Pasitelkus interaktyvią platformą, kurią sudaro kontaktų žemėlapis ir patogi paieškos sistema, profesinio mokymo įstaigos intensyvina bendradarbiavimą su įvairiais verslo sektorių atstovais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Gimsta naujos bendradarbiavimo formos
Platforma atveria įvairias tobulėjimo galimybes abiem suinteresuotoms pusėms, nes programos orientuojamos į realius rinkos poreikius. Tarp patraukliausių bendradarbiavimo formų fiksuojama ne tik įprasta studentams praktika, bet ir kitos įdomios partnerystės: pameistrystė, mokytojų kvalifikacijos kėlimas, mokinių įdarbinimas, baigus mokymų programas, mokymo programų tobulinimas ar verslo įmonių darbuotojų perkvalifikavimas.

Vienas iš aktyviai platformos dėka įsitraukusių verslų – kosmetikų ir kosmetologijų asociacija, kurie užmezgė net kelias skirtingas partnerystes. Su Vilniaus paslaugų profesinio mokymo centru jie oficialiai pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Įdomu tai, kad pati profesinė mokykla plačiai atvėrė duris verslui – jie turi aukšto lygio patalpas, todėl asociacija svarsto apie šių patalpų naudojimą seminarams ir dideliems projektams. O Šiaulių profesinio rengimo centras net tapo asociacijos nariu. Pasirinktos bendradarbiavimo sritys: mokytojų kvalifikacijos kėlimas, dalijimasis mokomąją medžiaga ir kvietimas į renginius.
Įgyjami reikalingi profesiniai įgūdžiai

„Projekto metu sudarytoje sutartyje numatyta siekti abipusiškai naudingo bendradarbiavimo plėtojimo, mokymo proceso kokybės gerinimo, siekiant skatinti mokslo ir verslo abipusį supratimą bei gerosios patirties sklaidą. Pameistrystė naudinga visoms trims sutartį pasirašiusioms pusėms: profesinio mokymo įstaigai, mokiniui ir darbdaviui. Mokykla suteikia pameistriui pradinius praktinius įgūdžius ir teorines žinias, organizuoja vertinimus, pameistrys dirba įmonėje, gauna atlyginimą, o darbdavys apmoko pameistrį dirbti su įmonės įranga, technologijomis, bendradarbiauja su mokykla vertindama pameistrio darbą“, – teigia Kupiškio technologijos ir verslo mokyklos Profesinio mokymo skyriaus vedėja Daiva Tumelionytė.
Bendradarbiavime taip pat įtrauktas mokytojų kvalifikacijos kėlimas: „Tai yra reikšminga forma tiek profesinio mokymo įstaigos mokiniams ir profesijos mokytojams, tiek įmonei. Profesijos mokytojai per metus kvalifikaciją turi kelti apie 40 valandų. Naudinga, kai pedagogai gilina ne tik bendrąsias kompetencijas, bet ir dalykines žinias. Technologijos šiuo metu keičiasi labai greitai, tad norint mokiniams perduoti naujausias žinias, reikia mokytis ir profesijos mokytojams, įmonių darbuotojams“, – pasakoja D. Tumelionytė.
Šioje partnerystėje abi pusės sutarė kviesti partnerius dalyvauti organizuojamose konferencijose, seminaruose, užtikrinti profesinio rengimo ir karjeros planavimo naujovių sklaidą tarp jaunimo, supažindinti mokyklos mokinius su įmonės veikla, pagal galimybes leisti naudotis klasėmis ir gamybinėmis patalpomis informacinių-mokomųjų seminarų organizavimui, sudaryti sąlygas mokyklos mokiniams atlikti praktikas įstaigoje bei diegti pameistrystę.