Turgaus prekeiviai pasakoja pastebėję, kad pirkėjai labiau domisi ilgai negendančiu maistu, dalis prekybos centrų fiksuoja išaugusį konservų, bakalėjos prekių, žvakių pardavimą.
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis sakė, kad šių metų vasarą lyginant su praėjusiąja ryškesnių pokyčių nematyti miltų, makaronų ar kruopų pardavime.
Tačiau šį birželį, lyginant su parėjusių metų birželiu, matomas maždaug 10 proc. mėsos, žuvies konservų augimas, o šią liepą ir rugpjūtį, lyginant su tais pačiais praėjusių metų mėnesiais, mėsos konservų pardavimas išaugo apie 25 proc., žuvies – apie 20 proc.
„Matome, kad pokyčiai yra išties ryškūs. Tačiau negalime tvirtinti, kad tai susiję su įvykiais Ukrainoje, bet, žinoma, tokia prielaida gali būti. Tiksliau tai galima būtų išsiaiškinti atlikus pirkėjų apklausas“, - DELFI komentavo jis.
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė sakė, kad miltų pardavimas šią vasarą augo 8 proc., makaronų pardavimai nekilto, kruopų – 10 proc. daugiau, šiemet druskos pardavimai yra maždaug dešimtadaliu mažesni nei pernai, cukraus taip pat nupirkta mažiau.
Tiesa, mažesnių miestų parduotuvių darbuotojai sulaukia sunerimusių pirkėjų klausimų.
„Regionuose senyvo amžiaus žmonės visų dabartinių aktualijų fone daugiau klausinėja, o galbūt ir perka. Mūsų darbuotojai sulaukia klausimų, ar nepritrūks prekių, ar tikrai atveš. Būna nuogąstavimų, jeigu žmonės neranda pamėgto produkto“, - kalbėjo R. Saulytė.
Šiame prekybos centre šią vasarą, lyginant su praėjusių metų vasara, matomas visų konservų pardavimų kritimas.
„Tačiau jeigu lygintume šią vasarą pamėnesiui, galima pasakyti, kad birželį pardavimas neaugo, tačiau liepą lyginant su birželiu fiksuojamas 14,5 proc. augimas, o rugpjūtį jis dar paaugo 6 proc. Kažkiek gal tai susiję su politiniais įvykiais, tačiau vasarą yra konservų sezonas, nes žmonės iškylauja gamtoje, plaukia baidarėmis“, - kalbėjo R. Saulytė.
Išaugo žvakių pardavimas
„Pardavimų duomenys rodo, jog pastaruoju metu keliolika procentų išaugo ir didesnės talpos, 5 l., vandens pardavimai. Sunku vertinti ar tokius ne maisto prekių bei bakalėjos prekių pardavimus galėjo lemti politiniai įvykiai Ukrainoje, galbūt daugiau įtakos jiems turėjo mūsų tinkle šioje prekių kategorijoje vykdomos akcijos ir specialūs pasiūlymai pirkėjams“, - svarstė jis „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis:
Prekybos tinkle fiksuotas ir triskart didesnis maisto produktų laikymo indų pardavimas, 36 proc. daugiau nupirkta žvakių, krepšių bei rankinių – beveik trigubai, lagaminų – apie 64 proc. daugiau.
Prekybos tinkle „Rimi“ didesnių bakalėjos prekių pardavimų nepastebėta.
„Nepastebėjome, kad pirkėjai tikslingai kauptų sausų produktų atsargas. Miltų, kruopų, aliejaus, konservų ir kitų panašių produktų pardavimai auga praktiškai tiek pat, kiek ir šviežio paruošto maisto ar vaisių bei daržovių. Nepastebime jokių nukrypimų nuo įprastų pardavimų“, - DELFI komentavo prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.