DELFI ji pasakojo niekaip negalinti prisijungti prie „Tamo“ elektroninio dienyno. Susiduriantys su tokia pačia problema pripažįsta ir kiti tėvai bei mokytojai.

Tėvai jaučiasi vedžiojami už nosies – primena absurdo teatrą

„Tamo“ elektroninis dienynas nuolat neveikia. Tai kažkokia tragedija. Su kiek tėvų kalbėjau, visų problemos tokios pat – ekrane nuolat pasirodo klaidų pranešimai. Elektroninio dienyno pildymas sunkumų sukelia ir mokytojams. Kai kurie jų pasakoja, kad prie sistemos gali prisijungti tik apie 22 val. Jei tik tokiu metu yra įkeliamos namų darbų užduotys, kaip vaikui jas padaryti? Mano sūnus – penktokas. Jis ką tik baigė pradinę mokyklą, tad namų darbų ruoša dabar jam – naujovė, neretai jis pamiršta, kas yra užduota, bet padėti jam negaliu. Elektroninis dienynas nuolat neveikia“, – piktinosi moteris.

Anot jos, „Tamo“ dienynas kasmet keičia savo paslaugų pavadinimą, tačiau techninių problemų nesugeba išspręsti jau trejus metus.

„Kiekvienais metais problemos yra tokios pat. Per praėjusį susirinkimą dėl elektroninio dienyno skundėsi visi tėvai, tačiau mokytojai nieko negali padaryti – sistema neveikia ir jiems, o sutartis jau yra sudaryta. Esu girdėjusi, kad „Tamo“ už šios sistemos administravimą gauna milijonus, bet su jais susisiekti taip pat neįmanoma – kažkoks absurdo teatras“, – patikino Neringa.

Viešoje erdvėje netrūksta nusiskundimų dėl šio elektroninio dienyno. Tėvai lygiai dėl tokių pačių problemų iš tiesų skundžiasi ne vienus metus.

Jungiasi po keliolika kartų

Tai, kad problemų dėl „Tamo“ elektroninio dienyno nuolat kyla ir mokytojams patvirtina ir Panevėžyje dirbanti pradinių klasių mokytoja.

„Dienynas nuolat lūžinėja. Situacija – baisi, nuolat įvairūs nesklandumai. Kaip tik baigėsi pusmetis, vyresnius vaikus ugdančios kolegės pasakoja negalinčios jiems įrašyti įvertinimų, man nerodo net dienos pamokų, negaliu pažymėti, ar vaikai buvo pamokoje, ar ne, rašyti pastabų. Atrodo, kad tiesiog nesusitvarkoma su dideliu lankytojų srautu, nes kartais prie el. dienyno tenka jungti ir po keliolika kartų“, – patikino ji.

Nors mokytoja pasakoja prieš porą dienų sulaukusi laiško, kad sistema šiuo metu yra tvarkoma ir gali pasitaikyti įvairių klaidų pranešimų, patikino, kad sistema su trukdžiais jau veikia pusmetį – nuo paskutinio atnaujinimo, kuris buvo rugsėjo pradžioje.

Mokytojai jaučiasi bejėgiai

„El. dienynas buvo atnaujintas, žadėjo, kad jis bus ir greitesnis, ir tobulesnis, bet dabar veikia dar blogiau ir lėčiau, dažnai viskas tiesiog užstringa. Senoji versija buvo kur kas geresnė, nors klaidų pranešimų irgi būdavo. Manau, kad vaikai namų darbus turi atsiminti, tačiau pati auginu sūnų ir suprantu, kaip patogu tėvams yra nuolat sekti vaikų atsiskaitymus, pamokų lankomumą. Džiaugiuosi, kad jo mokykloje naudojamasi kitu el. dienynu, jis veikia tikrai geriau“, – patikino pedagogė.

