Seulo suvienijimo ministras Cho Myoung-gyonas įstatymų leidėjams praėjusią savaitę teigė, kad per Rusiją į Pietų Korėją pernai dviem laivais buvo importuota 9 tūkst. tonų Šiaurės Korėjos anglies.

Skelbiama, kad anglis buvo transportuojama į Rusijos Cholmsko uostą netoli Šiaurės Korėjos, ten perkrauta į du laivus ir tuomet plukdinama į Pietų Korėjos uostus Inčone ir Pohange.

„Mes tiriame įmones, kurios įtariamos importavusios anglį iš Šiaurės Korėjos“, – naujienų agentūrai AFP sakė Korėjos muitų tarnybos atstovas, pridūręs, kad tiriamos įmonės yra iš Pietų Korėjos.

Atstovas daugiau tyrimo detalių nepateikė, bet naujienų agentūra „Yonhap“ rašo, kad po padidinamuoju tyrėjų stiklu atsidūrė dvi bendrovės.

Pernai JT Saugumo Taryba priėmė visą eilę rezoliucijų, kuriomis siekiama blokuoti Šiaurės Korėjos žaliavų eksportą bei izoliuoti branduoliniais ginklais apsiginklavusį Pchenjano režimą.

Tačiau neoficialiais duomenimis, Šiaurės Korėja pernai iš anglies, geležies, plieno ir kitų uždraustų žaliavų eksporto uždirbo apie 200 mln. JAV dolerių.

Gegužę JT Saugumo Taryba į juodąjį sąrašą įtraukė 27 laivus, 21 įmonę ir vieną verslininką, padėjusius Šiaurės Korėjai apeiti sankcijas.

Po itin griežtos retorikos ir pareiškimų pernai, Vakarų santykiai su Šiaurės Korėja atšilo šiemet, o kulminacija buvo pasiekta per istorinį Šiaurės Korėjos lyderio Kim Jong Uno ir JAV prezidento Donaldo Trumpo susitikimą Singapūre birželį.

Tačiau kol kas nėra daug įrodymų, kad šalys po susitikimo pasiekė realų progresą dėl Korėjos pusiasalio denuklearizacijos. JAV valstybės sekretorius Mike'as Pompeo praėjusią savaitę įstatymų leidėjams pripažino, kad Pchenjanas toliau gamina skiliąsias medžiagas.