M. Lukšienės premijos laureatas mokinius vertina už pastangas, o ne už rezultatą

 (57)


Mokinį turi vertinti ne už galutinį rezultatą, o už pastangas, progresą, ryžtą ir asmenybę. Turi padėti jam tapti geru žmogumi.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Mano Meilės Lukšienės premiją šiemet gavęs Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos technologijų mokytojas Donatas Kriukas.

Garbingą apdovanojimą šiandien jis atsiėmė iš gimnazijos absolventės, Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės rankų. Jam taip pat atiteko 15 600 Lt premija.

„Technologijų dalykas tvarkaraštyje dažniausiai minimas kaip paskutinis. Tačiau šioje pamokoje mokiniai turi tiesioginę galimybę išbandyti save, būti savimi, taikyti praktinius sprendimus atliekant uždavinius, džiaugtis savo mokymosi rezultatais ir plėtoti kūrybines galias. Galiu drąsiai teigti, kad technologijos mokykloje yra pats tiesiausias kelias pačiam mokiniui suprasti, kokios yra jo galimybės ir kūrybiškumą išbandyti praktiškai. Tai dalykas, kuriame gali materializuoti savo emocijas ir idėjas. Technologijos nėra tas dalykas, kurio žinių įvertinimui reikia laukti 12 metų. Technologijų dalyke gali pamatyti prasmę ir naudą tuo pačiu metu, kai suprojektuoji ar pagamini gaminį. Tai didžiausia šio dalyko vertė. O jeigu žmogus mato prasmę išmokti tai ateityje – tai yra nuostabu“, – sakė dvidešimt devynerių metų mokytojas D. Kriukas.

Pastebi pokyčius mokyklose

Jis atvirauja vos prieš kelias dienas juokavęs, kad jo vardo prasmė yra dovanoti. Tad tai ir stengėsi daryti – dovanoti save mokyklai. Tačiau atsiimdamas M. Lukšienės premiją tikino suvokęs, kad yra priešingai – mokykla yra dovana jam.

„Mane sužavėjo galimybė pakeisti požiūrį į mokyklą, atnešti naujų vėjų, imtis iki tol nebuvusių iniciatyvų. Tikiu, kad mokykla gali būti ta vieta, kurioje mokiniai ir mokytojai gali jaustis laisvi, pasitikintys, palaikantys ir kūrybiški. Šiandien mokykla yra kitokia“, – tikina supratęs jaunasis mokytojas.

Vaikinas neslepia, nors studijavo pedagoginės srities studijas, savo kelio su šia profesija nesiejo. Vis dėlto jį persigalvoti privertė „Renkuosi mokyti“ programa – idėjos, kurios jos reklamos metu buvo paskelbtos, sutapo su tomis, kurių siekė D. Kriukas. Tai lėmė, kad jis tapo pirmuoju programos alumniu ir jau šešerius metus dirba mokytoju.

Motyvuoja už pastangas, o ne už galutinį rezultatą

„Stengiuosi būti žmogiškas mokytojas, suprasti, ką galvoja mokinys, kaip jam pateikti informaciją. Bandau padėti, patarti, o ne įsakyti. Specialių triukų mokydamas mokinius nenaudoju – tiesiog stengiuosi juos motyvuoti“, – apie požiūrį į šiuolaikinį mokytoją pasakojo D. Kriukas.

Tiesa, mokinius jis stengiasi motyvuoti už pastangas, o ne už galutinį rezultatą. Todėl vertindamas juos atsižvelgia ne tik į sukurtą darbą, bet ir į progresą, asmenybę.

„Dabartiniai mokiniai yra labai daug matę, todėl suprasti kiekvieną iš jų nėra lengva. Labai svarbi ir įdomi yra jų patirtis, už to svarbu kabintis tolimesniam mokymui, suprasti, ko kiekvienas mokinys iš tavęs tikisi ir kaip tai gali pateikti“, – sako jaunasis mokytojas.

