Teiginiai

Prancūzijos ūkininkai, nenorintys valgyti vabzdžių, protestuoja prieš didelius mokesčius ir kylančias trąšų kainas. Dėl to jie išmėtė mėšlą šalia restoranų „McDonald's“ ir „Burger King“.

Verdiktas

Iš dalies melas. Prancūzijos ūkininkai priešais „McDonald's“ ir „Burger King“ restoranus išvertė mėšlą piktindamiesi restoranų vykdoma politika dėl mėsos importo iš kitų šalių. Pasak vietos ūkininkų profsąjungos, greito maisto restoranų tinklai importuoja jautieną ir vištieną iš kitų šalių, dėl to nukenčia vietos gyvulių augintojai.

Melo detektoriaus komentaras

Pasinaudojus „InVid We Verify“ vaizdo įrašų paieškos įrankiu pavyko išsiaiškinti, kad socialiniuose tinkluose platinamas vaizdo įrašas, kuriame matomas traktorius, šalia „McDonals“ restorano išverčiantis mėšlą, buvo nufilmuotas lapkričio 24 d. Vesoul komunoje, Rytų Prancūzijoje. Protesto akcijoje iš viso dalyvavo apie 150 ūkininkų (čia).

Apie šį įvykį pranešė ne vienas vietos žiniasklaidos portalas. Pavyzdžiui, publikacijoje portale „Ouest France“ nurodoma, kad ūkininkai išversdami mėšlą išliejo savo pasipiktinimą dėl to, kad tokie restoranai kaip „McDonals“ ar „Burger King“ savo produktams gaminti dažniau importuoja mėsą iš kitų valstybių, nei naudojasi vietinių ūkininkų produkcija (čia).

Klaidinančios žinutės

Straipsnyje pridedama nuoroda ir į Prancūzijos ūkininkų profsąjungos žinutę „Facebook“ socialiniame tinkle, kurioje taip pat pateikiamos ir to paties protesto nuotraukos. Žinutėje akcentuojama, kad galvijus auginantys ūkiai Prancūzijoje vienas po kito uždaromi, tačiau tuo pačiu metu vietinių žmonių mitybos poreikiams patenkinti restoranai, ypač greito maisto restoranų tinklai, importuoja mėsą iš kitų šalių. Nepaisant to, komunikuodami su klientais restoranai linkę „suprancūzinti“ gaminamus mėsainius, sukuriant klaidingą įvaizdį, esą šie pagaminti iš vietinių produktų, o, tuo tarpu, tikroji mėsos kilmės šalis nėra nurodoma (čia).

Į tokius kaltinimus sureagavo „McDonalds“ ir „Burger King“ restoranų tinklų Prancūzijoje atstovai. Žiniasklaidai „Burger King“ komentavo, kad profsąjungos pateikti skaičiai neatitinka realybės, o restoranai iki 2024 m. siekia 60 proc. jautienos ir vištienos pirkti iš vietos ūkininkų. Tuo tarpu „McDonals“ atstovai pabrėžė, kad nepaisant naujų restoranų atidarymų ir pajėgumų didinimo, pusę mėsos jie perka iš Prancūzijos ūkių, o likę 50 proc. atkeliauja iš kitų Europos šalių.
Nė vienoje publikacijoje neužsimenama, kad ūkininkų protestas būtų kilęs dėl valgomųjų vabzdžių ar kylančių mokesčių bei trąšų kainų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją