Ekspertai nepagailėjo kritikos skaitytojų mėgstamiausioms paslaugoms.

„Man patiktų, kad elektroninį parašą Lietuvoje uždraustų. Erzina dalykas, kuris visur yra minimas, bet kurio šimtą metų niekam nereikia“, - teigė A. Užkalnis

Spalio pradžioje „Pinigų karta“ pradėjo analizuoti, be kokių elektroninių paslaugų negalime įsivaizduoti savo buities. Jomis naudojantis galima sutaupyti ir laiko, ir pinigų, todėl paslaugos traukia vartotojų rankas arčiau kompiuterio klaviatūros. Nors kai kurios elektroninės paslaugos, kaip sakoma, jau yra mūsų kraujyje, pripažįstame – ne visos idealios ir trūkumų apstu.

Todėl kartu su Europos Komisijos atstovybe Lietuvoje nuspręsta išrinkti tą vieną geriausią elektroninę paslaugą, į kurią norėtų lygiuotis kitos, o gal net ir pralenkti.

„Geriausios elektroninės paslaugos“ rinkimuose DELFI.lt skaitytojai jau tarė savo žodį. Išrinktos penkios geriausios viešosios ir privačios elektroninės paslaugos.

Viešosiose paslaugose išsirikiavo: liepa.rastija.lt, m.parking, „Sodros“ elektroninė gyventojų aptarnavimo sistema (EGAS), el. valdžios vartais ir el .parašas. Na, o verslo paslaugų galimi prizininkai slepiasi šiame penketuke: amway-lithuania.com, barbora.lt, dokumentai.info, „Paysera“ ir „General Financing“ pirkimas išsimokėtinai internetu.

Kurios, skaitytojų nuomone, yra vertos laurų, sužinosime dar šią savaitę.

O į pagalbą „Pinigų karta“ pasikvietė ekspertų komisiją, kuri skyrė savo balus ir įvertino skaitytojų pasirinkimą. Iš technologinės pusės į elektronines paslaugas žvelgė V. Neverauskas, rinkodaros ir dizaino sprendimus vertino A. Puklevičius, o visų galų meistras A. Užkalnis šį kartą užėmė vartotojo kėdę. Kai kurių vertinimai netgi labai skirtingi.

Kalbant apie viešąsias paslaugas, A. Puklevičius teigė, kad visas paslaugas vertino remiantis keliais esminiais kriterijais: „Svarbiausia yra lakoniškumas, aiškumas, plėtros galimybės, nuotaikos ir erdvės papildomam turiniui bei marketingui sukūrimas.“

Šis viešųjų ryšių ekspertas geriausiai, pirma vieta, įvertino elektroninius valdžios vartus ir elektroninį parašą. Žemiausioje jo balų sistemoje atsidūrė EGAS, kuri neturi visų reikiamų galimybių užimti efektyviausios paslaugos vietą.

A.Užkalnis paprieštaravo rinkodaros ekspertui ir elektroniniam parašui skyrė žemiausią vietą. Mat jį erzina paslauga, kuri yra niekam nereikalinga. O štai EGAS susilaukė ir dar aštresnių publicisto kirčių: „Sodros puslapio dizainas sukurtas tarsi bedarbių Baltarusijos kareivių. Jis yra tokio baisumo, kad aš jau seniai niekur tokio nemačiau. Nebent gal nuvažiavęs į kokią kooperatinę kavinę Kalabybišky.“

Bet jo malonėn pateko m.parking, kuri išpildo visus lūkesčius ir pateikia visą reikalingą informaciją. „Paprasta, stabilu ir aišku“, - teigė A. Užkalnis.

Todėl šiai paslaugai skyrė pirmą vietą.

DELFI.lt mokslo ir technologijų redaktorius V. Neverauskas antrino publicistui ir taip pat m.parking skyrė pirmąją vietą: „Visapusiška fantastika!“

Bet jam pasirodė, kad ir elektroniniai valdžios vartais bei elektroninis parašas yra verti dėmesio. Apie pastarąjį redaktorius kalbėjo ir iš naudingumo perspektyvos.

Anot jo, „kas neturi el. parašo – tas neandertalietis“. Todėl šioms paslaugoms skyrė antrąją vietą.

O štai vertindami privačias elektronines paslaugas, komisijos nariai buvo vieningi. Jie barbora.lt ir „Paysera“ skyrė aukščiausius balus. A. Užkalnis barbora.lt įvertino kaip tą vienintelę geriausią ir pagyrė jos gebėjimą nuspėti kliento norus. V. Neverauskui „Paysera“ pasirodė verta laurų už tai, kad ši pigiai automatizavo tai, už ką bankai vis dar reikalauja pinigų: „Labai puiki atsvara. Ir naudinga“. Bet komisijos vertinimas yra negalutinis.

Galbūt susumavus skaitytojų, „Pinigų kartos“ ir ekspertų balus, konkursą laimės juodasis rinkimų arkliukas, kuris gal ne visai patinka aštrialiežuviams ekspertams.

Galutiniai konkurso rezultatai bus paskelbti jau šią savaitę. Tada ir sužinosime, kad yra vertas vadintis „Geriausiu“.