Viliasi sulaukti po pasaulį važinėjančių gurmanų

Pirmiausia Dovilė Seliukė siekia išsklaidyti klaidingą nuomonę, kad pačiai Lietuvai pavyko patraukti „Michelin“ gido žvilgsnį.

„Pats „Michelin“ pasirenka, kada į kokią šalį ateiti. Matydami potencialą jie kreipiasi ir kviečia pradėti bendradarbiavimą. Tada jau seka kiti etapai“, – sako D. Seliukė. Ji pastebi, kad tai, jog „Michelin“ ateina, kainuoja, ir tai yra fiksuoti kaštai kiekvienoje šalyje.

Dovilė Seliukė

Žinoma, tai, kad Lietuva yra pastebėta, yra neabejotinas įvertinimas.

„Nes Michelin gidas yra daugiau nei 40-yje šalių, kur įvertinta daugiau nei 15 tūkstančių restoranų. Ir jau tai, kad mus pastebėjo, kad pas mus atvyksta, yra tarptautinis prestižinis įvertinimas“, – sako „Keliauk Lietuvoje“ atstovė.

Paskelbus įvertintuosius tiek ši organizacija, tiek „Michelin“ plačiai skleidžia apie tai žinią.

„Michelin“ naujausią informaciją įtraukia į gidą, kurį reklamuoja. Ne paslaptis, kad yra turistų, kurie keliauja po pasaulį vedini šiuo gidu. Šiandien mūsų tyrimai rodo, kad gastronominių turistų, kurie keliauja dėl maisto, Lietuvoje neturime. Turime tų, kurie atvyksta, ir 90 proc. jų lankosi restoranuose. Net 87 procentai jų apsilankymus restoranuose vertina gerai arba labai gerai. Tad labai tikimės, kad šis prestižinis įvertinimas atvers mūsų duris ir į keliaujančių maisto gurmanų širdis“, – viliasi Seliukė.

Simonas Gudelis, Dovilė Seliukė

Negalima lyginti restoranų skirtingose šalyse

„Michelin“ žvaigždutės skiriamos už maistą, šefo talentą, jo asmenybę, techniką.

„Ir norėčiau išsklaidyti mitą, kad norint gauti įvertinimą, būtina turėti labai gerą servisą, puikų interjerą ar panašiai. Tai toli gražu nėra tai – Michelinas vertina maistą: ingredientus, atlikimo kokybę, ir kokybės išlaikymą per laiką“, – sako viešbučio „Pacai“ maisto ir gėrimų departamento direktorius Simonas Gudelis.

Tačiau tik galima tik spėlioti, kaip vyksta pats vertinimas ir kaip pasirenkama, į kokius miestus ar restoranus keliauti.

„Tai jau „Michelin“ organizacijos vidinis reglamentas, tačiau, manau, kad jie renkasi panašiai kaip ir mes tai darome: pasižiūri, kokios vietos, kokie ryškūs šefai toje rinkoje, kokie atsiliepiami, – visa informacija prieinama per viešas priemones – atsirenka, kas įdomu, ir ten keliauja“, – svarsto Gudelis.

Simonas Gudelis

Simonas, aplankęs ne vieną „Michelin“ žvaigždutėmis padabintą restoraną, paprašytas palyginti juos su lietuviškų restoranų maistu ir šefų sugebėjimais, sako: „Kulinarija ar gastronomija tuo ir įdomi, kad negali lyginti lietuvių šefo su ispanų ar kitu, nes mes turime labai skirtingą darbo lauką, skirtingą svečią restorane, skirtingą ingredientų paletę ir t.t. Ir kuriame iš to, ką turime aplinkui. Dėl to, abejoju, ar trijų „Michelin“ žvaigždučių restorano šefas išvirtų skaniausią cepeliną pasaulyje – turbūt vietinė močiutė tai padarytų geriau.

