Mokinių skundai dėl egzaminų užduočių jau nieko nestebina: nepatenkintų ir garsiai rėkiančių būna kasmet. Tačiau šįmet kaip niekad sujudo specialistai.

Matematikos valstybinio brandos egzamino užduotis sukritikavo Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto jaunesnysis mokslinis darbuotojas dr. Dainius Dzindzalieta bei Kauno technologijos universiteto (KTU) gimnazijos direktorius Bronislovas Burgis.

Anglų kalbos mokytoja ekspertė Daina Valančienė klausė, kaip mokiniai gali teisingai atlikti užduotis, jei net nesuspėja jų perskaityti. Kitas mokytojas išsakė mintį, kad šis egzaminas buvo tiesiog abiturientų sužlugdymas: anglų kalbos egzamino klausymo užduotys buvo sudėtingiausio C1-C2 lygio.

Lietuvių kalbos mokytoją ekspertę Reginą Dilienę sukrėtė dešimtokų lietuvių kalbos egzamino užduotys.

„Mes tiriame gautus signalus, šiandien pasakyti, kad Nacionalinis egzaminų centras (NEC) kaltas, negaliu. Bet lygiai taip pat negaliu pasakyti, kad klysta ir kalbantieji apie klaidas, prastą įrašo kokybę per anglų kalbos egzaminą“, – DELFI sakė D. Pavalkis.

Jo tvirtinimu, ministerijoje sudaryta darbo grupė peržiūri skundus, pasibaigus egzaminams, ketinama peržiūrėti klaidas.

Gal Lietuvoje jau nesugebama parengti kokybiškų brandos egzaminų užduočių?

„Negaliu duoti oficialaus atsakymo, nes nesu ekspertas, pažiūrėjusį dvyliktokų matematikos egzamino užduotis, pasakiau savo nuomonę, kad su egzamino užduočių formulavimu atrodo truputį perlenkta. Bet šitai reikia išdiskutuoti su ekspertais, NEC, programų formuotojais ir tada pasakysime aiškiai, ar čia tikrai po rinkimų ir prieš Vyriausybės skyrimą yra toks suaktyvėjimas, ar čia kažkas naujo“, – kalbėjo D. Pavalkis.

D. Pavalkis pripažino, kad už nekokybiškų egzaminų užduočių parengimą specialistams nėra numatyta atsakomybė. „Bet jei blogai parengia, jų nesamdo“, – svarstė jis. Ministro nuomone, užduotys turi būti kokybiškos, aiškios ir pakankamai gyvenimiškos.

Siūlo labiau kontroliuoti

Petras Baršauskas
„Reikėtų daugiau kontrolės. Aš pats nesu žiūrėjęs, tad būtų negarbinga kategoriškai sakyti, bet kai matau komentarus ir jie gana konkretūs – matyt, ten problema tikrai yra“, – sako Kauno technologijos universiteto rektorius, Lietuvos universitetų rektorių konferencijos pirmininkas Petras Baršauskas.

P. Baršauskas netiki, kad mokytojai ir kiti ekspertai keltų problemas dėl užduočių be reikalo. Jo nuomone, kyla problemų su vadyba: reikia kontrolės mechanizmo, parengtų užduočių peržiūrėjimo. Rektorius pasigenda ir griežtesnės ŠMM reakcijos.