Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų?

 (4)
Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.
© Shutterstock

Jūsų šlapimas gali atskleisti daugybę sveikatos sutrikimų, signalizuoti įvairias infekcijas ar informuoti apie netinkamą mitybą. Todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į bet kokius spalvos ar kvapo pakitimus.

Kaip dažnai turėtumėte šlapintis

Kiekvienos moters rėžimas yra skirtingas, bet geriausia į tualetą keliauti nuo šešių iki aštuonių kartų per dieną. Žinoma, dažnumas priklauso ir nuo to, kiek ir kokius gėrimus vartojate. Kava, juodoji arbata, alkoholis sukelia organizmo dehidrataciją, kitaip tariant „ištraukia" organizme esančius skysčius. Todėl geriant didelius kiekius šių gėrimų į tualetą gali varyti dažniau. Jei jaučiate, kad norite šlapintis, tačiau negalite to padaryti, tai gali būti šlapimo takų infekcijos ar cistos požymiai.

Šlapimo (ne)sulaikymas

Jei galite ilgai kentėti sulaikydamos šlapimą nereiškia, kad turite tvirtus šlapimo pūslės raumenis. Dažnas kentėjimas, gali sutrikdyti šlapimo pūslės veiklą ir minėtieji raumenys praras elastingumą. Todėl ilgainiui gali atsirasti šlapimo nelaikymo bėdos. Šlapimo nelaikymas – tai būklė, kai šlapimas išteka dėl šlapimo pūslės funkcijos kontrolės praradimo. Tai nėra liga, tai šlapimo takų ligos požymis, kurį laiku pastebėjus įmanoma išgydyti.

Skausmingas šlapinimasis

Toks šlapinimasis pasireiškia skausmu ar diskomforto jausmu, kuris juntamas šlapinantis. Tai sukelia įvairios priežastys. Labiausiai paplitusios skausmingo šlapinimosi priežastys yra šlapimo organų infekcijos, lytiniu keliu plintančios ligos, parazitai ir inkstų akmenys, todėl skubiai apsilankykite pas gydytoją.

Šlapimo spalva

Normalaus šlapimo spalva keičiasi nuo šviesiai geltonos iki sodrios gintaro spalvos, priklausomai nuo jo koncentracijos. Tamsus šlapimas įprastai pasirodo rytais, kitu paros metu tai signalizuoja organizmo dehidrataciją. Tai signalas, jog jūsų organizmui trūksta vandens.
Maisto produktai ir gėrimai, taip pat gali turėti įtakos tavo šlapimo spalvai. Burokėliai ar morkos ypač keičia šlapimo spalvą, taip pat ją gali pakeisti vaistai ar maisto papildai, tačiau dėl to nevertėtų nerimauti.

Kraujingas šlapinimasis

Nepanikuokite. Tai gali būti šlapimo pūslės uždegimo padarinys, kuris laiku pradėjus gydymą nesukelia rimtų problemų. Tačiau kai tik pastebite šlapime esančių kraujo pėdsakų, būtinai kreipkitės į gydytoją. Tik jis gali nustatyti priežastį ir paskirti tinkamiausią gydymą. Jei net po gydymo nenustojate kraujingai šlapintis, išsitirkite išsamiau, nes tai gali būti inkstų akmenligės ar šlapimtakių vėžio požymis.

Šlapimo kvapas

Akivaizdu, kad šlapimas ne rožėmis kvepia, tačiau jei staiga pradedate jausti itin aštrų jo kvapą, tai vėl gali būti infekcijos požymis. Susitikite su savo gydytoju, kuomet pajaučiate simptomus ar požymius, kurie jus neramina.

Kokios priežastys besukeltų šlapimo takų infekcijas, dažniausiai pasireiškiantys pirmieji požymai yra įkyrus ir dažnas noras šlapintis, deginimo jausmas šlapinimosi metu, neretai - drumstas ar patamsėjęs šlapimas ir pilvo skausmai. Pajutus šiuos požymius, reikėtų skubiai imtis vartoti preparatų su natūraliomis spanguolėmis. Šiose uogose esančios veikliosios medžiagos neleis prie šlapimo takų gleivinės prisitvirtinti ir daugintis bakterijoms. Spanguolės palaiko normalią šlapimo takų sistemos funkciją.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

10 dalykų, kurie lėtina jūsų medžiagų apykaitą ir trukdo sėkmingai mesti svorį (8)

Atsikratykite šių įpročių dabar tam, kad padidintumėte savo kalorijų deginimo galimybes.

