Tiesa, pardavimai pamažu auga.

„Pirkimai padidėjo 26 proc., o šiemet dar sezonas nesibaigęs, bet jau parduota 11 proc. daugiau nei pernai, reiškia jų tikrai daugėja“, – teigia UAB „Office Day“ Rinkodaros skyriaus vadovė Viktorija Masaitytė, pridėjusi, kad populiariausios prekės – žirklės ir rašikliai.

Nors pardavimai išaugo, tačiau problema ta, kad pirkėjams neužtenka prekybininkų pasiūlos.

„Buvo problema susirasti tinkamus įrankius, tad teko pirkti universalius. Po metų problemų nebebuvo, nes radau rinkinį kairiarankiams. Įrankiai buvo brangesni praktiškai dvigubai, o mokytis sunku nebuvo“, – pasakoja „Salon+“ kirpėja Renata Mockutė.

Tiesa, nors kai kurie verslai turi ką pasiūlyti kairiarankiams, ne visi sako sulaukiantys paklausos, nes vieni išmoksta naudoti įrankius abiem rankomis, kiti, pirkdami specialius kairiarankiams skirtus daiktus, pavyzdžiui, ginklą, ateityje gali jo nebeparduoti.

„Poreikis nėra labai didelis, bet jų yra – per metus kreipiasi 2–3 žmonės, kurie konkrečiai nori pilnai kairiojo ginklo. Kairiarankiams yra brangiau“, – konstatuoja UAB „Oksalis“ Vilniaus skyriaus pardavimų vadovas Andrius Gavėnis.

Prekių rinkos žinovai sako, kad verslas, skaičiuodamas galimą naudą, renkasi tik tas veiklos sritis, kurios neša pelną, todėl nelinkę užpildyti nišos, kuri būtų aktuali tik kiek daugiau nei dešimtadaliui populiacijos.

„Pavyzdžiui, San Franciske yra kairiarankių parduotuvė, bet tai milijonų miestas, o Vilniuje, nekalbant apie likusią Lietuvos dalį, labai sunku rasti tiek žmonių, kurie pirktų. Parduotuvę išlaikyti šiuo atveju būtų labai sunku“, – teigia ISM Strateginio valdymo modulio vadovas, ekspertas-konsultantas Benas Adomavičius.

Tačiau ekspertas sako, kad galbūt kairiarankiams galėtų pagelbėti internetas arba ypač tobulėjanti trimatė spausdintuvų technologija.