjo dėl netinkamo įtraukiojo ugdymo nesikreipė nei tėvai, nei NVO: nesulaukta nė vieno skundo (2)
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) teigia, kad po to, kai rugsėjį startavo visuotinis įtraukusis ugdymas, nebuvo sulaukta nė vieno skundo dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų nepriėmimo į mokyklas.
Apsilankiau mokykloje ir pamačiau, kaip veikia įtraukusis ugdymas: ant stalo gulėjęs apatiškas vaikas vėliau nustebino (22)
Ketvirtokams vyksta lietuvių kalbos pamoka. Mokytoja užduoda klausimus, o kai kurie vaikai net stojasi iš suolų, stiebiasi ant pirštų galiukų, kad atkreiptų mokytojos dėmesį. Jie sprigėte spirga noru atsakyti į klausimą. Visgi vienas berniukas apatiškai guli ant stalo, rankas užsimetęs ant galvos ir...
Visuomenė įvertino įtraukiojo ugdymo reformą: užtenka dviejų prasčiau besimokančių ir visa klasė traukiama žemyn (7)
50 tūkstančių vaikų su negalia šiemet išėjo į bendrojo ugdymo mokyklas. Viešojoje erdvėje nuskambėjo ne viena negatyvi istorija apie negalią turinčius vaikus, kurie kasdien patiria patyčias. Ne mažiau istorijų ir iš kitos pusės – tėvų, kurių vaikai mokosi kartu su negalią turinčiais, ir mokytojų, ku...
Katažina Zvonkuvienė: mano sūnus Donatas agresyvėjo dėl to, kad aš nesupratau jo pasaulio, aš nesugebėjau jo priimti ir suprasti (3)
„Delfi“ konferencijos „(Ne)matomi: įtraukties diena“ diskusijoje „(Ne)matomi vaikai: ar mokyklos pasiruošusios išugdyti ateities lyderius?“ aktorė Toma Razmislavičiūtė-Juodė ir atlikėja Katažina Zvonkuvienė, auginančios sūnus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, pasidalijo savo patirtimi švietimo s...
Beveik 50 tūkstančių Lietuvos vaikų su negalia šiemet išėjo į mokyklas: kai kurių patirtys siaubingos, kiti maloniai nustebinti (7)
Tūkstančiai vaikų su negalia šiemet išėjo į bendrojo ugdymo mokyklas. Kai kurių mokyklų durys jiems liko uždarytos arba atidarytos tik dėl akių. Yra daug tokių ugdymo įstaigų, kur negalią turintys vaikai kasdien patiria patyčių ne tik iš bendraklasių, bet ir iš mokytojų, be to, tokiais vaikais steng...
Diskusijos apie įtraukųjį ugdymą dalyviai: būtina apie tai kalbėti, o pokyčiams dar reikia laiko (4)
Gruodžio 4–5 d. organizuojama konferencija „Švietimas. Tik į priekį?!“, kurioje bus diskutuojama aktualiais švietimo dabarties ir ateities klausimais. Viena antrosios dienos diskusijų temų skirta įtraukiajam ugdymui, kuris nuo šių mokslo metų tapo privalomas visoms Lietuvos ugdymo įstaigoms. Kaip ve...
Vilija Targamadzė. Ar nepasiklydome tarp įtraukiojo ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų integracijos? (5)
Vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą mokykloje. Tik ryškėja skirtingi jo supratimai – vieni mano, kad tai specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija į ugdymo(si) procesą, kiti vadovaujasi Švietimo įstatyme pateikta įtraukiojo ugdymo samprata: „įtrauktis – švietimo sistema sudaro s...
Vaikų, turinčių intelekto negalią, įtrauktis į visuomenę – jautri ir kompleksiška tema. Tai ne tik švietimo, bet ir socialinė, emocinė bei kultūrinė užduotis, reikalaujanti visų visuomenės narių įsitraukimo ir supratimo. Kaip sėkmingai įtraukti šiuos vaikus ir kokie pagrindiniai iššūkiai lydi šį pro...
„Gyvenime nieko nereikia bijoti, reikia tik suprasti. Dabar pats laikas daugiau suprasti, kad mažiau bijotume“, – yra pasakiusi žymi lenkų-prancūzų mokslininkė Marie Curie. Tokią nuostatą galėtume pritaikyti ir požiūriui į oficialiai nuo šių mokslo metų pradžios Lietuvos mokyklose startavusį įtraukų...
Pastaraisiais metais Lietuvoje vis daugiau dėmesio skiriama įtraukiajam ugdymui. Viena iš priemonių, padedančių mokytojams ir specialistams spręsti iššūkius, su kuriais susiduriama, kai kalbama apie įtraukųjį ugdymą, gali būti Lietuvos gamintojų sukurta papildytosios realybės smėlio dėžė IMSAND.
Dalį specialiųjų poreikių turinčių vaikų mokyti atskirose erdvėse užsibrėžusi Širvintų rajono savivaldybė nurodo nepriėmusi jokių oficialių teisės aktų. Dėl to šią informaciją gavę Vyriausybės atstovai apskrityse sako savivaldybės sprendimų vertinti negalintys. Savo ruožtu Švietimo, mokslo ir sporto...
Seimo rinkimuose dalyvaujančių partijų atstovai nesutaria, kaip geriausia užtikrinti vaikų su specialiais poreikiais interesus. Dalis politikų akcentuoja, kad įtraukusis ugdymas yra raktas siekiant efektyvesnės žmonių su negalia integracijos. Tuo metu kiti pabrėžia, kad šiam žingsniui mokyklos dar n...