Ji pamena, kad rugsėjo mėnesį mokytojams net nebuvo leidžiama „Tamo“ dienyne išsaugoti ugdymo planų, tad mokyklos administracija leido šį procesą atidėti.

„Mokytojai neturi jokios žodžio teisės pasirenkant elektroninio dienyno tiekėją. Būna, kad tenka klausyti tėvų skundų dėl neveikiančios sistemos, bet mes paprasčiausiai nieko negalime padaryti – sprendimus priima mokyklos administracija“, – patikino ji.

Sistemą stengiasi nuolat tobulinti

UAB „Tavo mokykla“ pardavimų direktorė Malvina Čiapė, kuri ir atstovauja minėtam el. dienynui, DELFI sakė, kad šios problemos jai yra žinomos ir netolimoje ateityje tikrai bus išspręstos.

„Suprantame tėvų ir mokyklų bendruomenių susirūpinimą, atsiprašome už nepatogumus, su kuriais daliai vartotojų tenka susidurti praėjusią savaitę ir pirmomis šios savaitės dienomis. Tai nutiko dėl vykdytų infrastruktūros plėtimo darbų. Vartotojų darbui įtakos galintys turėti darbai turėtų būti baigti per artimiausias 2-3 savaites. Po jų padidės sistemos stabilumas ir greitaveika. Žinome, kad su panašiomis problemomis tėvai ir pedagogai buvo susidūrę rugsėjo mėnesį, kai startavo atnaujinta elektroninio dienyno versija, tačiau anksčiau panašių problemų didžiajai daugumai vartotojų nebuvo. Reikėtų sužinoti daugiau detalių apie skaitytojos atvejį. Įtarčiau, kad tęstinių jos minimų problemų sprendimo gali tekti ieškoti lokaliai“, – sakė ji.

Šiuo metu „Tamo“ el. dienynu naudojasi daugiau nei 617 mokyklų. Iš viso sistema jungia apie 500 tūkst. registruotų vartotojų.

„Tenka pripažinti, kad kartais pasitaiko smulkių gedimų, kuriuos nedelsdami, nepaisant paros meto, taisome. Tai yra didžiausia tokio tipo sistema Lietuvoje, vienu metu ja naudojasi apie 6000 žmonių. Vykdomas didžiulis operacijų skaičius, tad nesklandumai, nors ir būna trumpalaikiai, labai matomi ir juntami“, – pripažino ji.

„Siekiant gyvybingai palaikyti bet kokią sistemą, būtina nuolatos ją atnaujinti. Pastaruosius 3 metus sparčiai augame, prie sistemos prisijungia nauji vartotojai, tad plečiame infrastruktūrą, didiname paslaugų spektrą, tobuliname sąsajas vartotojams, kad naudojimas būtų patogesnis. Esame didžiausia tokio tipo sistema Lietuvoje ir vienas lankomiausių tinklalapių, tad techniniai darbai vykdomi nuolatos“, – kodėl el. dienyno naudotojai dažnai mato klaidų pranešimus, bandė paaiškinti M. Čiapė.

Paslaugas siūlys nemokamai

Anot jos, daugiausiai vartotojų kreipimųsi teko sulaukti praėjusių metų rugsėjį, kai startavo nauja sistema.

„Pastebėjome, kad nemaža dalis jų buvo susijusi su pakitusiu meniu, funkcijų išdėstymu ir panašiais sunkumais, atsirandančiais pradedant dirbti su naujais įrankiais. Tiesa, sulaukėme pastabų ir dėl stringančios sistemos. Visuomet reaguojame ir sprendžiame problemas. Deja, stabilumo ir greitaveikos problemos neišvengiamos bet kokiam paleidžiamam tokios apimties interneto projektui“, – patikino ji.

Šiuo metu dienyno kaina už vartotojui – 0,03 eurų, tačiau M. Čiapė prasitarė, kad netrukus mokykloms dienynu bus leista naudotis nemokamai.