aA
Rugsėjį atlikta Lietuvos didmiesčių gyventojų apklausa parodė, kad aktyvūs miestiečiai kasdienei kelionei renkasi asmeninį automobilį. Tokį pasirinkimą nurodė net 70 procentų jaunų šeimų, auginančių vaikus iki 18 metų. Antruoju pasirinkimu apklausos dalyviai nurodė viešąjį transportą (9 proc.), trečiuoju – ėjimą pėsčiomis (7,5 proc.). Beveik 6 proc. respondentų prisipažino keliaujantys kooperuojantis kartu su kolegomis.
Rolandas Mackevičius kviečia po miestą keliauti kooperuojantis su kitais
© Organizatorių nuotr.

Kas ketvirtas apklausos dalyvis (27 proc.) nurodė, kad ateityje ketina kasdieniam susisiekimui mažiau naudotis asmeniniu automobiliu. Prioritetą skirs ėjimui pėstute, važiavimui dviračiais, viešuoju transportu ar vienu automobiliu dalinsis su bendradarbiais.

Daugiau negu pusė respondentų (55 proc.) mano, kad dėl ekologiškesnės aplinkos visi gyventojai turėtų mažiau naudotis asmeniniais automobiliais ir rinktis kitas darnaus judumo priemones.

Šiuo būdu norinčių keliauti žmonių – tikrai yra

Viena iš alternatyvų, skatinančių mažesnį automobilių srautą mieste – kelionės automobiliu su bendrakeleiviais. Jau egzistuoja ir specialios mobiliosios programėlės, kurios padeda kooperuotis su kolegomis, bendradarbiais, pažįstamais, kaimynais ar pavežant į mokyklą vaikus.

Tokį kelionių būdą siūlo didelių renginių organizatoriai, naudoja daug darbuotojų turinčios įmonės. Keliems asmenims vykstant į darbą ar renginį vienu automobiliu, išvengiama grūsties ir sutaupoma vietos automobilių aikštelėje.

Šį vis labiau populiarėjantį keliavimo būdą išbandė ir žinomas TV laidų, renginių vedėjas, vienas iš „Radistų“ Rolandas Mackevičius. Vilniaus mieste jis keliavo nuo Naujininkų iki Centro, o kartu su juo važiavo trys pakeleiviai.

„Aš sužinojau, kad į savo automobilį galima priimti kelis žmones ir taip pasidalinti kelione. Nusprendžiau taip ir padaryti. Būdamas automobilių stovėjimo aikštelėje Naujininkuose, pažymėjau programėlėje, kur esu. Man atsiliepė du vyrukai ir viena mergina. Tad juos pavėžėjau iki Centro“, – pasakoja R. Mackevičius.

Kiek neįprasta taip keliauti, bet – patiko

Rolandas pastebėjo, kad toks keliavimo būdas ne tik itin paprastas, bet turi ir privalumų: patogu keliauti bendradarbiams, ar, netgi, kaimynams, vežantiems vaikus į darželį, mokyklą.

„Privalumų – tikrai yra. Pirmasis ir svarbiausias – mažiau automobilių ir taršos, todėl – mažiau kenksminga. O antras – jei keliaujame keturiese, galime važiuoti autobusų juosta“, – džiaugiasi žinomas TV laidų ir renginių vedėjas.

Beje, važiuojant kartu su kitais žmonėmis, svarbu nepamiršti šiuo metu egzistuojančių saugumo reikalavimų: dėvėti kaukes, dezinfekuoti rankas, laikytis atstumo.

„Šiandien jaučiausi kaip taksi vairuotojas. Važiavom 50 kilometrų per valandą greičiu ir visus lenkėm. Kodėl? Todėl, kad mes buvome keturiese ir važiavome autobusų juosta“, – patenkintas kelione sako žinomas vyras.

