Turite asmeninių reikalų, kuriuos sprendžiate darbo metu? Pavyzdžiui, galbūt vykstate į gydymo įstaigą, prašote darbdavio jus leisti išvykti paimti vaiko iš ugdymo įstaigos jam sunegalavus, o galbūt keliaujate į grožio saloną ar įsigyti maisto prekių vakarienei, kad po darbo išvengtumėte automobilių...
darbdavys
505 straipsnių
Darbdavys – darbo teisinių santykių subjektas, įdarbinantis asmenis (darbuotojus). Darbdaviu gali būti fizinis asmuo, taip pat įmonė, įstaiga, organizacija ar kita organizacinė struktūra (nepaisant nuosavybės formos, teisinės formos, rūšies bei veiklos pobūdžio), turinčios darbinį teisnumą ir veiksnumą (LR DK 16 str.). Darbdavio (fizinio asmens) teisnumą ir veiksnumą reglamentuoja darbo įstatymai, Civilinis kodeksas.
2022 metais Darbo kodekse atsirado pareiga darbdaviui patvirtinti smurto ir nepriekabiavimo darbe politiką. Kaip pasikeitė situacija darbovietėse ir kokios apčiuopiamos naudos darbuotojams ir įmonių vadovams davė šio teisės akto pataisos?
Diskriminacija dėl amžiaus – vis dar opi problema, ypač darbo rinkoje. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos inicijuotas tyrimas parodė, kad trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų mano, jog šalyje labai ar iš dalies paplitusi vyresnio amžiaus žmonių diskriminacija. Didelė dalis apklausos dalyvių n...
Jei žmogus dirba pilnu etatu, bent vienos atostogos per metus turėtų trukti mažiausiai 10 dienų. Tuo nepasinaudojus, darbdavys gali pritaikyti Darbo kodekse apibrėžtas priemones. Ką reikia žinoti apie kasmetines atostogas?
Saugi darbo vieta, leidžianti išlaikyti pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Darbuotojus vertinantis darbdavys, atveriantis plačias karjeros galimybes. Moderni darbo aplinka, papildomos naudos ir lankstumas, derinant darbą iš namų ir biuro. Draugiški ir bendradarbiaujantys kolegos. Tai sąly...
Labai dažnai rūpinimasis kolektyvo psichikos sveikata suvokiamas kaip papildomas paskatinimas ar dalis gero darbdavio įvaizdžio. Pastebima, jog tai padeda išlaikyti esamus darbuotojus ir pritraukti naujus talentus, didina kolektyvo produktyvumą, gerina santykius ir net skatina klientų lojalumą. Tači...
Praktikoje pasitaiko, kai darbdaviai išskaičiuoja tam tikras sumas iš darbuotojo darbo užmokesčio, o tokių išskaitų priežastys būna įvairios, pavyzdžiui, išieškoti žalą, kurią darbuotojas padarė darbdaviui, susigrąžinti darbuotojui išmokėtas ir ne pagal paskirtį panaudotas tam tikras sumas ir pan.
Ko gero, ne vienas iš jūsų jau pagalvojote, kokių tikslų sieksite ateinančiais metais. Galimai vienas tokių siekių – didesnis atlyginimas. Tačiau specialistai siūlo šio tikslo naujiems metams nepasilikti ir ryžtingų veiksmų imtis jau dabar.
Vis dažniau pasitaiko atvejų, kai įmonės šventiniu laikotarpiu visiškai sustabdo savo veiklą ir visi darbuotojai tuo metu išeina atostogų. Tiesa, nors tokia praktika egzistuoja jau kurį laiką, daugeliui vis dar kyla klausimų, ar tokios atostogos tikrai turėtų būti išskaičiuojamos iš darbuotojo kasme...
Šiemet ypač išpopuliarėjusį „tyliojo atsitraukimo“ (angl. quiet quitting) terminą seka ir kita, mažiau viešai aptarinėjama, tačiau dažnai pastebima tendencija – tylusis atleidimas (angl. quiet firing). Kas jis, kaip jį identifikuoti ir jo išvengti?
