Mityba: kaip valgyti laimę?

Kadangi pastaruoju metu esu kažkokia sudirgusi, Teodora pasiūlė įprastą racioną keisti laimės dieta.
Kada paskutinįkart gėrėte pieno kokteilį?
© Shutterstock nuotr.

Ji iš savo kolegės gyvūnų prieglaudoje pasiskolino Dr.Susan Kleiner knygą The Good Mood Diet, Power Eating, and Powerfood Nutrition Plan („Geros nuotaikos dieta, energetinis maitinimasis ir energetinis mitybos planas"), su dideliu susidomėjimu ją perskaitė ir man pateikė santrumpą. Štai keli Tedi atsiųsti laimės maistai ir pasiūlymai, su kuo tą laimę valgyti:

Pienas. Jame gausu angliavandenių ir triptofano - tai laimės hormono serotonino statybinės medžiagos. Pienas yra natūralus angliavandenių šaltinis, kuris padeda palydėti triptofaną į smegenis. Piene esančios medžiagos didina serotonino kiekį, o šis pakelia nuotaiką. Jūsų kūnui reikia piene esančio vitamino D, kad pasigamintų serotonino - štai kaip pieno gėrimas gali prisidėti prie laimės jausmo. Jame esantys išrūgų baltymai padeda tausoti raumenis. Tiks bet kokio riebumo pienas (2%, 1%, nugriebtas ir t.t.), tad tiesiog pasirinkite savo mėgstamą.
Kaip valgyti laimę:
Dribsnių dubenėlis ryte ir dieną pradėsite jausdamasi žvali.
Šalto pieno stiklinė po pietų, kad jūsų kūnas būtų pasiruošęs kitam viršininko išpuoliui.
Įpilkite šlakelį pieno į savo karštą šokoladą, kavą ar arbatą.

Žuvis. Riebioje žuvyje yra svarbių riebiųjų rūgščių, kurios pagerina koncentraciją, pakelia nuotaiką bei skatina smegenų ląstelių atsinaujinimą.
S. Kleiner rekomenduoja rinktis lašišą, skumbrę, tuną, sardines, silkę ar vėžiagyvius. Valgykite žuvį 3-5 kartus per savaitę arba gerkite žuvų taukus. Jei jūs nesate jūros gėrybių mėgėja ar ne visada turite laiko ant grotelių pasikepti lašišos didkepsnio, žuvų taukai yra puikus pakaitalas. Įsitikinkite, kad žuvų taukuose yra DHR ar EPR rūgščių, per dieną rekomenduojama išgerti apie 1000 mg žuvų taukų.
Kaip valgyti laimę:
Išgerkite žuvų taukų ryte (nelabai laimiškai skamba).
Pasigaminkite tuno sumuštinį pietums ar greitam užkandžiui tiesiog užsidėkite šiek tiek tuno ant krekerių.
Pasigaminkite nuostabią jūros gėrybių vakarienę.

Latte kava. Kofeinas suteikia nuo sofos pakilti reikalingą energiją, o pienas... jau kalbėjome apie jo naudą. S. Kleiner pataria derinti pieną su nedideliu kiekiu kofeino. Padarykite tai dienos pradžioje ar prieš treniruotę, ir tai pakels jums nuotaiką bei suteiks energijos. Gydytoja rekomenduoja nebegerti kavos jau po vidurdienio, na, o jei negalite iškęsti, paskutiniu dienos puodeliu pasimėgaukite ne vėliau kaip 17 valandą.

Kiaušiniai. Kiaušinio trynyje esančios medžiagos yra svarbios tiek mūsų mintims, tiek judesiams. Jos taip pat palaiko smegenų ląstelių regeneraciją. Trynys yra daugelio vitaminų ir mineralų šaltinis bei baltymų šaltinis.
Kaip valgyti laimę:
Prancūziškas skrebutis.
Jūsų mėgstamu būdu pagamintas kiaušinis: plaktas, apkeptas iš abiejų pusių ar tik iš vienos pusės kiaušinis.
Įtraukite kiaušinius į pietus ar vakarienę, pasigaminkite frittatą ar kišą.
Ant salotų užbarstykite kietai virto kiaušinio.
Suplakite keletą kiaušinių ir užpilkite ant rudų ar baltų ryžių.

