„Mes suprantame, kodėl Seimo nariai teikia šį siūlymą. Ir šis siūlymas yra susijęs su tuo, kad tam tikrais atvejais mokyklai gali būti neproporcingai didelė našta tinkamai pritaikyti sąlygas vaikams, turintiems specialiuosius ugdymo poreikius“, – pripažino švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas Ignas Gaižiūnas.

Visgi, pasak I. Gaižiūno, šiam Seimo narių siūlymui ŠMSM nepritaria.

„Mes esame linkę apie tai diskutuoti, bet dabartiniam pakeitimui nesame linkę pritarti. Reikia surasti tokį sprendimą, kuris užkardytų visas spragas, kad nebūtų formuojamos mokyklos, kur mokosi tik vaikai su specialiaisiais ugdymosi poreikis“, – sakė jis.

Ministro patarėjo teigimu, svarbu, kad mokiniams su specialiaisiais ugdymo poreikiais būtų sudaryta galimybė rinktis mokymosi įstaigą.

„Jeigu ir galvojame apie siūlymą vaikui mokytis kitoje mokyklose, reikia kalbėti apie bendrosios paskirties mokyklas ir siūlyti ne vieną mokyklą. Svarbu, kad vis tik tėvai galėtų rinktis ir kad tai nebūtų mokyklos, esančios toli nuo vaiko gyvenamosios vietos“, – pabrėžė jis.

Todėl, anot I. Gaižiūno, ministerija ketina pateikti ir savo siūlymus.

„Šiuo metu esame pradėję diskusijas ir su įvairiais socialiniais partneriais, norime išgirsti jų poziciją, taip pat pamėginti aptarti tuos siūlymus, kuriuos mes šiandieną matome“, – paaiškino ministro patarėjas.

Šių Švietimo įstatymo pataisų nepalaiko ir Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius. Jo vertinimu, teikiant šį siūlymą yra žengiamas žingsnis atgal, nes siekiama atsisakyti įtraukiojo ugdymo.

ELTA primena, kad pernai gruodžio 21 d. Seimas po pateikimo pritarė diskusijas keliančioms Švietimo įstatymo pataisoms.

Įstatymo pataisų autoriai mano, kad tam tikrais išimtiniais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių kokybišką ugdymą mokiniui su dideliais ar labai dideliais specialiaisiais ugdymosi poreikiais galima užtikrinti kitoje tos pačios savivaldybės mokykloje, tokia galimybė turėtų būti sudaryta.

Pasak jų, Švietimo įstatymo pataisos sukurtų teisines prielaidas didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui siūlyti rinktis savivaldybės teritorijoje esančią mokyklą, galinčią geriau atliepti šiuos mokinio poreikius. Tokiais atvejais taip pat būtų numatytas pavėžėjimo paslaugų teikimas.