Viena didžiausių Latvijos kelių statybos bendrovių „Latvijas tilti“, Lietuvos teismuose besibylinėjanti dėl 90 mln. eurų vertės Vilniaus vakarinio aplinkkelio konkurso teisėtumo, nori Europos Sąjungos (ES) Teisingumo Teismo išaiškinimo.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Bendrovė Lietuvos Apeliacinio teismo prašo kreiptis išaiškinimo į ES Teisingumo Teismą, nes, anot jos, ginčas dėl aplinkkelio iškėlė iki šiol nenagrinėtų klausimų dėl ES direktyvų taikymo viešųjų pirkimų procedūrose Lietuvoje.

„Tai nėra vieno konkurso klausimas – Lietuvos teismų sprendimai gali nustatyti žaidimo taisykles, kuriomis toliau vadovausis visas šalies ar net ES kelių tiesimo sektorius. Teismų nutarimai lems, ar skaidrumo kartelė konkursuose Lietuvoje liks žemai – pilkoje, daug abejonių keliančioje zonoje, ar bus įtvirtinti visiems priimtini skaidrumo standartai“, – pranešime sakė „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas Genadijus Kamkalovas.

Jis BNS anksčiau sakė, jog aplinkkelio rangovo konkurso sąlygos riboja konkurenciją ir sudarė galimybes jame dalyvauti tik kelioms įmonėms. Be to, konkurenciją varžo ir tai, kad nebuvo išskaidytos kelio statybos bei elektros linijos perkėlimo dalys. Anot G.Kamkalovo, rangovo konkursas truko vos pusantro mėnesio, o jo sąlygas buvo apskundusios penkios bendrovės - viena jų buvo „Axis Power“, vėliau tapusi konkurso laimėtojos partnere.

Apeliacinio teismo atstovė Kristina Petrošienė BNS sakė, kad byla teisme bus nagrinėjama kitą antradienį, todėl kol kas teisėja nieko nekomentuoja.

Jei teismas nutartų kreiptis į ES Teisingumo Teismą, projektas įstrigtų mažiausiai dvejiems metams.

Apeliacinis teismas balandį laikinai sustabdė miestui svarbų konkursą, o Vilniaus apygardos teismas gegužės pradžioje nutarė jį atnaujinti, tačiau pastarasis sprendimas įsigalios, jei Apeliacinis teismas jį patvirtins.

„Latvijas tilti“ Teisės departamento vadovo Vadimo Kolosovo teigimu, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas neseniai suformavo praktiką, kad skirtingi objektai neturėtų būti jungiami į vieną konkursą. Tuomet LAT nutarė, kad „Lietuvos geležinkelių“ konkurso sąlygos, kai signalizacijos ir eismo valdymo sistemų bei geležinkelio rekonstrukcijos darbai buvo sujungti į vieną, buvo neteisėtos.

„Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ dėl Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiojo etapo rangovo konkurso kreipėsi ir į Konkurencijos tarybą, kurios prašo ištirti, ar jo laimėtojai nėra sudarę konkurenciją ribojančio susitarimo ir pasidaliję darbus.

Vilniaus savivaldybės skelbtą konkursą šiemet laimėjo „Kauno tiltų“ konsorciumas, pasiūlęs 89,692 mln. eurų kainą. Jame yra Vilniaus  kelių ir inžinerinių tinklų tiesimo bendrovė „Fegda“, Prancūzijos kapitalo kelių tiesimo bendrovė „Eurovia Lietuva“, Suomijos kapitalo „Lemminkainen Lietuva“ ir koncerno „Icor“ valdoma įmonė „Axis Power“.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Alma Vaitkunskienė anksčiau vylėsi, kad konkursą sustabdžiusios įmonės toliau nesibylinės ir kelio statyba galėtų prasidėti jau gegužės mėnesį.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Panevėžio keliai“ už 30 mln. eurų rekonstruos Panevėžio aplinkkelio ruožą (12)

Kelių ir tiltų statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ už 30,4 mln. eurų (su PVM)...

Gatvės kemšasi: vairuotojams patariama vengti kai kurių kelių (52)

Penktadienio vakarą kai kuriose sostinės gatvėse susiformavo spūstys . Apie 17 valandą...

Iš pareigų traukiasi „Lietuvos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas (28)

Bendrovės „ Lietuvos geležinkeliai “ generalinio direktoriaus pavaduotojas Gerimantas Bakanas...

Vežėjai skambina pavojaus varpais: mus gali sužlugdyti (283)

Krovinių gabenimo automobiliais įmonei „Telmento transportas“, turinčiai 260 darbuotojų...

Apmokestinamas automobilių stovėjimas prestižiniame sostinės rajone (29)

Nuo šio ketvirtadienio Žvėryne už automobilių stovėjimą bus privaloma susimokėti. Pastebima,...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (23)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (25)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime (3)

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (69)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (135)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (194)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (165)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...