Stresą nuims ausų masažas

 (1)
Dėl darbų krūvio (o gal greičiau - dėl darbo neturėjimo) bei įtampos mūsų organizmas patiria nežmonišką stresą. Kaip jo atsikratyti?
Minutės ausų masažas atpalaiduos ir suteiks naujos energijos.
© Shutterstock nuotr.

Kai pažiūri aplink, visi tik stresuoja arba depresuoja. Nejaugi iš tiesų taip blogai ant Lietuvos? Vieni stresuoja, kad darbų daug, niekur nespėja, o kiti, atvirkščiai - kad jaučiasi niekam nereikalingi, kad netgi Darbo birža neturi jiems ko pasiūlyti.

Esu reta išimtis, kuri negalvoja važiuoti į užsienį gyventi ir dirbti. Tikiu, kad jei esi darbštus, jei turi idėjų, tikslų gyvenime ir žinai, kaip jų pasiekti, nereikia jokios papildomos motyvacijos, kad liktum Lietuvoje. Be to, jei su stresu nesusidorosi čia, Lietuvoje, tai jo svetur tikrai nesumažės. Apims dar didesnė depresija ir nerimas, nes reiks pritapti prie kitos aplinkos, kultūros, susirasti tą patį DARBĄ, draugų ir panašiai.

Žmogaus patiriamą darbe stresą mokslininkai ir medikai vadina XXI amžiaus maru. Dažniausiai jis pasireiškia nervingumu, nerimu, padidėjusiu kraujo spaudimu, pykčiu, sudirgimu, nuovargiu ir depresija. Bet viso to galima išvengti.

Užkandžiai. Jei negatyvių emocijų kiekis kaupiasi dvigubai greičiau nei įprastai, medikai rekomenduoja atsikratyti streso tiesiog darbo vietoje. Tam jums prireiks visai nedaug laiko.

Geriausiais būdas - leisti sau truputį pailsėti ir pasistiprinti. Pavyzdžiui, galima sukrimsti riešutų. Juose gausu maistingų medžiagų, reikalingų serotonino, vitaminų B ir E, antioksidantų gamybai. Būtent šios medžiagos padeda įveikti stresą.

Masažas. Veiksmingai įtampą mažina ausų spenelių masažas. Kinai jau prieš tūkstantį metų žinojo, kad ausis - viena svarbiausių mūsų kūno akupunktūros sistemų. Šiltomis rankomis apie minutę masažuokite abi ausis. Kiekvieną tašką rekomenduojama spausti apie 5 sekundes.

Gėrimai. Taip pat greitai atsikratyti streso padės arbatos puodelis. Juodoje arbatoje yra medžiagos, padedančios organizmui veiksmingai atsispirti stresinėms situacijoms.

Tvarka. Sumažinti streso padeda elementarus darbo organizavimas. Besibaigiant darbo dienai, nepatingėkite susitvarkyti savo darbo vietos: išmeskite nereikalingus popierius, sudėliokite daiktus į savo vietas, išsiplaukite kavos puodelį. Atėję iš ryto į darbą, apgalvokite būsimą dieną, pasižymėkite svarbius darbus ir atrinkite tai, kas gali palaukti.

Be to, labai svarbu nepraleisti pietų ir pertraukų. Pietauti darbo vietoje nerekomenduojama, geriausia kur nors išeiti, pakeisti aplinką, kitaip poilsis nebus pilnavertis. Neignoruokite pertrauykų, kad ir kaip esate užsiėmę. Net kavos gėrimas atstatys jėgas, pabendrausite su kolegomis. Tyrimai patvirtino, kad žmonės, dirbantys geranoriškoje atmosferoje, patiria mažiau streso.

Judėjimas. Fiziniai pratimai - tai vienas iš geriausių būdų atsikratyti streso. Nevenkite sporto užsiėmimų, pasivaikščiojimų gryname ore ar paprasčiausios mankštos. Jei darbas nesiseka, viskas krinta iš rankų ir atrodo, kad jūs tuojau pat sprogsite, susiraskite nuošalią vietelę biure ir pasimankštinkite. Paprasti fiziniai pratimai - rankų ir kojų mostai, keletas pritūpimų - padės jums atitrūkti nuo įtemptų minčių, pagerinti kraujotaką, atpalaiduoti kūną ir nusiteikti darbui.