Mokytojo profesija skirta kūrybingiems žmonėms

D. Kriukui apdovanojimą įteikusi šalies Prezidentė džiaugėsi Lietuvos mokytojais ir tuo, kad Meilės Lukšienės idėjos vis dar yra gyvos šiandieninėje mokykloje

„Šiuolaikinis mokytojas yra ir autoritetas, ir draugas turintis įskiepyti mokiniams tikėjimą savimi, smalsumą ir darbštumą, meilę gyvenimui ir, aišku, tėvynei. Todėl tik stipri ir šviesi savo darbui pasiaukojusi asmenybė gali būti mokytoju. Šiuolaikinei mokyklai reikalingi charizmatiški, nuolat tobulėjantys ir naujovėmis besidomintys pedagogai. Tai kūrybingų asmenybių profesiją“, – sakė D. Grybauskaitė pridurdama neabejojanti, kad pedagogo kelią renkasi ne tik protingi, bet ir darbštūs, atsidavę žmonės.

Ji dėkojo visiems Lietuvos mokytojams, kurie rūpestingai priima kiekvieną savo mokinį ir padeda jiems atrasti tikrąjį pašaukimą, ugdo dabar labai reikalingą patriotiškumą.

„Kiekvieno mokytojo tikslas turėtų būti išugdyti išsaugoti mūsų kultūrinę tapatybę ir užauginti išsilavinusius, dorus, išmintingus ir laisvus piliečius“, – patikino Prezidentė.

Premija – už aktyvų dalyvavimą mokyklos gyvenime

Premija D. Kriukui atiteko už aktyvų dalyvavimą mokyklos gyvenime bei šalies mokytojų veikloje, iniciatyvą mokymąsi padaryti patrauklesnį, gebėjimą motyvuoti mokinius ir gerą informacinių technologijų išmanymą. Penktą kartą teikiama premija skirta jauniems pedagogams už demokratiškumo, pilietiškumo, humanizmo ir kitų daktarės M. Lukšienės skleistų idėjų įgyvendinimą.

D. Kriukas yra ir aktyvus visuomenininkas. Jis daugelio projektų, parodų ir renginių kuratorius, kūrybiškai generuojantis idėjas. Gimnazijoje pedagogas sukūrė gimnazijos internetinį puslapį, aktyviai dirba su mokinių savivalda, yra vienas iš vadovėlio „Technologijos 11-12 kl.“ bendraautorius, dalyvauja Vilniaus miesto Technologijų mokytojų metodinės tarybos, Lietuvos technologijų mokytojų asociacijos veikloje. Mokytojas D.Kriukas skaito pranešimus Vilniaus, šalies pedagogų konferencijose ir seminaruose, kartu su mokiniais dalyvauja įvairiuose meniniuose projektuose, parodose. Jo iniciatyva gimnazijos ugdymo planas tapo patrauklesnis mokiniams, vyresnėse klasėse besirenkantiems menų dalykus.

Jaunieji mokytojai tobulina profesinius įgūdžius ir įgyja patirties dalyvaudami ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamame projekte „Renkuosi mokyti!“
Švietimo ir mokslo ministerija

D. Kriukas yra pirmosios „Renkuosi mokyti!“ kartos dalyvis, nuo 2008 metų dirba technologijų mokytoju Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje. Pirmas, ir kol kas vienintelis, iš „Renkuosi mokyti!“ dalyvių apsigynė mokytojo metodininko vardą.

2010 m. įsteigta Meilės Lukšienės premija pedagogams yra skiriama už demokratiškumo, bendruomeniškumo, pilietiškumo, tautiškumo, humanizmo ir kūrybiškumo idėjų įgyvendinimą ir sklaidą. Premija siekiama įprasminti švietimo reformos pradininkės habilituotos daktarės M. Lukšienės atminimą ir skatinti jaunus pedagogus aktyviai įsitraukti į švietimo plėtotės darbus. Į premiją gali pretenduoti asmenys ne vyresni nei 35 metų. Kandidatūras premijai teikė patys asmenys, švietimo įstaigų vadovai, švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, mokytojai, mokiniai, tėvai ir jų organizacijos, nevyriausybinės organizacijos, švietimo asociacijos.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją