DIETA. Kaip žiemą nepriaugti svorio?

 (4)
Žiema man – pavojingiausias metas. Kažkodėl tada patraukia ant duonytės, lašinukų, bet šįmet esu kaip reikiant susiėmusi.
Žiemą itin žiūrėkite, ką dedate burnon, nes organizmas linkęs kaupti riebalus, kad mus šildytų.
© Shutterstock nuotr.

Kodėl? Nes nenoriu prarasti tai, ko taip sunkiai pasiekiau - per daugiau nei pusmetį atsikračiau 7 kilogramų! Ir man tikrai svarbu išsilaikyti per žiemą, nes mokslininkai teigia, kad šaltuoju metų laiku mes esame genetiškai užprogramuotos priaugti svorio.

„Šiuo atveju mūsų organizmas veikia prieš mus pačius. Jo tikslas - išsaugoti šilumą ir sukurti „šildantį" riebalinį sluoksnį, o mūsų - išsaugoti figūrą", - tvirtina Baltimorėje (JAV) esančio svorio reguliavimo centro „Johns Hopkins Weight Management Center" įkūrėjas medicinos daktaras Lawrence Cheskinas.

Be to, trūksta saulės, šviežių daržovių ir vaisių. Ir nepamirškime artėjančių švenčių (taip pat ir savaitinio tarpušvenčio)! Štai taip ir atsiranda papildomi kilogramai - dėl mūsų „nuklydimų" ir gamtos dėsnių. O nuklydimai, sutikite, būna tokie gundomi: krėslas, pledas, židinys, pyragas... Tikras puikaus vakaro rinkinys. Tas apgaulingas jaukumas paskui šast ir nusėda at pilvo, šlaunų. Žiūri, kad link stiprių šalčių ir sniego pasirodymo apvalėji sparčiai kaip besmegenis. O paskui skubi tirpinti kilogramų. Tikiesi, kad jie sutirps, kaip sniego gniūžtė, įmesta į ugniakurą. Bet - būna visai ne pagal planą...

Tačiau nusiminti neverta. Svarbiausia - nepamiršti kelių žieminės mitybos taisyklių.

BENDRI PATARIMAI

1. Negalima griežtai riboti suvartojamų kalorijų kiekį. Tai gali pavojingai sumažinti imuniteto lygį ir atverti duris infekcijoms bei peršalimams. Nesižavėkite dietomis, kurios reikalauja sumažinti kalorijų kiekį daugiau nei 30 procentų.
2. Sudarykite produktų rinkinį, kuris šaltuoju metų laiku yra tiesiog būtinas mūsų organizmui: neriebūs barščiai (geriausia - su vištiena), daržovių sriubos ir košės; lęšių, pupelių ir žirnių sriubos; salotos ir augaliniai aliejai; mišrainės ir rauginti kopūstai; vištos kepenėlių ir riebių jūrinių žuvų patiekalai; rūpi duona ir sviestas; džiovinti vaisiai ir medus; daržovės ir vaisiai (kokių tik yra).
3. Neverta rinktis monodietų, tai yra dietų, kurios remiasi tik vieno arba dviejų trijų produktų vartojimu.
4. Nesirinkite dietų, siūlančių daugumą produktų vartoti neapdirbtų arba visiškai draudžiančių vartoti gliukozę ir bet kokį riebų maistą (riebalus - irgi).

SRIUBA - SVARBIAUSIAS PATIEKALAS

Sriubos lėkštelė per pietus daro stebuklus. Pensilvanijos universiteto tyrėjai išsiaiškino, kad moterys, kurios per pietus kaip pirmąjį patiekalą valgo sriubą, pasisavina 100 kalorijų mažiau! Be to, to „praradimo" nekompensuoja, valgydamos daugiau likusios dienos metu.
Manoma, kad vanduo, esantis maiste, priešingai nei tas, kurį mes paprasčiausiai geriame, padeda lėčiau ištuštinti skrandį, todėl sotumo jausmas išlieka ilgiau, o kalorijų yra suvartojama mažiau.

Atkreipkite dėmesį į sriubą, kuri yra sukurta suomiškai dietai. Juk Suomija yra šiaurinė šalis, tačiau ir ten yra žmonių, turinčių antsvorio. Suomijos vyriausybė finansavo specialios „šiaurinės" dietos kūrimą, kuri idealiai tiks ir mūsų žiemoms. Mėnesį besilaikydama suomiškos dietos, jūs atsikratysite nuo 2 iki 4 kilogramų.

