Lietuvos transporto sektoriuje pokyčiai – prasidėjo migracija iš Lenkijos, kur mūsiškiai, bijodami Mobilumo paketo, buvo perkėlę dalį verslo, atgal į tėvynę.
Povilas Drižas
77 straipsnių
Situacija pasienyje su Baltarusija išlieka nepakitusi: srautai nemažėja, sąlygos vairuotojams išlieka prastos (2)
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas Giedrius Mišutis teigia, kad pasienyje su Baltarusija krovininio transporto srautas ir toliau išlieka didelis, tačiau pažymi, jog situacija nėra tragiška. Tuo metu vežėjai toliau skundžiasi nepalankiomis laukimo sąlygomis palaukimo aikštelėse vyksta...
Dalis Lietuvos transporto įmonių išgyvena ne pačius geriausius laikus, tačiau su siaubu laukia valdžios sprendimo, kuris paliestų jose vairuotojais dirbančius baltarusius ir rusus. Tokių žmonių dešimtys tūkstančių, o jų įdarbinimas gali būti dar labiau apribotas.
Lietuvos krovinio kelių transporto paslaugų eksportas 2023 metais pasiekė 5,87 mlrd. eurų – 5,6 proc. daugiau nei 2022 metais, rodo Lietuvos banko duomenys. Tačiau trečdalį šalies paslaugų eksporto sukuriantis sektorius pernai išgyveno sudėtingą laikotarpį, teigia Tarptautinio transporto ir logistik...
Lietuvos transporto įmonės jau atvirai kalba, kad atėjo ne patys linksmiausi laikai.
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus statistiką, rodančią, kad kelių transporto įmonės praėjusiais metais ir krovinių vežė daugiau, vežėjų atstovai kraipo galvomis ir sako, kad realybė absoliučiai priešinga – 2023-ieji buvo ypač blogi, ir nėra priežasčių manyti, kad šiemet bus geriau.
Nacionalinio saugumo komisijai (NSK) siūlant dar dviejuose pasienio su Baltarusija punktuose stabdyti prekių, transporto ir asmenų judėjimą, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas teigia, kad tai turės minimalų poveikį lietuviškam verslui. Tuo met...
Neįtikėtini vaizdai iš ūkininkų protesto Prancūzijoje: išdaužė lietuvių įmonės vilkiko langus, padegė priekabą (58)
Žemdirbių protestai Prancūzijoje nė iš tolo neprimena taikaus ir tvarkingo renginio, kuris praėjusią savaitę vyko Vilniuje. Delfi gavo vaizdo įrašų, kuriuose matyti, kad protestas Vakarų Europos šalyje įgavo riaušes primenančių atspalvių, šalyje blokuojami keliai, gadinamas turtas. Nukentėjo ir liet...
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina, kaip sudėtingus – ekonomikos nuosmukis ir geopolitinė įtampa apribojo tarptautinės prekybos augimą, todėl krovinių vežimo rinka išliko labai nestabili. Taip pat, transporto sektorius ir toliau kritiškai vertina kvotas, skirtas žmonių ne i...
Lietuva remia kurą, kuris Europoje laikomas vienu taršiausių ir bus ribojamas: vežėjai skatina nepadaryti klaidos (8)
Pernai aštuoniems kroviniams teko viena vilkikas, šiemet – vienam kroviniui tenka aštuoni kroviniai, – apie nelauktus sektoriaus iššūkius pasakoja Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius.
Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius, sako, kad mūsų transporto įmonės susiduria su gana nelauktais iššūkiais. Vienas iš jų Žaliasis kursas, kai įvairios valstybės skirtingai traktuoja ES reikalavimus ir tai naudoja savo rinkos apsaugai. Vien dėlto to...
Naujos kartos išmaniuosius tachografus savo automobiliuose įsidiegti įpareigoti vežėjai teigia, kad šiam pokyčiui nebuvo pasiruošta. Visų pirma, rinkoje trūksta pačių prietaisų, o krovinių vežimas be jų, gali užtraukti dideles baudas. Be to, kyla abejonių ir dėl saugumo – tachografuose esą slypi kon...
Kvotų darbuotojams atsivežti ir vėl neužteko: tūkstančius tenka įdarbinti brangiau ir sudėtingiau (14)
Vos įpusėjus metams pasibaigiančios paslaugų sektoriui skirtos darbuotojų iš trečiųjų šalių kvotos problemų sukelia ne tik vežėjams, susiduriantiems su sunkumais pritraukiant vairuotojų, bet ir Užimtumo tarnybos specialistams, kurie pasibaigus kvotoms įtraukiami į nesibaigiančias biurokratines proce...
Vežėjų atstovas Drižas – apie išsipildžiusias liūdnas prognozes: po truputį esame išstumiami iš kai kurių rinkų (2)
Nerimas dėl recesijos verčia verslus vis labiau sukti galvas, kaip toliau planuoti darbus ir investicijas nežinomybės apimtoje aplinkoje. Delfi TV laida „Verslo požiūris“ jau domėjosi, kaip sekasi Lietuvos pramonei. Šį kartą apie verslo aplinką ir iššūkius kalbamasi su logistikos sektoriaus atstovu,...
Ankstesnėse laidose jau kalbėjome, kaip sekasi pramonei recesijos kontekste. Šįkart domėjomės, kaip gyvena dar vienas Lietuvos ekonomikai labai svarbus logistikos sektorius. Laidos svečias – Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas.
Iš Ukrainos grūdai gali būti vežami Lietuvos transporto įmonių vilkikų konvojais ir perkraunami tolesniam jų eksportui Klaipėdos uoste, jeigu Rusija vėl imsis blokuoti ukrainietiškų grūdų gabenimą laivais Juodąją jūra. Tokia alternatyva svarstoma Europos Komisijos (EK) Baltijos šalių solidarumo kori...
Europos institucijoms galutinai susitarus dėl apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemos (ATLPS) reformos, vežėjai ruošiasi naujam mokesčiui, kuris didins transporto įmonių kaštus ir kels jų paslaugų kainas. Be to, verslas nerimauja, kad už taršą teks mokėti du kartus, nes didinti dyzelino akcizą ...
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) siūlo atmesti prezidento Gitano Nausėdos veto dėl griežtesnių ribojimų Baltarusijos piliečiams Lietuvoje. Tiesa, komiteto narių nuomonės šiuo klausimu išsiskyrė.
Įvažiuoti į Varšuvos centrą netrukus gali pavykti nebe kiekvienam automobiliui. Jau kitąmet, 2024-aisiais, sostinė planuoja įvesti mažos taršos zoną, o tai reiškia, kad į miesto centrą nebegalės patekti seni dyzelinu ar benzinu varomi automobiliai.
Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti pastebimai išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų periodiškai grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse, kuriose įregistravo per 8 tūks...