Išsamusis 2017-ųjų sveikatos horoskopas visiems Zodiako ženklams

Žinoma, kad domina, ką žada šie metai mūsų asmeninei laimei ir karjerai. Tačiau jei nebus sveikatos, kam ta meilė ir darbas, tiesa?

Naudingiausi kambariniai augalai nuo nemigos, galvos skausmo, virusų (5)

Namuose esanti įvairi technika - kompiuteriai, spausdintuvai, televizoriai, kondicionieriai ir t.t. - ora paverčia negyvu. Apsaugoti aplinką nuo žalingo poveikio bei palaikyti namuose švarų orą padės augalai-sanitarai.

Koks moters kvapas labiausiai atstumia vyrus? (44)

Sakote, saldus gėlių aromatas? O gal cukraus vata ar kadagiais dvelkiantis aromatas? Ne - yra kvapas, kuris labiausiai dirgina vyro uoslę.

Kokias ligas išduoda nemalonus kūno kvapas? (14)

Ko gero kiekvienas mūsų yra patyręs, ką reiškia būtų tuo žmogumi, kuris skleidžia nemalonų kvapą patalpoje – galbūt po itin intensyvios treniruotės, o gal po to, kai pietums valgėte mėsainį su svogūnais.

Sisiojimo reikaliukai: kas rodo, kad turi rimtų problemų? (4)

Stebėdamos savo šlapimą galite išvengti įvairių sveikatos sutrikimų ir užkirsti kelią rimtoms ligoms.

Paprasti būdai, padedantys atsikratyti knarkimo (12)

Jei lovoje miegi ne viena, tenka priprasti prie mylimojo miegojimo įpročių. Vieni dažnai vartosi, stumia tave į lovos kraštą, kiti nepasidalina viena antklode, o treti knarkia.

Bananų jėga: mažina cholesterolį, įveikia mėšlungį, stiprina širdį (kada rinktis žalius, o kada - prinokusius?) (25)

Bananai yra ne tik skanūs, bet ir sveiki. Juose esantys vitaminai ir naudingos maistingosios medžiagos labai palankiai veikia mūsų organizmą.

Užkirsk kelią pagurkliui: lengva ir veiksminga mankšta (9)

Dažnai rūpindamosis apelsino žievele ant užpakaliuko pamištame kitas vietas, išduodančias biologinį amžių ir sočias vakarienes - pagurklį.

Pasigamink nebrangų natūralų dezodorantą nuo prakaitavimo (1)

Galima pasigaminti, kremo, šampūno, kaukių plaukams ir odai. Jūsų kosmetikos lentyną gali papildyti ir naminis dezodorantas.

5 paprasti būdai pagreitinti medžiagų apykaitą (10)

Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?

Kaip subalansuoti svoriui įtakos turinčius hormonus (4)

Sunku patikėti, kad mūsų svoris priklauso ne tik nuo suvartojamų kalorijų skaičiaus, bet ir nuo nematomų cheminių medžiagų organizme. Būtent hormonai veikia mūsų medžiagų apykaitą, nes jie nurodo organizmui – kaupti riebalus ar deginti.

Skanūs ir sotūs kokteiliai, kurie degina riebalus (10)

Kad suvalgytume mažiau ir nepriaugtume nepageidaujamo svorio, puikus išsigelbėjimas - pakeisti požiūrį į mitybą ir atlikti generalinę vartojamo maisto pertvarką.

Žuvis, kuri naudingumu prilygsta lašišai, o yra gerokai pigesnė (30)

Kai tik spusteli šalčiai, tai ir dairomės į riebesnius kąsnelius, kad papildytume energijos atsargas.

Gudrybė, padėsianti apsaugoti rankas plaunant indus (10)

Virtuvės priežiūros neįsivaizduojame be cheminių valiklių, todėl turime taikytis su žalingomis pasekmėmis: sudirgusia, išsausėjusia oda, alergijomis, trapiais ir lūžinėjančiais nagais.