Cinamonas. Cinamonas atveria jūsų kraujagysles, tad deguonis geriau pasiekia jūsų raumenis ir smegenis - taip jaučiatės geriau ir turite daugiau energijos.
Kaip valgyti laimę:
Užberkite cinamono ant...
rytinės kavos
prancūziško skrebučio
avižinės košės
kario patiekalų
sriubos
obuolio riekelės.

Produktai, slopinantys laimės pojūtį. S. Kleiner pataria vengti riebaus, kepto, greito maisto ir pusfabrikačių. Jie užsibūna jūsų skrandyje,o riebalai yra nesveika smegenims ir arterijoms. Be to, derėtų dažniau atsisakyti saldumynų, nes nedidelis kiekis cukraus pakelia nuotaiką, o daug cukraus dažniausiai nuliūdina.
Tarp vengtinų produktų yra:
Kepiniai (tokie kaip sausainiai, pyragėliai)
Bulvių traškučiai
Supakuoti užkandžiai
Greitas maistas

Kaip laimę valgo braškės:
Tedi:
Mano mėgstamiausi yra cukrumi apibarstyti dribsniai, nesvarbu su ar be pieno. Aš esu tiktas dribsniažmogis.
Ugnė: Ar kakava tinka? Man nėra nieko geresnio!
Vaiva: Juodu šokoladu padengtos espresso kavos pupelės! Visada jų turiu automobilyje, kad neužmigčiau prie vairo (žinau žinau, prastas pasiteisinimas).
Vika: Mandarinai! Ypač žiemą (ką, labai paprastai skamba? Hmm... tada braškės su grietinėle).
Aš (Liucija): Bruchetta su alyvuogių aliejumi ir itališkais pagardais bei ančiuviais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Mokslininkas patvirtino – vyro neištikimybė simbolizuoja meilę žmonai (160)

Mokslininkas griauna mitą, kad neištikimybė yra blogis ir poros santykius šaldantis reiškinys.

Patiks net vyrams! Lengvai paruošiami lęšių burgeriai (3)

Šio patiekalo receptas maloniai nustebino ne tik mane, bet ir šeimos vyrus, kurie mėsą tikrai mėgsta. Tikrai pakankamai greitas ir paprastas receptas.

Kaip sunokinti avokadą per 10-15 minučių? (16)

Ruošiate meksikietišką vakarienę ar pakvietėte draugus sušiui, tačiau parduotuvėje radote tik pusžalius avokadus? Ne bėda.

Bulviniai blynai, kurie atbaidys visas ligas (29)

Šie blynai su didele doze česnako. Ši maža prieskoninė daržovė ne tik atbaidys visus virusus, bet ir siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindama alkio jausmą.

Savaitgalio pietums - sultingi naminiai kibinai (33)

Labai senai gaminau šį patiekalą. Turiu netgi keletą receptų, bet darau pagal vieną. Jis man geriausias, niekada nenuvilia, visada žinau, kad kibinai gerai iškeps ir bus skanūs. Nulis rizikos.

5 skanūs ir maistingi receptai su avokadais (4)

Kokia avokadų nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Be to, šis vaisiaus - veiksminga priemonė kovoje su bloguoju cholesteroliu, skatinanti jį pasišalinti iš kraujo.

Efektingos detoksikacinės sriubos norinčioms sulieknėti (8)

Šios sriubos - tikra atgaiva skrandžiui po šventinio mišrainių maratono. Jas labai lengva paruošti, o be to jos labai skanios. Receptuose nurodyto kiekio užteks 2-3 dienoms, todėl jei atsispirsite tortams, kumpiams ir kitiems riebiems patiekalams, valgydamos šią sriubą tikrai numesite ne vieną kilogramą.

Subtilybės, kurias turi žinoti kiekvienas perkantis putojantį vyną (2)

Prancūziškas šampanas dažniausiai pirmauja putojančiųjų pasaulyje, tačiau nederėtų pamiršti ir Ispanijoje gaminamo cava, o Italijoje – vis labiau populiarėjančio prosecco.

Kaip gražiai patiekti silkę + 2 receptai (3)

Ieškote idėjų kaip originaliai ant šventinio stalo patiekti patiekalus su silke? Dalinamės skaniai ir gražiai atrodančiomis idėjomis.

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (11)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (3)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (29)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose (1)

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.