darbuotojai iš trečiųjų šalių

26 straipsnių

Artūras Telmentas, Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo narys, socialinių klausimų komiteto pirmininkas.

Norėjo geresnio gyvenimo, o atsidūrė akligatvyje. Tokią frazę tam tikrais atvejais galima pavartoti kalbant apie transporto sektoriuje įsivyravusią problemą – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų šalių „nuomą“ užsienio šalims. Dažnai kalbama apie nuostolį dėl vairuotojų „nuo...

Vytas Bučinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Lietuvos transporto sektorius yra tarsi sužeistas, tačiau daktaro prisišaukti niekaip negalintis pacientas. Daug kalbama apie didelį vairuotojų trūkumą, bet iki šiol vangiai sprendžiama viena opiausių tokią situaciją gilinančių problemų – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų...

Pavežėjais ar taksi vairuotojais Lietuvoje dirbančių užsieniečių jau kitąmet gali sumažėti. Susisiekimo ministerija siūlo pažaboti nelegaliai dirbančius vairuotojus ir nuo kitų metų griežtinti jiems reikalavimus. Norima įsipareigoti, kad taksi ir pavežėjų versle vairuotojais negalėtų dirbti asmenys,...

Zenonas Buivydas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius

Lietuvos politika – tarsi mada. Ji niekada nesibaigia. O jos „kūrybinių kančių“ produkcija – įstatymai – dažniausiai tarnauja ne ūkio interesams, o verslo išbandymams. Tad vis sunkiau pūškuojant ekonomikai įtempta ir paradoksali padėtis susiklosto ir darbo rinkoje. Matome problemas, kurios kartais a...

„Rusijos karo Ukrainoje padarinys, kuris privertė šimtus tūkstančių ukrainiečių emigruoti į kitas šalis, sudaužė į šipulius 30 metų biuriokratų puoselėtą naratyvą, kuriuo buvo bandoma įtikinti, kad čia privažiuos žmonių, dėl to nekils algos, o lietuviai bus atleidžiami. Lietuvoje įsidarbino 100 tūks...

Vytas Bučinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Lietuvos transporto sektorius – tarsi smarkiai banguojantis vandenynas. Dar 2022 metų viduryje buvo kalbėta apie didėjančius, o jau metų pabaigoje – apie 15–20 proc. sumažėjusius pervežimo įkainius. Tokio bangavimo problemų mastas gana platus: jis mažina transporto įmonių apyvartas, mažiau sumokama ...

Vytas Bučinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Naujovės yra tarsi kelrodis į ateitį. Neprisitaikysi – liksi užnugaryje, nes pritrūks pajėgumo. Taip šiuo metu galima kalbėti apie Lietuvos transporto sektorių ir jame veikiančias Lietuvos įmones, kurioms tenka pakloti tūkstantines baudas dėl 2022 metų pradžioje įsigaliojusių papildomų Mobilumo pake...

Kristina Bliakevičienė, UAB „Vienas, du, trys“ direktorė

Užsienio šalių piliečių įdarbinimo taisyklės nuolat keičiamos ir užsieniečių įdarbinimo sąlygos formaliai lengvėja, tačiau situacija iš esmės nesikeičia. Trečiųjų šalių piliečių įdarbinimas galimas su nacionaline viza (D) arba su leidimu laikinai gyventi. Tam tikrais atvejais užsienietis gali pradėt...

Rokas Subačius, Lietuvos laisvosios rinkos instituto tyrimų jaunesnysis ekspertas

Nustatyta paslaugų sektoriaus darbuotojų, esančių trūkstamų profesijų sąraše, kvota – 16 tūkst. asmenų – buvo išnaudota jau rugpjūtį. Panaši situacija buvo ir praėjusiais metais, kai 11,6 tūkst. darbuotojų kvota pasiekta gegužę. Kitaip tariant, iš anksto paskaičiavusios darbo rinkos poreikius, valst...