10 būdų, kaip nepriaugti svorio per šventes

Žiemos šventės – ilgai lauktas metas, kai susitinkame su artimaisiais, maloniai leidžiame laiką ir, kaip visuomet, sėdame prie stalo. Tačiau kasmet susiduriame su ta pačia problema – kaip švenčių laikotarpiu nepriaugti papildomų kilogramų?
© Shutterstock nuotr.

Siūlome išbandyti vieną kitą iš 10 patarimų, kurie padės išspręsti šią problemą.

1. Per šventes neišvengiame alkoholinių gėrimų - nuo karšto vyno iki šampano. Deja, mėgavimasis jais, akivaizdžiai veikia svorį. Kad nepriaugtumėte papildomų kilogramų dėl alkoholio, bent kelias dienas šventiniu laikotarpiu jo visiškai atsisakykite. Taip pat nustatykite skaičių, kiek taurių ar kokteilių per vakarą galite išgerti.

2. Švenčių laikotarpiu susiplanuokite vieną aktyvią dieną. Jei yra galimybė, važinėjimą automobiliu ar viešuoju transportu iškeiskite į greitą vaikščiojimą, skirkite laiko mankštai ryte arba vakare. Pietų pertraukos metu išeikite pasivaikščioti tolėliau. Po darbo apsilankykite sporto klube, baseine ar paplušėkite šokių treniruotėje. Aktyvesnė diena padės sparčiau deginti kalorijas.

3. Pamirškite taisyklę, kad pusryčiai – svarbiausias dienos maistas. Palengvinkite juos, ypač jei laukia šventiniai pietūs ar vakarienė. Vietoje sumuštinio ar dubenėlio dribsnių, paskanintų medumi, riešutais ir pienu, rinkitės lengvesnį jogurtą arba virtą kiaušinį.

4. Saugokitės švediško stalo! Nustatyta, kad kuo daugiau patrauklesnių užkandžių patiekta, tuo didesnė tikimybė suvartoti daugiau kalorijų. Apsiribokite 3-4 skirtingais pasirinkimais, prieš smaguriaudami riebesniais užkandžiais, rinkitės daržovių ir kitus sveikesnius. Venkite padažų, traškučių ir pyragėlių, žinoma, paragauti niekas nedraudžia, tačiau nepersistenkite.

5. Per šventes iš artimųjų ir draugų gauname ne tik praktiškas ar akiai mielas dovanas, bet ir įvairių skanėstų. Nedėkite saldžių dovanų namuose, kur pakliuvo, verčiau jas palikite spintelėje ar kitoje mažiau matomoje vietoje, kad neužkliūtų žvilgsnis. Juk nebūtina kalėdinių skanėstų sušlamšti per porą dienų, pasilikite juos Naujų Metų šventei ar vėlesniam laikui.

6. Į svečius neikite tuščiu skrandžiu. Prieš šventinius pietus arba vakarienę užkąskite lengvo, bet alkį pažabojančio maisto, pavyzdžiui, keletą gabalėlių sušio arba avižinių sausainių.

7. Jei valgote gabalėlį kalėdinio pyrago arba torto, pašalinkite nuo jo papuošimus ir glajų (porcijos vertę sumažinsite apie 60 kcal). Dažnai šokoladinis, marcipaninis, cukraus pudros ar kitoks glajus būna vienas kaloringesnių pagražinimų.

8. Šventinių pietų ar vakarienės metu ne valgykite, bet ragaukite. Paskanaukite įvairių vaišių, tačiau rinkitės mažesnes porcijas.

9. Kai rengiate šventinį pasisėdėjimą, užkandžius patiekite tik atvažiavus svečiams. Jei stalą nukrausite vaišėmis anksčiau, didelė tikimybė, kad prismaguriausite iki atvyksant svečiams.

10. Ruošdamos šventinį kepsnį, rinkitės mažiau kaloringą mėsą, pavyzdžiui, kalakutieną. Jei gaminate padažą, kuriame naudojamos virimo metu iš mėsos ar daržovių išsisunkusios sultys, nugriebkite iš jų riebalų perteklių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.