Psichologiniai triukai, kurie padės sulieknėti

 (3)
Svorio metimas gali tapti itin rimtu iššūkiu, ypač jei nėra tinkamo nusiteikimo laikytis sveiko gyvenimo būdo.
© Shutterstock nuotr.

Laimei, galima pasinaudoti naudingais patarimais, skirtais tiems, kurie pageidauja keisti mąstyseną siekdami atsikratyti nepageidaujamų kilogramų ir norimą svorį išsaugoti ilgalaikėje perspektyvoje užuot eikvodami energiją greitiems ir trumpalaikiams pokyčiams.

Štai devyni patarimai, padėsiantys pakeisti mąstyseną ir tokiu būdu suteiksiantys galimybę svorį mažinti sveikai, rašo „The Independent“.

1. Naujas žvilgsnis į turimas žinias apie lieknėjimą

Svorio metimo proceso kaip energijos balanso nustatymo formos vertinimas – esminis principas, norint džiaugtis idealiai atrodančiu kūnu.

Teigiama, kad energijos balansas – tai mokslinis būdas suvartojamoms ir išeikvojamoms kalorijoms apibūdinti. Žmogaus organizmui reikalingas tam tikras kalorijų kiekis tam, kad būtų išsaugotas esamas kūno svoris. Kai tik suvoksite esminius energijos balanso principus, jausite mažesnį poreikį valgyti daugiau, nei jums iš tikrųjų reikia.

2. Venkite nepermatomų maisto indų

Rekomenduojama vengti maistui sudėti skirtų nepermatomų indų, dėžučių ar maišelių. Kadangi žmogaus smegenys itin priklausomos nuo to, ką mato, vizualūs ženklai, padedantys suprasti, kiek maisto suvartojome, suteikia galimybę nuspręsti, kada ateina laikas sustoti.

Jei nematome, kiek suvalgėme, negauname vizualios informacijos ir rizikuojame persivalgyti. Tiksliai nustatydami porcijas ir tiekdami maistą nedideliuose dubenėliuose ar ant servetėlės apsisaugosite nuo pavojaus suvalgyti per daug.

3. Atsisveikinkite su dietomis

Laikas pripažinti, kad mūsų dienomis vis dažniau pasigirsta kalbų apie dietų nenaudingumą organizmui dėl ribojančio jų poveikio žmogaus mąstysenai.

Tikėtina, kad po periodo, kai laikėtės dietos ir jums pavyko numesti svorio, grįšite prie senų prastos mitybos įpročių, nebesimankštinsite ir galiausiai svoris būtinai sugrįš. Kur kas naudingiau dėmesį telkti į ilgalaikius mitybos įpročių pokyčius, nes tai yra geriausias būdas numesti svorio ir tai daryti nekenkiant sveikatai.

4. Pergudraukite sotumo pojūtį

Patartina užkandžių poreikį malšinti daržovėmis, pavyzdžiui, morkomis ar salierais, o ne saldumynais. Daržovės ne tik pasižymi mažesniu kalorijų kiekiu, bet ir turi daugiau skaidulų, per trumpesnį laiką suteikiančių sotumo pojūtį.

5. Mankšta kaip smagi veikla

Jei į mankštą ir sportą žvelgsite kaip į smagią veiklą, labiau tikėtina, kad jai rasite vietos savo dienotvarkėje. Jei nepatinka bėgioti, nebėgiokite, net jei esate tūkstančius kartų girdėję, kad bėgiojimas padeda atsikratyti svorio.

Svarbu suvokti, kad fizinio aktyvumo rūšies, kuri jums nepatinka, nepavyks sėkmingai įtraukti į savo gyvenimą. Jei neturite jokių šansų tam tikros sporto rūšies paversti gyvenimo būdo dalimi, tikėtis ilgalaikių rezultatų būtų tiesiog kvaila. Dar svarbu nepamiršti, kad mankštinimasis kartu su draugais ar grupėje gali suteikti papildomos motyvacijos, o lieknėjimo procesas gali virsti maloniu laisvalaikio praleidimo būdu.

6. Nutukimo priežasčių suvokimas

Dažniausiai nutukimą sukelia gyvenimo būdo ypatumai, o ne genetiniai veiksniai. Mokslininkų įrodyta, kad genų reikšmės kaip nutukimo priežasties eskalavimas gali padidinti genetiškai deterministiškus įsitikinimus ir sumažinti motyvaciją imtis sveiko gyvenimo būdo. Taigi darytina išvada, kad asmenys, tikintys, kad nutukimą sukelia nesveiki įpročiai, turi daugiau šansų imtis iniciatyvos ir pažvelgti į savo gyvenimą kitu kampu.

7. Tinkami motyvuojantys klausimai

Daugelis tiki, kad savitaiga gali būti naudinga, taigi apsvarstykite galimybę suaktyvinti kovingąją charakterio pusę paversdami lieknėjimą iššūkiu sau.

8. Teigiamas požiūris į save

Siekdami išsivaduoti iš įsisenėjusių netinkamų įpročių stenkitės žvelgti į save pozityviai. Padės netolimos savo ateities įsivaizdavimas, pamąstymai, kaip atrodysite ir jausitės po pusmečio ar metų.

9. Daugiau miego

Kai žmogui trūksta miego, daug riebalų ar cukraus turintis maistas atrodo kur kas patrauklesnis. Galima priežastis – poreikis gauti staigų energijos pliūpsnį. Siekdami išvengti pagundų būtinai privalote kiekvieną naktį miegoti mažiausiai septynias valandas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Liežuvio valymas – blogo burnos kvapo priešas? (11)

Ar būtina kiekvieną kartą valantis dantis „nugremžti“ ir liežuvį? Ar tam būtinos specialios priemonės? Regimantas, 40 m.

Kaip vasarą pasirūpinti savo oda namų sąlygomis?

Šiltasis metų sezonas turi daug privalumų – ilgesnės dienos, daugiau laiko praleidžiama gryname ore, maudynės ežeruose, galų gale – atostogos. Vis dėlto, veido ir kūno odai vasara dažnai tampa tikru išbandymu – nuolatos veikiama tiesioginiais saulės spinduliais, daugiau prakaituoja, negauna pakankamai drėgmės.

Negydoma venų varikozė gali suluošinti (25)

Išryškėjęs ir ant kojų išsiraizgęs kapiliarų voratinklis – toli gražu ne vien estetinis defektas. Specialistai įspėja, tai gali būti pirmasis sunkios ligos – venų varikozės – simptomas.

Kada begliutenės dietos laikytis neverta? (4)

Vis populiariau tampa laikytis begliutenės dietos net ir nesergant celiakija ir alergija kviečiams. Tačiau specialistai įspėja, kad tai ne visada yra protingiausias pasirinkimas.

Mažiau kaloringi ledai – mėgaukitės be skrupulų sustorėti (1)

Mėgstate ledus, bet baiminatės juos valgyti bijodami sustorėti? Rinkitės mažai kaloringą alternatyvą!
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.