Patarimai, kaip rudenį ir žiemą nepriaugti svorio (+ mitybos planas)

Akivaizdu, kad šalti orai diktuoja ir mūsų valgiaraščio pasikeitimus. Norime kažko riebesnio, sotesnio, mažiau skaičiuojame kalorijas ir greičiau priaugame nereikalingo svorio. Kaip maitintis, kad taip nenutiktų?
© Shutterstock nuotr.

Taip pat žiemą dėl dienos šviesos trūkumo ir šaltesnio oro taip pat dažniau ranka tiesiasi link saldumynų, miltinių patiekalų, pagaliau – daugiau suvalgome. Priaugti kelis kilogramus per žiemą – visai nesudėtinga.

Kaip bebūtų, reikia stebėti save ir laikytis tų pačių mitybos taisyklių, kaip ir šiltesniu metų laiku  valgyti kas 2,5–3 valandas, riboti gyvulinių produktų (pieno, mėsos bei mėsos produktų) kiekį valgiaraštyje, valgyti šviežių daržovių ir vaisių, pakankamai vartoti skysčių ir judėti.

O dabar pereikime prie konkrečių patarimų.

Būtina valgyti daug šviežių daržovių. Daugelis įsivaizduoja, kad šviežios daržovės, tai tik salotų lapai. Iš tiesų Lietuvos regione nuo senų laikų paplitusios šakninės daržovės – įvairių rūšių ropės, ridikai, morkos, burokėliai. O kur dar raugintos daržovės – agurkai ir kopūstai! Rauginamose daržovėse padvigubėja B grupės vitaminų, ypač vitamino B6 ir B12. Natūraliai raugintose daržovėse gausu lengvai pasisavinamo vitamino C. 

Nuotr. Shutterstock

Termiškai neapdorotose daržovėse daug ląstelienos, kuri taip pat aktyvina žarnyno peristaltiką.

Nepamirškite ir vaisių bei uogų. Puiku, jei turite užsišaldžiusios įvairiausių uogų be cukraus: spanguolių, aviečių, braškių, žemuogių, mėlynių, serbentų ar kitų. Valgykite kasdien po stiklinę pirmoje dienos pusėje. 

Tik atminkite, kad norėdamos išlaikyti pakankamą vitaminų kiekį, turite teisingai atšildyti. Iš šaldiklio reikiamą kiekį uogų perkelkite į šaldytuvą, o kai atitirpsta – palikite kambario temperatūroje. Vaisiuose ir uogose esantis vitaminas C ne tik puikiai pasisavinamas, stiprina imunitetą, bet ir gerina kolageno gamybą, t.y., gerina žiemą išsausėjusios odos būklę.

Būtinai vartokite karštų patiekalų. Natūralu, kad žiemą geriame daugiau arbatų. Tik prieš plikydamos nepamirškite, jog jas reikia plikyti nevirintu vandeniu, t.y. kai virdulyje ima kilti dideli burbulai, išjunkite ir tokiu vandeniu plikykite. Rinkitės tonizuojančias arbatas. Žiemą tamsu, taigi tampame mieguistos, todėl ir norisi daugiau saldumynų bei miltinių patiekalų. Čia gali padėti arbata su cinamono gabaliukais. 

Daržovių sriubos – mažai kaloringos ir suteikia norimos šilumos. Svarbu, kad sriuboje būtų ką kramtyti – venkite trintų ar pervirtų sriubų.

Nuotr. Shutterstock

Mažinkite mėsos ir pieno produktų. Remiantis tyrimais, Lietuvos gyventojai vartoja per daug mėsos ir pieno produktų. Dalį jų keiskite ankštiniais: pupelėmis, avinžirniais, lęšiais. Šie produktai mažiau kaloringi, tačiau turi būtinų organizmui baltymų, lėtai pasisavinamų angliavandenių ir skaidulų. 

Nors jaučiatės lyg meškutės, nenuvertinkite judėjimo. Paprastai žiemą sumažėja mūsų fizinis aktyvumas, o tai prideda nereikalingų kilogramų. Fizinio aktyvumo norma – 30 minučių per dieną. Galite atlikti vienu kartu, o galite ir išdalinti po 10 minučių tris kartus per dieną, pavyzdžiui: mankšta laiptinėje, lipimas laiptais aukštyn žemyn, greitas pasivaikščiojimas.

Sureguliuokite miegą. Natūralu, kad žiemą norisi miego šiek tiek daugiau. Nekankinkite savęs ir eikite miegoti anksčiau nei tai darote vasarą. Tamsiu paros metu daugiau norisi valgyti, bet ne todėl, kad iš tiesų norite valgyti (trūksta kalorijų), o dėl miego trūkumo.

.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.