Primename, kad, remiantis kelių eismo taisyklėmis, „4+“ ženklu pažymėta A juosta galima važiuoti tada, jei jūsų automobiliu keliauja keturi ar daugiau asmenų. Jei vairuojate elektromobilį, galite važiuoti A juosta, pažymėta elektromobilių simboliu. Maršrutinio transporto eismo juosta gali važiuoti mopedų vairuotojai ir dviratininkai. Taksi automobilių vairuotojai gali važiuoti eismo juosta, kuri yra paženklinta užrašu „Taksi“.

Apie projektą

„(Ne)dūzgiantis miestas“ – Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotas projektas, kurio tikslas – paskatinti didmiesčiuose gyvenančias jaunas, vaikus auginančias šeimas dažniau naudotis darnaus judumo priemonėmis. Projekto metu TV laidų ir renginių vedėjas Rolandas Mackevičius išbando įvairias darnaus judumo galimybes Vilniaus mieste: važiavimą dviračiu, paspirtuku, viešuoju transportu, elektromobiliu ir keliavimą su kaimynais.

Rugsėjo pirmoje pusėje CPVA užsakymu „Gemius Baltic“ atliko Lietuvos didmiesčių gyventojų internetinę apklausą. Tyrimo tiksline auditorija pasirinkti 18–39 metų amžiaus gyventojai, auginantys vaikus iki 18 metų. Apklausoje sudalyvavo 584 respondentai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio.

Komunikacijos kampanija „(Ne)dūzgiantis miestas“ finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis. ES investicijų pagalba kasmet Lietuvos miestuose diegiamos įvairios darnaus judumo priemonės: tiesiami dviračių takai, perkamas ekologiškas viešasis transportas, įrengiamos elektromobilių krovimo stotelės.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Top naujienos

Mokslininkas: dabartinė koronaviruso banga Lietuvoje rūstesnė nei ankstesnės, nerimą kelia mirtys (84)

Koronaviruso delta atmaina neleidžia atsipalaiduoti. Sergamumas nenumaldomai auga, kartu daugėja...

Malinauskas: Vyriausybė supranta, jog tokio karantino, koks buvo, turbūt jau niekas nebeatlaikys (100)

Nepaisant kai kurių kalbų apie poreikį „perkrauti“ Vyriausybę, atleidžiant kai kuriuos...

Parodė, kaip gyvens į Vilnių atkeltos neteisėtų migrantų šeimos: nuotraukose – jų kambariai (474)

Į Vilniuje, Naujininkuose įkurtą pabėgėlių priėmimo centrą pradėtos kelti pirmosios...

Vilnietis užfiksavo kraupų poelgį: susidūrimas su praeiviu šuniui kainavo akį (131)

„Šuo – draugas, ar ginklas šunsnukio rankose?“, – retoriškai klausia vilnietis Mindaugas,...

Vasiliauskaitė apie planus kurti naują partiją: laiko klausimas (60)

Filosofė, visuomenės veikėja Nida Vasiliauskaitė naujienų portalo alfa.lt laidoje „Alfa...

Rytojaus diena parodys, kokie toliau laukia orai: prognozuoja, kokia bus žiema

Rugsėjo 29-oji – Mykolinės, dar vadinama Vėjų diena. Mat pagal senovinius tikėjimus tos dienos...

Erika Vitulskienė prisiminė siaubingus išgyvenimus Italijoje: už sūnaus gyvybę dėkoja Lietuvos medikams (4)

„Aš visada buvau tokia moteris, kuri viską sustyguoja, viską sutvarko, kuriai viskas turi būti...

Šimonytė: karantino įvesti neplanuojame (571)

Vyriausybė trečiadienį spręs dėl privalomo apsauginių kaukių dėvėjimo viduje, tačiau tam,...

Užimtumo tarnyba: kaime mažėja bedarbių

Nuo pandemijos pradžios nuosekliai mažėja kaimo vietovėse gyvenančių Užimtumo tarnybos...

Kęstutis Zagreckas | D+

Tokio dalyko piloto praktikoje dar nebuvo: teko nusileisti „pievoje“ ir kovoti su nuolatiniais lėktuvo gedimais

Pernakvojęs Singapūre, išskrendu kaip keleivis į Filipinus. Laukia „Embraer 190“...