„Vakar (ketvirtadienį - BNS) „Klaipėdos Smeltę“ atidarėme - po pietų, apie 16 valandą“, - BNS penktadienį pranešė Maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas Jonas Milius.

Tačiau, pasak jo, dabar nerimą sukėlė Rusijos veterinarijos tarnybos („Rosselchoznadzor“) svetainėje pasirodęs pranešimas, kad ketinama revizuoti sandėlius Baltijos šalyse ir Lenkijoje.

„Nerimo įnešė tai, kad „Rosselchoznadzor“ ketina peržiūrėti visus terminalų sandėlius Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje bei Lenkijoje. Bet tai susiję su kiaulių maru. Ir mums didžiausią nerimą kelia, kad nebūtų sumažinta sandėlių. Aš garantavau, kad iš Lenkijos ir Lietuvos kiauliena į tuos sandėlius nepatenka,“ - sakė J.Milius.

Pasak jo, per Klaipėdos uostą per metus gabenama 43 tūkst. siuntų su daugiau nei 1 mln. tonų maisto produktų, ir sumažinus sandėlių kiekį, produkcija gali įstrigti.

Vasario pabaigoje „Rosselchoznadzor“ pareiškė, kad per „Klaipėdos Smeltę“ galbūt neteisėtai įvežta žuvis iš Vietnamo. Rusijos prašymu buvo pristabdyta bet kokia produktų krova, o Maisto ir veterinarijos tarnyba atliko auditą, todėl kelias dienas „Klaipėdos Smeltė“ nekrovė maisto produktų.

Griežtis maisto produktų išvežimą


J. Milius pranešė, kad Rusijai reiškiant pretenzijas dėl per Klaipėdos uostą gabenamų maisto produktų, Lietuva imsis griežtų priemonių, Jo teigimu, bus peržiūrimi teisės aktai, kalbama su partneriais, kad nesusipratimų su Rusija būtų kuo mažiau.

„Peržiūrėsime teisės aktus, sugriežtinsime reikalavimus bei derinsime juos su Rusijos veterinarijos tarnyba“, - BNS sakė J. Milius.


Rusijos veterinarams teigiant, kad Europos Sąjungos šalyse nėra užtikrinta tinkama produktų kontrolė, kol kas, anot J.Miliaus, nėra žinoma, ar „Rosselchoznadzor“ siųs ekspertus patikrinti visų terminalų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Lenkijoje.


Jo teigimu, Danijos įmonė, netinkamai pažymėjusi 63 tonų lašišų krovinį ir neteisingai užklijavusi etiketes, bus įspėta. Rusijoje krovinys, išgabentas iš Klaipėdos įmonės „Ketonas“ šaldytuvų, buvo sulaikytas dėl netinkamo žymėjimo – etiketės ant pakuočių užklijuotos taip, kad įmanoma išpakuoti prekę, jų nepažeidžiant.


„Šio krovinio trūkumas yra tai, kad buvo ne vietoje užklijuotos etiketės. Mums paaiškinta, kad gamintojas etiketes taip klijavo visada, tačiau mes Danijos įmonę įspėsime, kad ji užtikrintų krovinio žymėjimą pagal Rusijos reikalavimus“, - BNS sakė J.Milius.


Rusijai pareiškus pretenzijų dėl produkcijos, gabenamos per „Klaipėdos Smeltę“, Lietuvos tarnyba kelioms dienoms sustabdė krovą iš jos terminalų ir atliko auditą. Pasak J.Miliaus, nustatyta, jog iš Vietnamo gabenant žuvies krovinį, jos gamintojas dar turėjo Rusijos tarnybų suteiktą sertifikatą, tačiau kroviniui jau esant Rusijoje, Vietnamo įmonė pažymėjimo neteko, todėl kilo problemų.


„Ieškosime galimybių, kad tokių nesusipratimų kiltų kuo rečiau“, - sakė J.Milius.


Rusijos tarnyba anksčiau pranešė aptikusi 200 tonų neteisėtai atgabentų žuvų iš Vietnamo, bet įtariama, kad iš viso per „Klaipėdos Smeltę“ reeksportuota apie 500 tonų.


Kelias dienas krovinių negalėjusi krauti „Klaipėdos Smeltė“ perkrauna šaldytas žuvis, vištieną, kitą mėsą iš JAV, Pietų Amerikos, Šiaurės Europos - ši produkcija siunčiama į Vidurinę Aziją, Baltarusiją, Ukrainą ir kitas šalis.

Premjeras Algirdas Butkevičius ketvirtadienį Seime pareiškė, kad Rusija ragina kai kurias pasaulio kompanijas, tranzitu gabenančias produktus į šalį, aplenkti Lietuvą - nebevežti krovinių per Klaipėdos uostą.

Maisto produktai sudaro tik apie 1 proc. visos Klaipėdos uosto krovos. Pernai per uostą krauta 235 tūkst. tonų šaldytų maisto produktų - 0,47 proc. visos uosto krovos, o vien „Klaipėdos Smeltė“ perkrauna apie 190 tūkst. tonų.

Klaipėdos uostas, kuriame veikia apie 40 terminalų, pernai perkrovė 33,4 mln. tonų įvairių krovinių.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (315)