Darbo sąlygos. Psichologai rekomenduoja savimi rūpintis ir sukurti tokias sąlygas, kuriose jums būtų patogu ir malonu darbuotis. Verta atkreipti dėmesį į jus supančios aplinkos oro temperatūrą, apšvietimo lygį, oro kokybę.

Daugeliui žmonių svarbu, kad jų darbo krūviai atitiktų jų asmeninį biologinį ritmą. Todėl jei jūs efektyviau dirbate vakare, verta atitinkamai pasiderinti darbo grafiką, o nesikankinti rytais dėl nenoro bet ką daryti ir su bet kuo kalbėtis.

Profesija. Beje, patiriamo streso darbe skalė itin priklauso nuo žmogaus profesijos. Manoma, kad ramiausias yra bibliotekininkų darbas, o nervingiausias - šachtininkų, pilotų ir žurnalistų. Taip pat didelį emocinį krūvį patiria aktoriai, politikai, mokytojai bei gydytojai. Jei jūsų darbas yra kūrybinis, prisiminkite, kad, pagal statistiką, kūrybiniai žmonės įprastai persidirba. Darbo dienos metu jie jaučia vadovybės spaudimą, o po to dar bando dirbti vakarais namuose.

Kūrybiniai žmonės dažnai nesusitvarko su savo pareigomis (iš čia greičiausiai ir tas posakis "ai, jis menininkas" - neva, toks atsiplėšęs nuo žemės, išsiblaškęs ir neturintis vadybininko įgūdžių) ir yra priversti atsakinėti į skambučius bei elektroninius laiškus ne darbo metu. Be to, kūrybinių profesijų atstovai dažniau yra linkę galvoti apie darbą net po darbo valandų ir jau uždarę biuro duris.

Prisiminkite, kad darbas, kad ir koks svarbus jis bebūtų, neturi (ir negali) pakeisti šeimos, bendravimo su draugais ir poilsio.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (11)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (22)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (8)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (29)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.

7 žingsniai lieknos talijos link (6)

Sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą... Na, tuomet žiema tinkamiausias laikas pradėti dailinti pilvo linijas. Be to, prieš šventes visos norime atrodyti dailiau, todėl pats metas susiimti!

Veiksmingi būdai numalšinti alkį be maisto (7)

Nuslopinti alkio pojūtį nėra sudėtinga, svarbu žinoti kelias gudrybes ir jomis naudotis. Tai padės sėkmingai laikytis dietos, sveikai maitintis ir neprisikimšti greitų užkandžių ištikus alkio priepuoliams.

Vaistažolės, kurios gerina seksualinį gyvenimą (4)

Nekalčiausia vaistažolių tinktūra, tinkamai naudojama, gali sužadinti norą mylėtis, todėl dėl vaistų vartojimo pasitarkite su savo... ne, ne gydytoju, o partneriu.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Šiuolaikinis gyvenimo tempas ir nesubalansuota mityba veda prie dažnėjančių širdies ir kraujagyslių ligų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti pilno grūdo produktais praturtinta mityba.

Ką daryti, kad prakaitavimas nevirstų košmaru? (2)

Artėjant gražiausioms metų šventėms visus nejučia įtraukia prieššventinio pasiruošimo bumas ir nesibaigianti vakarėlių virtinė. Vieniems tai sukelia džiaugsmingą šurmulį, kitiems – nerimą, kad vakarėlio metu aplinkiniai pastebės kruopščiai slepiamą bėdą – gausų prakaitavimą, kuris žliaugia veidu ar kaupiasi pažastyse net neužsiimant aktyvia fizine veikla. Tad ko imtis, kad šventinis vakarėlis nevirstų košmaru?

Štai jums įrodymai, kodėl nereikia paisyti svarstyklių skaičių! FOTO (8)

Ne paslaptis, kad riebalai sveria mažiau už raumenis, todėl, pavyzdžiui, 65 kilogramus sveriančios sportiško sudėjimo moters kūnas atrodys visai kitaip, nei treniruočių neragavusios.