Savaitę trunkantis Rusijos prekybinis karas prieš Lietuvą vežėjams atnešė mažiausiai 10 mln. eurų (apie 35 mln. Lt) tiesioginių nuostolių. Tokius skaičiavimus atlikusi nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ tvirtina, kad suduotas smūgis ir šios verslo šakos reputacijai – užsakovai gali ateityje bijoti samdyti lietuvių vilkikus.
© Reuters/Scanpix

Nuo praėjusio ketvirtadienio ryto vidinėse Rusijos muitinėse imta nuodugniai tikrinti lietuviškos kilmės krovinius. Tai reiškia, kad visi kroviniai iškraunami, persveriami, gali būti imami pavyzdžiai tyrimams. Toks tikrinimas gali trukti nuo kelių parų iki kelių savaičių.

Po to, kai muitinėse sugedo maisto produktai, juos savaitės viduryje imta praleisti paprasčiau. Rusai taip pat paskelbė griežtinantys lietuviškų pieno produktų kontrolę ir kai kurioms įmonėms uždraudė įvežti savo gaminius.

„Reikia kalbėti ne tik apie negautas pajamas, tačiau yra nuostoliai ir dėl nutrauktų kontraktų, kurie gali būti gerokai didesni. Kai išskiriama viena vežėjų grupė, tai yra signalas krovinių siuntėjams, kad su šia grupe jie nedirbtų. Siuntėjai Europoje šią informaciją greitai gauna ir daro sprendimus. Tai yra ilgalaikiai nuostoliai, kuriuos įvertinti sudėtinga“, - DELFI sakė „Linavos“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Be to, anot jo, rusai penktadienį lietuvių vežėjams ėmė taikyti palydą nuo pasienio iki vidinių muitinių, o tai taip pat kainuoja papildomai.

Konvojaus palyda iki Maskvoje esančios muitinės kainuoja apie 900 Lt.

„Taigi šiandien nuo Latvijos-Rusijos pasienio buvo lydima 40 Lietuvos vilkikų, kurie dar tvarkingai susimokėjo už palydą“, - sakė G. Vincevičius.

Neoficialiai kalbama, kad nuodugni lietuviškų krovinių patikra turėtų baigtis pirmadienį, tačiau oficialios informacijos niekas neturi.

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad Lietuva patiria spaudimą dėl aktyvios Rytų partnerystės programos, kuria skatinami glaudesni posovietinių šalių santykiai su Europos Sąjunga (ES).

Tokiai nuomonei pritaria ir DELFI kalbintas politologas Nerijus Maliukevičius. Jos teigimu, Rusijos elgesys susijęs su Lietuvos  pirmininkavimu ES tarybai, kuri spręs dėl Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių Asociacijos ir laisvosios prekybos sutarčių su ES pasirašymo.

Didžiausiu kąsneliu šiame žaidime laikoma Ukraina, dėl kurios vyksta slaptos užkulisinės kovos tarp ES ir Rusijos. Ukrainos verslininkai taip pat jau susidūrė su Rusijos sankcijomis.

Politologo nuomone, Rusijos spaudimo kulminacija turėtų būti lapkritį, kai ketinama pasirašyti Asociacijos ir laisvosios prekybos sutartis su ES.

„Linavos“ duomenimis, į Rusiją važiuoja maždaug 13 tūkst. Lietuvos vilkikų, o tai yra maždaug pusė visų tokių sunkiasvorių transporto priemonių.

DELFI primena, kad Rusija yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.

Paskutinį sykį Lietuvos vežėjai Rusijos pasienyje strigo 2009 m. Tuomet pasienyje jie būdavo statomi į atskirą eilę ir nepraleidžiami pro sieną.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Skrendam“: svarbiausi faktai apie lėktuvų aviacinį kurą ir variklius (4)

Žmogus, pamatęs skrendantį lėktuvą, susimąsto apie jo galimybes, kaip milžiniškas gaminys...

Sidnėjuje nusileido pirmasis „Qantas“ orlaivis „787 Dreamliner“ (3)

Penktadienį (spalio 20 dieną) Sidnėjuje nutūpė pirmasis „ Qantas “ orlaivis „787...

Pastaruoju metu Lietuvos oro uostuose mažėjo keleivių (13)

Į Lietuvos oro uostus trečiąjį šių metų ketvirtį atvyko ir išvyko 1,3 mln. keleivių - 5,1...

Lenkija statys Baltijos kanalą, kad aplenktų Rusiją (29)

Lenkija paskelbė planuojanti iškasti kanalą per Aistmarių neriją, kad laivai galėtų...

M. Bartuška: geležinkelio ruožo atstatymas atsieis apie 20 mln. eurų (72)

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sako, kad atstatyti geležinkelio ruožą iš...

Top naujienos

M. Garbačiauskaitė-Budrienė. Kai miegi ant parako statinės (66)

Lengvas yra gyvenimas santuokoje, bendrame versle ar partijoje, kai nekamuoja nepriteklius ir viskas...

Tęsiama dingusio baikerio paieška: apie 80 žmonių kartu su ugniagesiais tikrina mišką ir vandens telkinius (145)

Šeštadienio rytą Aivaro Kilkaus šeima, draugai ir geros valios žmonės susirinko dar vienai...

Ispanijos valdžia nušalino Katalonijos vyriausybę atnaujinta (20)

Ispanijos premjeras Mariano Rajoy šeštadienį oficialiai paskelbė, kad jo vyriausybė imsis...

Arbatpinigių dilema: kur, kiek ir už ką? (165)

Restorane, viešbutyje, bare ar net taksi automobilyje jau tapo įprasta palikti didesnių ar...

Gyvenimo drama: vos 32-ejų, o prieš akis – tik skurdas ir badas (639)

32-ejų Irina viena tris dukras augina vos iš 160 eurų siekiančių mėnesinių pajamų. Maža to,...

Disleksijos priežastis glūdi akyse: į ką atkreipti dėmesį

Mokslininkai nustatė, kad disleksi kams būdingas neįprastas akių ląstelių išsidėstymas, dėl...

Turtais ir prabanga besigiriančios buvusios „Olialia pupytės“ vyras pratrūko: visa tai – melas (165)

Milijonai sąskaitose, akcijos prestižinėje įmonėje, pilys Didžiojoje Britanijoje, prabangus...

L. da Vinci menas pilnas paslapčių: ar matote, kas yra ne taip šiame paveiksle? (6)

„Salvator Mundi“ („Pasaulio gelbėtojas“) – Leonardo da Vinci tapytas Kristaus portretas....

Spintos SOS: kaip tinkamai skalbti šalikus ir skareles?

Nors moterys daug dėmesio skiria higienos užtikrinimui, vis tik spintoje neišvengiamai atsiranda...

Kalvis: plieno ir stiklo era namų kiemuose baigiasi (2)

Neseniai išgyvenome laikotarpį, kai populiariausias pageidavimas kalviams buvo minimalistinė stiklo...