Taigi pagrindinis suomiškos dietos, skirtos žiemai, patiekalas yra sriuba. Ją paruošti yra nepaprastai lengva.
Reikės: 500 gramų svogūnų, 300 gramų salierų, 250 gramų morkų, 250 gramų kopūstų, 250 gramų petražolių, 200 gramų porų, 200 gramų žiedinių kopūstų, 1 galvutės česnako, 1 stiklinės pomidorų sulčių, juodųjų pipirų, baziliko, petražolių, krapų, peletrūno (pagal skonį).\
Gaminimas. Daržoves nuvalykite, supjaustykite ir virkite, kol jos išvirs. Daržovių sultinį nupilkite. Tada smulkintuvu sutrinkite daržoves iki tyrės konsistencijos, supilkite į ją pomidorų sultis ir prieskonius bei virkite dar 10 minučių. Jei sriuba jums atrodys per tiršta, atskieskite ją daržovių sultiniu.

ANTRASIS PATIEKALAS - ŽUVIS IR PAUKŠTIENA

Žiemą be baltyminio maisto jūs neišsiversite. Tačiau juk ir baltymai būna skirtingi. Rinkitės kalakutieną, vištieną, liesą jautieną. Būtinai įtraukite į savo valgiaraštį ir žuvį - galima net riebią, pavyzdžiui, lašišą, upėtakį, skumbrę.
Garnyrui puikiausiai tiks košės, lengvi daržovių troškiniai, daržovių tyrės.

DESERTAS - RIEŠUTAI IR DŽIOVINTI VAISIAI

Jei dažnai užsigeidžiate ko nors saldaus, patariame visuomet šalia turėti riešutų ir džiovintų vaisių. Patikėkite, jums tikrai užteks tokių skanėstų. Puikiausiai tiks ir paprasti vaisiai - mandarinai, kiviai, apelsinai.

DAR KELI PATARIMAI:
Įsivaizduokite, kad esate liekna.
Užsirašykite, ką suvalgėte ir sekite kalorijas.
Esant bent mažiausiai galimybei - vaikščiokite.
Visiškai neatsisakykite angliavandenių, tiesiog pakeiskite juos mažiau kaloringais.
Jokio greito į namus pristatomo maisto!
Nepiktnaudžiaukite kava - kofeino perteklius verčia organizmą kaupti riebalus.

Susiję straipsniai:

Monodieta: pliusai ir minusai

Kaip neapsileisti po gimdymo?

Sriubų dieta: per dvi savaites - 10 kg!

Jogurto dieta: per 10 dienų - iki 6 kg!

Salierų dieta: per 2 savaites - iki 7 kg!


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Patiks net vyrams! Lengvai paruošiami lęšių burgeriai (3)

Šio patiekalo receptas maloniai nustebino ne tik mane, bet ir šeimos vyrus, kurie mėsą tikrai mėgsta. Tikrai pakankamai greitas ir paprastas receptas.

Kaip sunokinti avokadą per 10-15 minučių? (16)

Ruošiate meksikietišką vakarienę ar pakvietėte draugus sušiui, tačiau parduotuvėje radote tik pusžalius avokadus? Ne bėda.

Bulviniai blynai, kurie atbaidys visas ligas (29)

Šie blynai su didele doze česnako. Ši maža prieskoninė daržovė ne tik atbaidys visus virusus, bet ir siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindama alkio jausmą.

Savaitgalio pietums - sultingi naminiai kibinai (32)

Labai senai gaminau šį patiekalą. Turiu netgi keletą receptų, bet darau pagal vieną. Jis man geriausias, niekada nenuvilia, visada žinau, kad kibinai gerai iškeps ir bus skanūs. Nulis rizikos.

5 skanūs ir maistingi receptai su avokadais (4)

Kokia avokadų nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Be to, šis vaisiaus - veiksminga priemonė kovoje su bloguoju cholesteroliu, skatinanti jį pasišalinti iš kraujo.

Efektingos detoksikacinės sriubos norinčioms sulieknėti (8)

Šios sriubos - tikra atgaiva skrandžiui po šventinio mišrainių maratono. Jas labai lengva paruošti, o be to jos labai skanios. Receptuose nurodyto kiekio užteks 2-3 dienoms, todėl jei atsispirsite tortams, kumpiams ir kitiems riebiems patiekalams, valgydamos šią sriubą tikrai numesite ne vieną kilogramą.

Subtilybės, kurias turi žinoti kiekvienas perkantis putojantį vyną (2)

Prancūziškas šampanas dažniausiai pirmauja putojančiųjų pasaulyje, tačiau nederėtų pamiršti ir Ispanijoje gaminamo cava, o Italijoje – vis labiau populiarėjančio prosecco.

Kaip gražiai patiekti silkę + 2 receptai (3)

Ieškote idėjų kaip originaliai ant šventinio stalo patiekti patiekalus su silke? Dalinamės skaniai ir gražiai atrodančiomis idėjomis.

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (10)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (3)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (29)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose (1)

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.