aA
Jeigu išnyktų 75 proc. prekės ženklų, žmonės to net nepastebėtų. Tokius rezultatus parodė pasaulinė Prasmingų prekės ženklų studija. Ją Baltijos šalyse atlikusios bendrovės „Idea Group“ strategijos vadovas Andrius Grigorjevas tvirtina, kad žmonės teikia vis mažiau reikšmės daugeliui prekės ženklų.
Tyrimas: Y kartai prekės ženklai – nesvarbūs
© Shutterstock nuotr.

„Vis didesnės dalies mūsų dėmesio sulaukia elektroniniai arba internetiniai prekių ženklai. Tai – tokie prekių ženklai, kaip „Google“, „Microsoft“, kurie mums pateikia ne tik vieną ar kitą paslaugą, bet apskritai visą paslaugų ir produktų rinkinį. Vartotojai vis labiau pradeda vertinti tokius prekės ženklus“, – LRT Radijui sako A. Grigorjevas.

Jo teigimu, dėl to mes ir iš kitų prekės ženklų pradedame reikalauti, kad jie nereikalautų mūsų laiko, o kaip tik padėtų jį taupyti, padėtų organizuoti kasdieninį gyvenimą. Vartotojai, anot A. Grigorjevo, linkę rinktis prekės ženklą ne dėl patrauklios kainos ar savybės, bet dėl to, kad jis leidžia skirti daugiau dėmesio kažkam kitam.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad kai kurių prekių, pavyzdžiui, maisto produktų, ženklus veikia dvi tendencijos. Viena iš jų – didėjantis prekės ženklų skaičius, dėl kurio vartotojams tampa vis sunkiau atskirti, kuo viena prekė yra geresnė už kitą.

„Rinkdamasis vieną, o ne kitą pieną iš tikrųjų ką nors prarandu? Ar tai – tik kainos skirtumas? Jeigu tai – tik kainos skirtumas, vartotojas gali labai lengvai vieną dieną rinktis vieną produktą, kitą dieną – kitą. Jis nejaus jokio nuostolio“, – tvirtina A. Grigorjevas.

Pasak specialisto, vyrauja ir antroji tendencija – prekės ženklai turi pateikti kažką unikalaus, kad vartotojas pajustų nuostolį, rinkdamasis kitą prekę. Tai veikia net ir kasdienius produktus, kurių gamintojai stengiasi pritaikyti vis daugiau inovacijų. A. Grigorjevas pastebi, kad pastaruoju metu atsiranda vis daugiau produktų, nors prekės ženklas išlieka tas pats.

N. Klebanskaja: naujoji karta nusiteikusi prieš reklamą

Vytauto Didžiojo universiteto Marketingo katedros docentė Nina Klebanskaja akcentuoja, kad tokioms tendencijoms įtakos gali turėti ir kitokie, nei iki tol vyravę, jaunosios kartos bruožai. Docentės teigimu, vadinamoji Y karta yra nusiteikusi prieš brukamą komercinę reklamą.

„Tai yra naujoji kata, kuri apskritai nelabai tiki autoritetais, turi savo nuomonę. [...] Galų gale – žmonės gali gaut daug daugiau informacijos negu anksčiau, patys ją analizuoti. Tai yra ta karta, kuri sugeba atsirinkti ir pasiimti tai, kas jiems įdomu, naudinga. Taip pat jie labiau tiki savo pojūčiais, negu remiasi kažkieno rekomendacijomis“, – nurodo N. Klebanskaja.

Jos nuomone, Lietuvos yra tik keli geri prekės ženklų pavyzdžiai. Anot LRT Radijo pašnekovės, Lietuvoje dažniau tenka susidurti su prekių vardais, o ne ženklais. „Yra skirtumas, nes prekės vardas yra tas pavadinimas, simbolis, logotipas, spalva, šūkis, o prekės ženklas – asociacija, kurią sukelia prekės vardas. Jeigu įmonės kryptingai dirbtų, turėtų tikrai gerų rezultatų šioje srityje“, – įsitikinusi N. Klebanskaja.

