Tyrime dalyvaujantis aukšto rango kariuomenės pareigūnas sakė, kad ankstyvoje skrydžio iš Barselonos į Diuseldorfą dalyje pilotų pokalbiai buvo „labai sklandūs, labai ramūs“. Tuomet informacija rodo, kad vienas iš pilotų paliko kabiną ir nebegalėjo į ją sugrįžti, skelbia „The New York Times“. 

„Vyrukas išorėje nestipriai pabeldžia į duris, bet nesulaukia jokio atsakymo, - sakė tyrėjas. – Tuomet jis trinkteli stipriau, bet vis tiek jokio atsako. Atsako taip ir nebebuvo“.

„Girdisi, kaip jis stengiasi išlaužti duris“, - teigė jis.

Nors garso įrašas atskleidžia kai kurias aplinkybes, antradienio rytą pasibaigusias „Germanwings“ lėktuvo katastrofa, jis taip pat palieka daug neatsakytų klausimų.

„Mes dar nežinome, kodėl vienas iš pilotų išėjo, - sakė pareigūnas, nenorėjęs skelbti savo pavardės dėl tebevykstančio tyrimo. – Tačiau tikrai žinome, kad pačioje skrydžio pabaigoje kitas pilotas liko vienas ir neatidarė durų“.

Balsų įrašymo prietaiso duomenys, regis, tik padidino paslaptį, gaubiančią šią tragediją, ir nesuteikia jokios informacijos apie kabinoje likusio piloto būklę ar veiksmus. Lėktuvo nusileidimas iš 38 tūkst. pėdų (11,5 km) aukščio per daugiau kaip 10 minučių yra keliantis nerimą, bet pakankamai laipsniškas, kad dviejų variklių „Airbus A320“ nebūtų katastrofiškai sudužęs. Per visą šį leidimosi laiką iš pilotų kabinos nebuvo jokio ryšio su oro eismo kontrolieriais ar kokio nors nelaimės signalo.

Į kalnus šiaurės rytuose nuo Nicos įsirėžusio lėktuvo greitis buvo pakankamai didelis, kad jis subyrėtų į smulkias nuolaužas, pražudydamas visus 144 keleivius ir šešis įgulos narius.

Prancūzijos aviacijos vadovybė viešai skelbia labai mažai informacijos, kuri buvo gauta iš garso įrašo. Kol kas neaišku ir tai, ar tai yra visa informacija. Prancūzijos Tyrimų ir analizės biuras patvirtino tik tai, kad buvo nustatyti žmonių balsai ir kiti kabinos garsai, kurie bus išsamiai tyrinėjami.

„Lufthansa“: nedalyvausime spėlionėse

„Lufthansa“, kuriai priklauso oro bendrovė „Germanwings“, sakė analizuojanti šį pranešimą.  

„Neturime jokios informacijos iš tyrimą atliekančių institucijų, kurios patvirtintų „The New York Times“ pranešimą, - sakė atstovas spaudai Borisas Ogursky. – Nedalyvausime spėlionėse, bet seksime šią temą“.  

„The New York Times“ atskleista informacija yra „siaubingai šokiruojanti“, teigė CNN aviacijos analitikas Peteris Goelzas. Tačiau jis ir kiti ekspertai įspėjo, kad vis dar neaišku, kas galėjo įvykti pilotų kabinoje.  

Versijos varijuoja nuo sutrikusios piloto sveikatos būklės iki tokio šiurpaus dalyko kaip savižudiška misija, pažymėjo CNN aviacijos analitikas.  

Pareigūnai anksčiau sakė neatmetantys ir terorizmo galimybės, bet ji atrodo mažai tikėtina. 

Vardija galimas šiurpias tragedijos priežastis

Pareigūnai sakė kol kas negalintys paaiškinti šios tragedijos priežasčių, bet nurodė, kad lėktuvas skrido, kol įsirėžė į kalną, ir nesubyrėjo ore.

Aviacijos ekspertai, su kuriais kalbėjosi AFP, minėjo kelis tikėtinus scenarijus.

„Jeigu pilotai neužkirto kelio lėktuvui skristi į kalnus, taip nutiko dėl to, kad jie buvo netekę sąmonės arba negyvi, arba pasiryžę mirti, arba priversti numirti“, – vienas ekspertas sakė agentūrai.

Nuotraukose matėsi, kad rastos lėktuvo juodosios dėžės korpusas smarkiai aplamdytas smarkaus smūgio. Taip pat buvo rastas antrosios juodosios dėžės, įrašinėjančios skrydžio duomenis, korpusas, bet ne pats prietaisas.

Prancūzijos tyrimų ir analizių biuro (BAE) vadovas Remi Jouty trečiadienį sakė žurnalistams, kad kol kas neturima „nė menkiausio paaiškinimo“, kodėl įvyko ši tragedija.

„Tai nepaaiškinama, – Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ tėvinė bendrovė, vykdomasis direktorius Carstenas Spohras sakė Frankfurte. – Lėktuvo būklė buvo nepriekaištinga, o abu pilotai – patyrę.“

Meteorologinės sąlygos taip pat veikiausiai nebuvo tos katastrofos priežastis, nes tuo metu orai buvo ramūs. Be to, „Germanwings“ lėktuvuose iki šiol nebuvo jokių didesnių saugumo incidentų.

Pilotas dirbo nuo 2013-ųjų rudens, turėjo 630 skraidymo valandų patirtį

Vokietijos bendrovės „Germanwings“ lainerio, kuris anksčiau šią savaitę sudužo Prancūzijos Alpėse, antrasis pilotas dirbo nuo 2013 metų rugsėjo, o jo skraidymo patirtis buvo 630 valandų, ketvirtadienį pranešė tėvinė bendrovė – Vokietijos avialinijų flagmanė „Lufthansa“.

Antrasis pilotas „dirbo „Germanwings“ kapitono padėjėju nuo 2013 metų rugsėjo“, viena „Lufthansa“ atstovė sakė naujienų agentūrai AFP.

Jis įgijo piloto kvalifikaciją „Lufthansa“ skraidymo mokykloje Vokietijos šiauriniame Brėmeno mieste ir turėjo 630 valandų skraidymo patirtį. Tuo tarpu to lėktuvo kapitonas buvo dirbęs ilgiau negu 10 metų, o jo skraidymo laineriais „Airbus A320“ patirtis buvo apie 6 tūkst. valandų, anksčiau atskleidė „Lufthansa“.

Bendrovės atstovė negalėjo nei patvirtinti, nei paneigti informacijos, kad kažkuris iš to lėktuvo pilotų buvo išėjęs iš kabinos, o vėliau iki pat katastrofos negalėjo į ją sugrįžti, nes durys buvo užrakintos, o iš vidaus niekas neatsiliepė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (965)