Stresą nuims ausų masažas

 (1)
Dėl darbų krūvio (o gal greičiau - dėl darbo neturėjimo) bei įtampos mūsų organizmas patiria nežmonišką stresą. Kaip jo atsikratyti?
Minutės ausų masažas atpalaiduos ir suteiks naujos energijos.
Minutės ausų masažas atpalaiduos ir suteiks naujos energijos.
© Shutterstock nuotr.

Kai pažiūri aplink, visi tik stresuoja arba depresuoja. Nejaugi iš tiesų taip blogai ant Lietuvos? Vieni stresuoja, kad darbų daug, niekur nespėja, o kiti, atvirkščiai - kad jaučiasi niekam nereikalingi, kad netgi Darbo birža neturi jiems ko pasiūlyti.

Esu reta išimtis, kuri negalvoja važiuoti į užsienį gyventi ir dirbti. Tikiu, kad jei esi darbštus, jei turi idėjų, tikslų gyvenime ir žinai, kaip jų pasiekti, nereikia jokios papildomos motyvacijos, kad liktum Lietuvoje. Be to, jei su stresu nesusidorosi čia, Lietuvoje, tai jo svetur tikrai nesumažės. Apims dar didesnė depresija ir nerimas, nes reiks pritapti prie kitos aplinkos, kultūros, susirasti tą patį DARBĄ, draugų ir panašiai.

Žmogaus patiriamą darbe stresą mokslininkai ir medikai vadina XXI amžiaus maru. Dažniausiai jis pasireiškia nervingumu, nerimu, padidėjusiu kraujo spaudimu, pykčiu, sudirgimu, nuovargiu ir depresija. Bet viso to galima išvengti.

Užkandžiai. Jei negatyvių emocijų kiekis kaupiasi dvigubai greičiau nei įprastai, medikai rekomenduoja atsikratyti streso tiesiog darbo vietoje. Tam jums prireiks visai nedaug laiko.

Geriausiais būdas - leisti sau truputį pailsėti ir pasistiprinti. Pavyzdžiui, galima sukrimsti riešutų. Juose gausu maistingų medžiagų, reikalingų serotonino, vitaminų B ir E, antioksidantų gamybai. Būtent šios medžiagos padeda įveikti stresą.

Masažas. Veiksmingai įtampą mažina ausų spenelių masažas. Kinai jau prieš tūkstantį metų žinojo, kad ausis - viena svarbiausių mūsų kūno akupunktūros sistemų. Šiltomis rankomis apie minutę masažuokite abi ausis. Kiekvieną tašką rekomenduojama spausti apie 5 sekundes.

Gėrimai. Taip pat greitai atsikratyti streso padės arbatos puodelis. Juodoje arbatoje yra medžiagos, padedančios organizmui veiksmingai atsispirti stresinėms situacijoms.

Tvarka. Sumažinti streso padeda elementarus darbo organizavimas. Besibaigiant darbo dienai, nepatingėkite susitvarkyti savo darbo vietos: išmeskite nereikalingus popierius, sudėliokite daiktus į savo vietas, išsiplaukite kavos puodelį. Atėję iš ryto į darbą, apgalvokite būsimą dieną, pasižymėkite svarbius darbus ir atrinkite tai, kas gali palaukti.

Be to, labai svarbu nepraleisti pietų ir pertraukų. Pietauti darbo vietoje nerekomenduojama, geriausia kur nors išeiti, pakeisti aplinką, kitaip poilsis nebus pilnavertis. Neignoruokite pertrauykų, kad ir kaip esate užsiėmę. Net kavos gėrimas atstatys jėgas, pabendrausite su kolegomis. Tyrimai patvirtino, kad žmonės, dirbantys geranoriškoje atmosferoje, patiria mažiau streso.

Judėjimas. Fiziniai pratimai - tai vienas iš geriausių būdų atsikratyti streso. Nevenkite sporto užsiėmimų, pasivaikščiojimų gryname ore ar paprasčiausios mankštos. Jei darbas nesiseka, viskas krinta iš rankų ir atrodo, kad jūs tuojau pat sprogsite, susiraskite nuošalią vietelę biure ir pasimankštinkite. Paprasti fiziniai pratimai - rankų ir kojų mostai, keletas pritūpimų - padės jums atitrūkti nuo įtemptų minčių, pagerinti kraujotaką, atpalaiduoti kūną ir nusiteikti darbui.

Darbo sąlygos. Psichologai rekomenduoja savimi rūpintis ir sukurti tokias sąlygas, kuriose jums būtų patogu ir malonu darbuotis. Verta atkreipti dėmesį į jus supančios aplinkos oro temperatūrą, apšvietimo lygį, oro kokybę.

Daugeliui žmonių svarbu, kad jų darbo krūviai atitiktų jų asmeninį biologinį ritmą. Todėl jei jūs efektyviau dirbate vakare, verta atitinkamai pasiderinti darbo grafiką, o nesikankinti rytais dėl nenoro bet ką daryti ir su bet kuo kalbėtis.

Profesija. Beje, patiriamo streso darbe skalė itin priklauso nuo žmogaus profesijos. Manoma, kad ramiausias yra bibliotekininkų darbas, o nervingiausias - šachtininkų, pilotų ir žurnalistų. Taip pat didelį emocinį krūvį patiria aktoriai, politikai, mokytojai bei gydytojai. Jei jūsų darbas yra kūrybinis, prisiminkite, kad, pagal statistiką, kūrybiniai žmonės įprastai persidirba. Darbo dienos metu jie jaučia vadovybės spaudimą, o po to dar bando dirbti vakarais namuose.

Kūrybiniai žmonės dažnai nesusitvarko su savo pareigomis (iš čia greičiausiai ir tas posakis "ai, jis menininkas" - neva, toks atsiplėšęs nuo žemės, išsiblaškęs ir neturintis vadybininko įgūdžių) ir yra priversti atsakinėti į skambučius bei elektroninius laiškus ne darbo metu. Be to, kūrybinių profesijų atstovai dažniau yra linkę galvoti apie darbą net po darbo valandų ir jau uždarę biuro duris.

Prisiminkite, kad darbas, kad ir koks svarbus jis bebūtų, neturi (ir negali) pakeisti šeimos, bendravimo su draugais ir poilsio.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.

Šeši neįprasti svogūnų lukštų panaudojimo būdai (6)

Mažai kam žinoma, kad naudingi sveikatai ne tik svogūnai, bet ir jų lukštai, kurių sudėtyje yra ypatingojo antioksidanto – kvarcetino, pasižyminčio priešalerginiu poveikiu.

Kodėl man bet kokios kalbos apie raukšles atrodo juokingos (4)

Metams bėgant tampu vis vertingesnė, kaip geras vynas. Taip, aš senstu, bet mėgaujuosi šiuo procesu. Pirmąją gyvenimo dalį tavo veidas – tai, kokia gimei, antrąją – tai, ko esi verta.

Pavojinga bakterija, kuri gali sukelti šimtą negalavimų (2)

Helicobacter pylori yra infekciją organizme sukelianti bakterija, ypatingai greitai pasklindanti organizme, ypač jei nusilpusi žmogaus imuninė sistema.

Receptas, pasiskolintas iš Biblijos, išgydo nuo visų ligų? (4)

Paviešintas neva nuo visų ligų gydantis kelių tūkstančių metų senumo receptas kelia aistras. Vienoje Graikijos laidoje prieš keletą metų nuskambėjęs stebuklingo gėrimo receptas sukėlė didžiulį ažiotažą.

Alergija maistui – kartais pakanka tik bučinio

Šiandien apie alergijas kalbame dažnai – anksčiau ne taip dažnai pasitaikantis reiškinys jau tapo kasdienybe. Apie alergijas imame galvoti dažniau – parduotuvėse renkamės ne tik tai, ką mėgstame, bet tai, ką galime vartoti.

Prostatos vėžys – liga, bauginanti vyrus: mitai ir realybė (1)

Kiekviena rimtesnė liga yra apipinta mitų ir baimių. Prostatos vėžys – ne išimtis. Lietuvoje nuo prostatos vėžio kasmet miršta 500-600 vyrų. Skaičiai yra dideli, liga – dažna, todėl kiekvienas yra girdėjęs arba net dalijęsis įvairiais mitais apie prostatos vėžio profilaktiką, tai, kas sukelia šią ligą, kiek skausminga diagnostika ir kokie veiksmingiausi gydymo būdai.

KTU mokslininkas: česnakas nestiprina imuniteto

Atvėsę orai ir vis labiau persekiojančios peršalimo ligos daugelį verčia griebtis vaistų. Kauno technologijos universiteto (KTU) profesorius Petras Rimantas Venskutonis siūlo nepamiršti ir liaudies medicinos, o būtent gerosiomis savybėmis pagarsėjusio česnako.

Alergija nekviestiems namų svečiams – dulkių erkutėms: kaip su ja gyventi?

Namuose kiekvienas norime jaustis saugiai ir jaukiai. Deja, dažno laiką namie apkartina alergijos, kurių nepavyksta išvengti ir savoje aplinkoje. Tyrimai atskleidžia, kad alergija namų dulkių erkėms yra pati dažniausia kvėpavimo takų alergija Europoje. Vis dėlto sprendimų, kurie net ir alergiškiems žmonėms pagerina buvimo namuose kokybę, tikrai yra.

Jaunos moters istorija: tikrinausi dėl krūties vėžio pati, o susirgo mama

Spalį, kovos su krūties vėžiu mėnesį, apie šios ligos prevencijos svarbą bendram pokalbiui pakvietė Nacionalinė krūties ligų asociacija, Nacionalinio vėžio instituto medikai ir jauna moteris, kurios šeimoje krūties vėžys pasiglemžė vieną brangiausių žmonių – mamą.

4 geriausi būdai išvengti blogo burnos kvapo (1)

Žinote kas labiausiai gadina pasimatymą? Blogas burnos kvapas. Mėginant sužavėti kitoje stalo pusėje sėdinčią savo simpatiją, mažiausiai ko reikia, tai iš burnos sklindančio nosį laužiančio aromato. Blogiausia yra tai, kad daugelis žmonių net nesuvokia savo problemos.

10 maisto produktų, kuriuos be reikalo laikėme sveikuoliškais (1)

Spalio 16-ąją minima Pasaulinė maisto diena. Šią dieną siekiama informuoti visuomenę apie susidariusią paradoksinę situaciją pasaulyje, kai išsivysčiusios valstybės kovoja su maisto pertekliumi, o trečiosiose šalyse vyrauja badas.

Ar tikrai pavojinga vartoti šaldytus produktus? (2)

Parduotuvių lentynose matome platų šaldytų produktų asortimentą: greta uogų, daržovių galite rasti pusgaminius, kuriuos tereikia tik atšildyti ir iškepti ar išvirti.