Darbdavys, matydamas, kad darbuotojui nesiseka pasiekti sutartų darbo rezultatų, iškart su juo atsisveikinti negalės, nebent darbuotojui vis dar taikomas išbandymo laikotarpis. O jei išbandymo laikotarpis pasibaigęs, darbuotojo atleidimas dėl prastų darbo rezultatų tampa gan ilgu ir laikui imliu pro...
Nuotolinis darbas apibrėžiamas kaip darbo organizavimo forma arba darbo atlikimo būdas, kai darbuotojas jam priskirtas darbo funkcijas arba jų dalį visą arba dalį darbo laiko su darbdaviu suderinta tvarka reguliariai atlieka nuotoliniu būdu, tai yra sulygtoje darbo sutarties šalims priimtinoje kitoj...
Daugelis vadovų apie tai nepagalvoja, o veltui: įvardijo, kokie darbdaviai bus paklausūs ateityje (1)
Jei anksčiau darbdaviai galėjo suvilioti darbuotojus linksmais renginiais, darbostogomis ir moderniu ofisu, šiandien ant šito arkliuko jau nepajosi. Norint ne tik patraukti potencialius kandidatus, bet ir išlaikyti esamus profesionalus, darbdavys turi gerokai pasukti galvą, kaip tą padaryti. „Darbda...
Akcinių bendrovių įstatymas įtvirtina uždarosios akcinės bendrovės (bendrovės) vadovo teisę atsistatydinti pateikiant rašytinį atsistatydinimo pranešimą jį išrinkusiam bendrovės organui – valdybai, stebėtojų tarybai ar visuotiniam akcininkų susirinkimui.
Snaigės, braškės ir jautruoliai: kokie darbuotojai yra Z kartos atstovai ir kaip su jais bendrauti? (2)
2025 metais Z karta sudarys ketvirtadalį darbuotojų. Tai reiškia, kad vyresnėms kartoms teks išmokti su jais bendrauti, bendradarbiauti ir dirbti. Konferencijoje „HR savaitė Lietuva“ psichologė Gintarė Buinickaitė papasakojo, kuo ypatinga ši karta, kaip su ja bendrauti ir kokį jos didžiausią trūkumą...
Sėkminga karjera naujoje darbovietėje skamba viliojančiai, tačiau kartais nutinka taip, kad darbdavio ir darbuotojo interesai išsiskiria ir tenka atsisveikinti, o karjeros aukštumos lieka kažkur užnugaryje. Laimingai baigiasi tiems, kurie susitaria draugiškai, tačiau pasitaiko atvejų, kada atsisveik...
Vis daugėjant pranešimų apie darbuotojus, kuriems dėl sunkios darbdavio finansinės padėties, darbo užmokestis vėluoja jau kelis mėnesius, teisininkas Giedrius Gražulis pažymi, kad darbuotojas gali nutraukti darbo sutartį savo iniciatyva dėl svarbių priežasčių.
Teisininkas atsako: ar darbuotojas gali reikalauti dienpinigių darbdavio organizuojamos kelionės (workation) metu? (1)
Plačiai paplitusi darbuotojų motyvavimo ir komandos tarpusavio ryšių stiprinimo priemonė yra darbdavio organizuojamos išvykos, kelionės (workation). Ar tokiu atveju darbuotojams turėtų būti mokami dienpinigiai, paaiškino Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos (LJAA) narys, advokatas Justas Vilys.
Šiuolaikiniame versle, kuris orientuotas į rezultatą ir inovatyvius sprendimus, vis labiau įprasta į darbo santykius žvelgti kaip į dviejų lygiaverčių partnerių bendradarbiavimą. Todėl norint deramai pristatyti save darbdaviui, vertėtų pasitelkti požiūrį „verslas verslui“.