STIPRINAME IMUNITETĄ: kas geriau – sultys ar vitaminai?

Net Hipokratas kartą pasakė: „tegul maistas būna jūsų vaistas“. Šiuo klausimu niekas nepasikeitė nuo pat senovės. Šiandienos ekspertai taip pat rekomenduoja subalansuotą mitybą, kuri yra geriausias vaistas ir priemonė tuo pačiu metu. Tinkama mityba yra pirmas žingsnis stiprinant savo imunitetą, kuris žiemos metu yra itin svarbus.
<strong>STIPRINAME IMUNITETĄ</strong>: kas geriau – <span style="color: #ff9f40;">sultys ar vitaminai</span>?
© Shutterstock nuotr.

Nėra stebuklingos kapsulės imunitetui. Jo stiprinimas, tai procesas, kuris susideda iš daugelio elementų. Organizmas, visų pirma, turi būti stiprinamas tinkamos mitybos, turtingos šviežių ir natūralių produktų, pagrindu.

„Savo imunitetą galime stiprinti kasdien tinkamai maitindamiesi. Taip yra dėl to, jog maisto ingredientai turi imunomoduliatorių savybių – jie stiprina organizmą, stimuliuodami imuninę sistemą. Teigiamą poveikį imuninei sistemai turi vitaminai, kaip, pavyzdžiui, vitaminas C, kuris gali būti randamas kopūstuose, petražolėse, paprikose ar apelsinų sultyse, ar provitaminas A, esantis geltonos, oranžinės ir raudonos spalvos daržovėse ir vaisiuose, pavyzdžiui, morkų sultyse“, – sako gydytoja-dietologė Žana Antonova.

„Svarbus vaidmuo kuriant atsparumą atitenka ir kai kuriems mineralams, pavyzdžiui, magniui, kurio gausu šalyje auginamuose vaisiuose. Jei vadovaujamės gydytojo nurodymais dėl vaistų dozavimo, lygiai taip pat turime vadovautis ir rekomendacijomis dėl maistinių medžiagų – tik tinkamas mineralų kiekis, esantis maisto produktuose, suteiks reikalingą poveikį. Todėl norint pasiekti tikslą, kasdien į savo mitybą reikėtų įtraukti 5 vaisių ir daržovių porcijas. Kuo įvairesni produktai, kuriuos valgome, tuo daugiau aktyvių ingredientų gauna mūsų organizmas. Svarbu prisiminti, jog nėra vieno produkto, kuriame būtų visos maistinės medžiagos. Lengvai prieinami produktai taip pat gali būti subalansuotos mitybos dalis, pavyzdžiui, 100 proc. vaisių sultys ir glotnučiai, kurie gali atstoti vieną rekomenduojamą vaisių ir daržovių dienos porciją“ – priduria gydytoja-dietologė Ž. Antonova.

<strong>STIPRINAME IMUNITETĄ</strong>: kas geriau – <span style="color: #ff9f40;">sultys ar vitaminai</span>?
© Shutterstock nuotr.

Vitaminai – natūralūs ar kapsulėse?

Daug papildų galima įsigyti be recepto. Ar juos reikėtų pakeisti natūraliais produktais, atsako Ž. Antonova: „Būkite atidūs – papilduose yra koncentruoti elementų kiekiai, todėl prieš juos naudojant reikėtų pasitarti su gydytoju. Tai turėtų būti paskutinė išeitis. Imuninės sistemos stiprinimas turėtų prasidėti nuo produktų, kurie yra tų pačių elementų šaltinis, tik saugesnėje ir skanesnėje formoje. Moksliniai tyrimai patvirtina, kad maistinės medžiagos yra lengviau įsisavinamos iš natūralių produktų, todėl taip padidinamas ir jų veiksmingumas.”

Mūsų organizmui geriausi natūralūs sprendimai. Todėl žiemą, kai ne visi vaisiai ir daržovės yra skanūs ir prieinami, nebijokite juos išbandyti kitokioje, patogesnėje formoje. 100 proc. sultys ir vaisių bei daržovių glotnučiai, ypač žiemą, yra puiki alternatyva šviežiems vaisiams ir daržovėms. ES teisės aktuose nurodoma, jog saldiklių, dažiklių, cukraus ar dirbtiniai skonių priedai 100 proc. vaisių sultyse yra draudžiami.

Išsimiegokite

<strong>STIPRINAME IMUNITETĄ</strong>: kas geriau – <span style="color: #ff9f40;">sultys ar vitaminai</span>?
© Shutterstock nuotr.

Lygiai tokia pat svarbi dalis stiprinant imunitetą yra ir pakankamas miego kiekis. „Išsimiegoti yra be galo svarbu, kadangi miegant mūsų organizmuose įvyksta daugybė procesų, įskaitant ir ląstelių bei audinių atsinaujinimą. Miego trūkumas paveikia endokrininę sistemą, nes organizmas gamina daugiau kortizolio – streso hormono. Miego sutrikimas susilpnina imunitetą. Būtų puiku, jei dienos bėgyje rastumėte 15-30 minučių poguliui, o jei tai neįgyvendinama, tuomet verta pasirūpinti tinkamu miegu naktį. Pakankamas miego valandų kiekis kiekvienam gali būti skirtingas, tačiau svarbus ne tik laikas, bet ir jo kokybė“ – sako gydytoja-dietologė.

Vaikščiojimas stirpina organizmą!

„Nors dienos žiemą trumpesnės, neįsitraukime į žiemišką melancholiją. Priešingai – oras turėtų būti priežastis surasti bent pusvalandį pasivaikščiojimui. Buvimas gryname ore aprūpina organizmą deguonimi ir leidžia jam lengviau „kovoti“ su virusais ir bakterijomis. Taip pat labai svarbu reguliariai vėdinti butų ir namų patalpas. Ypač žiemą, kai kambariai yra šildomi ir oras yra labai sausas. Sausos nosies ir gerklės gleivinės yra imlesnės infekcijoms. Todėl svarbu pasirūpinti oro cirkuliacija išvėdinant patalpas“, – rekomenduoja Ž. Antonova.

Atsparumo kūrimas yra ilgas ir nuolatinis procesas, susidedantis iš daugelio komponentų. Turime rūpintis savo organizmu – naudoti tinkamai subalansuotą mitybą, turtingą pilno grūdo, pieno produktų, vaisių ir daržovių. Jei į kasdienę rutiną įtraukiame ir šiek tiek užsiėmimų lauke bei gerą miegą – esame teisingame kelyje stiprinant savo imunitetą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.