Ji prideda, kad Lietuvos bendrovėms šio tikslo nepavyks pasiekti, jei jos nesistengs pažinti savo auditorijos ir jos poreikių.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žilienė: pateikta trišalė metodika neįgyvendintų „antiastravinio“ įstatymo (5)

Baltijos šalims tariantis dėl solidaraus Astravo atominės elektrinės (AE) elektros boikoto,...

Prognozuoja liūdna oro uostų ateitį: beveik 200 pandemijos neatlaikys (2)

Beveik 200 Europos oro uostų ateinančiais mėnesiais gali grėsti bankrotas, jei neatsigaus...

Dalis gyventojų nenori registruotis baruose: vietoje vardo ir pavardės – „nesakysiu“ (436)

Nuo pirmadienio visos viešo maitinimo įstaigos privalo vykdyti lankytojų registraciją . Baruose,...

Žiniasklaida: populiarūs sostinės barai laikinai užsidaro dėl koronaviruso ribojimų (38)

Sostinės centre esantys barai „Bardakas“, „Dirigentai“ ir „Sanatorija“ nuo trečiadienio...

„Ignitis grupė“ naujame biure galės nuomotis mažiau patalpų

Energetikos įmones valdanti „Ignitis grupė“ iš nekilnojamojo turto plėtros bendrovės...

Top naujienos

Neperrinkti Seimo nariai išeina ne tuščiomis kišenėmis: išeitinės išmokos sieks iki 23,6 tūkst. eurų (329)

Netrukus kadenciją baigsiantys Seimo nariai ir jų padėjėjai tuščiomis nebus išleisti į...

„Bloomberg“: Europa nebeturi išeičių, darbotvarkėje – drastiškas žingsnis (62)

Drastiškas žingsnis, kurio dar kartą žengti nenorėtų nei vienas Europos politikas, vėl...

Lietuvos lenkų rinkimų akcija kreipėsi į Nausėdą ir Seimą: prašo naikinti rinkimų rezultatus (106)

Lietuvos lenkų rinkimų akcija -Krikščioniškų šeimų sąjunga ( LLRA-KŠS ) dėl galimų Seimo...

Prisvilęs debiutas: „Rytas“ FIBA Čempionų lygoje startavo be pergalės ir gynybos (256)

Galingai sezoną vietiniame fronte pradėję Vilniaus „Ryto“ krepšininkai antradienio vakarą...

Kova dėl Utenos nenurimsta: socdemai ruošia skundą VRK (121)

Utenos vienmandatėje apygardoje balsų perskaičiavimą organizavo komisijos pirmininkė Rolanda...

Dailius Dargis | D+ nariams

Po 40 metų atvertė legendinio Lietuvos kriminalisto bylą: mirčių ir mistikos grandinė

Kasmet spalio 27 – ąją Kriminalinės policijos dienos proga bent nedidelė į pensiją išėjusių...

5 nebrangūs namų dekoro elementai, kurie suteiks daugiau jaukumo bet kuriuo metų laiku

Dalis žmonių rudenį keičia namų dekorą – pakloja naujus kilimėlius prie durų, užtiesia...

Niūriausiu mėnesiu tituluojamas lapkritis bus kitoks: ilgalaikės prognozės kitokios nei įprastai (28)

Neįprastai šiltos rudeniškos dienos tęsis ir toliau, teigia Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba...

Sekso ekspertė praskleidžia moters orgazmo paslapties šydą – kas tai per jausmas?

Tiksliai nupasakoti, ką orgazmo metu jaučia moteris, be proto sunku. Ar bandytumėte palaimos...

Permainos „Barcelonoje“: iš posto traukiasi prezidentas (4)

„Barcelonos“ klube pribrendo permainų metas. Antradienį vakare Josepas Maria Bartomeu paskelbė...

|Maža didelių žinių kaina