Tačiau tai, kad „Michelin“ ateina, rodo, kad esame to verti. Kiek asmeniškai pažįstu šefų, galiu tvirtinti, kad jų lygis tikrai aukštas. Lietuvoje esu valgęs 10 kartų skaniau nei kai kuriuose „Michelin“ restoranuose pasaulyje“, – sako viešbučio restorano atstovas.

Žvaigždutės didina motyvaciją

Pasiteiravus, kaip dažnai žvaigždutės teikiamos viešbučių restoranams, S. Gudelis pastebi, kad yra tokių restoranų, kurie turi „Michelin“ žvaigždžių ir ne po vieną – po 2, 3.

Simonas Gudelis, Dovilė Seliukė

„Tačiau viešbučio restoranas turi platesnę veiklos sritį – pas mus vyksta renginiai, organizuojami pusryčiai, pietūs ir pan. Tad „Michelin“ žvaigždutę turėti ir išlaikyti kokybę gal šiek tiek ir sudėtingiau nei, tarkime, turint restoraną, kuris atsidaro 3 vakarus per savaitę. Tačiau, kita vertus, mes turime lankytojų srautą, galimybes išlaikyti didelę komandą, pritraukti talentų, kurie kuria darbo kultūrą, – nuo ko ir prasideda ėjimas link „Michelin“, – vertina pašnekovas.

O „Michelin“ žvaigždutės yra tikslas, kurio norisi siekti ir kurį galima pasiekti. Atsiradus „Michelin“ įvertintiems restoranams, pasak Gudelio, labai išauga motyvacija būti šioje sferoje, siekti, mokytis.

„Nes šalia namų turėsime, kur pasižiūrėti, pasiklausti, kur įsidarbinti ir pasimokyti. Tai yra svarbiausias dalykas“, – sako Gudelis.

Paklaustas, kaip žvaigždutės pakeičia pačią įstaigą, viešbučio restorano atstovas sako:

„Geriausia būtų, kad niekas nepasikeistų, nes „Michelin“ žvaigždę kaip gauni, taip gali ir prarasti. Todėl ta kokybė, idėja, šefo talentas, sudėlioti tikslai ir darbai ir yra svarbiausi. Jei jau gavai, daryk, ką darai, nes tu darai gerai“.

Seliukė pastebi, kad įvertinimas suteikia papildomos motyvacijos tobulėti.

Dovilė Seliukė

„Turime pavyzdį Estijoje – jei restoranas vienais metais gavo vieną žvaigždę, niekas jo nestabdo kitais metais prisidėti antrą. Nepaisant tos kartelės išlaikymo, tikėtina, kad turėtų augti motyvacija dar labiau tobulėti“, – sako.

Informacija – itin konfidenciali

Simonas Gudelis

Fakto, kad Lietuva liko paskutinė tarp Baltijos šalių, kurios restoranas ar keli bus įvertinti „Michelin“ žvaigždutėmis, Seliukė nesureikšmintų.

„Sunku atsakyti, kodėl taip yra, nes nežinome, pagal ką renkasi ir kokiu būdu. Jokios informacijos apie tai neturime ir tikrai niekas nepaaiškins, kodėl pas mus paskutinius atėjo. Tačiau tikrai nevertinčiau to, kad esame prastesni, ar kad tai galėjo lemti kažkokios objektyvios aplinkybės.

Mano asmeninė hipotezė – tai yra tiesiog atsitiktinė tvarka, keliaujant žemyn, kai lemia tiesiog geografiniai niuansai“, – svarsto.

Informacija apie tai, kokius restoranus Lietuvoje „Michelin“ gido vertintojai aplankė ir kaip įvertino, yra konfidenciali. Visa tai sužinosime birželio 13-osios renginyje.

„Konfidencialu yra ir tai, kokių restoranų atstovai yra kviečiami į renginį“, – sako D. Seliukė.

Visą laidą žiūrėkite čia: