Kiekvieną žiemą sniegas ir ant kelio dangos susidaręs ledas kelininkus užklumpa netikėtai – kelių barstymas visada prasideda per vėlai, dėl ko įvyksta daugybė avarijų. Nors šiam darbui naudojami įvairūs druskų mišiniai efektyviai nutirpina slidų ledo sluoksnį, tačiau žemai temperatūrai besilaikant, kelius ir šaligatvius reikia barstyti nuolatos. Be to, važiuojančios transporto priemonės bei natūralus sniego tirpimas šias druskas ilgainiui nuplauna nuo kelio dangos ir tam tikrose vietose vėl atsiranda slidžios atkarpos, keliančios dar daugiau pavojaus, nes vairuotojai apie jas nežino.

Todėl vieno Turkijos universiteto mokslininkas Seda Kizilelis kartu su kolegomis pabandė pažvelgti į šią problemą kitu kampu – kam barstyti kelius, jeigu druską galima būtų įterpti į patį asfaltą. Jie sumaišė kalio druską, įprastai naudojamą kelių barstymui į specialų polimerą – stireno butadieno stireną, kuris vėliau buvo įmaišytas į asfaltui gaminti naudojamą bitumą. Pagrindinis mokslininkų pasiekimas – atrastas būdas, kaip kalio druską tolygiai paskirstyti šio polimero matricoje.

Rezultate gautas patobulintas bitumas išlaikė visas reikalingas asfaltui savybes ir tuo pačiu įgavo naują – laboratorijos eksperimentuose ant jo ledas susiformuodavo daug vėliau nei ant įprasto asfalto. Ši nauja kompozitinė medžiaga laboratorijoje ledo nutirpinimo efektą išlaikė apie du mėnesius, tačiau mokslininkai yra numatę būdus, kaip galima būtų šį efektą ištęsti bent iki kelių metų. Tokia danga važiuojantys automobiliai „nudėvėtų“ viršutinį jos sluoksnį ir taip atidengtų gilesniuose dangos sluoksniuose užkonservuotą druską.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)