„Gerai, kad uždraudė (vilkikų iš Baltarusijos ir Rusijos įvažiavimą į ES – ELTA), nes tai sumažins ekonominę ir politinę ES priklausomybę nuo Rusijos bei apvalys Vokietiją nuo korupcijos ir kvailysčių ir štai kodėl“, – savo feisbuko paskyroje rašo Ž. Mauricas.

Eksperto vertinimu, nuo 2014 metų Krymo aneksijos Rusija kaišiojo pagalius į ratus ES krovininio kelių transporto įmonėms, pamažu išstumdama jas iš ES-Rusijos Rytų-Vakarų maršruto. Pasak jo, tai puikiai iliustruoja krovininio kelių transporto paslaugų prekybos statistika: iki 2014 m. Lietuva bei visa ES turėjo teigiamą prekybos balansą su Rusija, tačiau nuo 2015 m. balansas pradėjo prastėti. Dabar, anot Ž. Maurico, Lietuva ir visa ES turi neigiamą prekybos balansą su Rusija.

„ES įmonės buvo išstumtos iš šio verslo, o jų vietą užėmė Rusijoje registruotos įmonės, kurios mokesčius moka Rusijoje, tokiu būdu netiesiogiai finansuodamos Putino režimo karą Ukrainoje“, – tikino ekonomistas.

„Luminor“ vyriausiasis ekonomistas aiškina, kad Vokietija iš visų ES šalių daugiausiai sumoka Rusijai už krovininio kelių transporto paslaugas. Pasak jo, Vokietija kasmet už transporto paslaugas Rusijai sumoka apie 300 mln. eurų per metus.

„Turint omenyje, kad Putino režimui transporto sektorius yra antras pagal svarbą po energetikos sektoriaus, toks Vokietijos elgesys dar labiau sustiprino Putino režimą ir jo įtaką ES“, – tvirtino ekspertas.

„Šiame kontekste labai keistai atrodo Mobilumo paketo išimtys (kas galėtų paneigti, kad čia galimai taip pat kyšo korupcijos ausys?), leidžiančios trečiųjų šalių (pvz. Rusijos) vežėjams nesilaikyti dalies Mobilumo paketo reikalavimų, tuo būdu sustiprinant jų konkurencinį pranašumą – ypač prieš periferinių ES šalių, tokių kaip Lietuva ar Lenkija, vežėjų“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad Europos Sąjunga (ES) praėjusią savaitę priėmė penktąjį sankcijų Rusijai paketą, kuris apima anglių importo draudimą ir neleidžia Rusijos laivams įplaukti į Europos uostus.

Taip pat ES buvo išplėstas asmenų, kuriems taikomos sankcijos, sąrašas bei įvestos sankcijos dar keturiems svarbiems Rusijos bankams, įskaitant antrą pagal dydį šios šalies banką VTB.

Taip pat įtrauktas draudimas daugumai Rusijos sunkvežimių ir laivų patekti į ES, išskyrus žemės ūkio produktus, humanitarinę pagalbą ir energetinius išteklius.

Į sankcijų paketą nėra įtrauktas draudimas importuoti naftą bei dujas iš Rusijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)