Lietuvos pašto Verslo plėtros departamento vadovė Vaida Butvilaitė-Navickienė sako, kad Lietuvoje sparčiai auga elektroninė prekyba, o žmonės vieną ar kitą tokią parduotuvę pasirenka dėl įvairių priežasčių – patogumo, geriausių kainų, plataus asortimento, greito pristatymo ar lengvo grąžinimo.

„Būdami kasdienių elektroninių parduotuvių partneriai matome, kokias milžiniškas pastangas verslai deda, kad sukurtų geriausią klientų patirtį. Taigi organizuodami rinkimus kartu su inovacijų agentūra norime, kad tai taptų gražia tradicija padėkoti tiems verslams, kurie ir sukuria nepakartojamą kliento patirtį“, – sako V. Butvilaitė-Navickienė.

Naujas siuntų terminalas

Rinkimai susideda iš trijų etapų. Pirmuoju žmonės buvo kviečiami nominuoti mylimiausias virtualias parduotuves post.lt portale. Apdorojus gautą informaciją, antruoju etapu prasidės balsavimas.
„Nuo rugsėjo 18-os iki 29-os dienos kviesime balsuoti už tas mylimiausias elektronines parduotuves, kurios pateks iš pirmojo etapo, kaip daugiausia nominacijų sulaukusios parduotuvės.

Trečiasis etapas vyks spalio 5 dieną didžiausioje Baltijos šalyse elektroninės komercijos parodoje, kurios metu paskelbsime nugalėtojus“, – aktyviai dalyvauti žmones kviečia pašnekovė.

V. Butvilaitė-Navickienė sako, kad svarbiausia sąlyga – rinkimuose dalyvauti gali tik lietuviškos elektroninės parduotuvės, veiklą pradėjusios Lietuvoje, nes taip norima išreikšti padėką būtent savo krašto verslams.

„Spalio 5 dieną, kuomet skelbsime nugalėtoją, mylimiausios Lietuvos elektroninės parduotuvės vardas ir bus ta ištikimiausių pirkėjų padėka“, – įvardija pašnekovė.
Vaida Butvilaitė-Navickienė

Elektroninė prekyba itin suaktyvėjo per karantiną. Pastebima, kad toks apsipirkimo būdas sparčiai prigijo daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis.

„Elektroninės prekybos mastai sparčiai auga, tačiau jei palygintume su pandeminiu laikotarpiu, augimo apimtys sumažėjusios. Pandemijos laikotarpiu fizinėse parduotuvėse galiojo apribojimai, tad visuomenė buvo tiesiog priversta pirkti elektroninėse parduotuvėse. Jei pažiūrėtume statistiką, matytume, kad 2019 metais 48 procentai Lietuvos gyventojų bent kartą per metus pirkdavo elektroninėse parduotuvėse. 2022 metais šis skaičius jau siekė 60 procentų. Naujausi duomenys rodo, kad 61 procentas Lietuvos gyventojų internetinėje erdvėje apsiperka bent kartą per metus. Tačiau, palyginti su Europos Sąjungos vidurkiu, mes vis dar stipriai atsiliekame – Europos Sąjungos vidurkis yra 68 procentai. Labai stipriai atsiliekame nuo lyderiaujančių valstybių, tokių kaip Norvegija, – net 92 procentai gyventojų internetu apsiperka bent kartą per metus“, – vardija Lietuvos pašto Verslo plėtros departamento vadovė.

V. Butvilaitė-Navickienė sako, kad Lietuvoje tokiai komercijai augti dar yra nemažai erdvės. Prognozuojama, kad elektroninė prekyba kasmet augs apie 13 procentų ir iki 2027 metų turėtų padvigubėti. Atkreipiamas dėmesys, kad internetinėje erdvėje vyraus ir tvarumas.

„Pagrindinės varomosios jėgos bus dėvėtų daiktų, drabužių prekyba, taip pat ir tarptautinė prekyba“, – prognozių kryptimi dalijasi pašnekovė.