Maždaug prieš metus gautas „Kautros“ užsakymas pagaminti 80 automobilių buvo stimulas „ALTO komercinio transporto“ įmonei plėsti gamybą ir kurtis naujoje vietoje.

Taip sutapo, kad atėjus naujiems užsakymams, mes priėmėme sprendimą investuoti. Suradome galimybių ir patalpas, kurios buvo mums tinkamos. Per metus pasidvigubinome kolektyvą ir tris kartus išaugo mūsų apyvarta“, – sakė Edvardas Radzevičius, UAB „ALTAS komercinis transportas“ generalinis direktorius.

Daugiau kaip prieš dešimtmetį pradėję „Mercedes Benz“ ir „Volkswagen“ markės automobilius perdaryti pagal kliento poreikius, dabar vilniečiai kasmet apie 350 jų eksportuoja į šešias Europos šalis.

Didžioji dalis žemagrindžių, neįgaliesiems pritaikytų, autobusiukų iškeliauja į Norvegiją, Suomiją, Švediją. Švedams buvo pagaminti ir patys įdomiausi įmonės istorijoje – iškyloms į gamtą skirti mobilieji vaikų darželiai.

Savo nišą Europos rinkoje radę verslininkai sako, kad konkuruoti su panašią produkciją teikiančiomis Turkijos, Lenkijos ar Čekijos įmonėmis jiems padeda aukšta kokybė ir lankstumas.

Gamybai atnaujinti ir plėtrai bendrovė investavo apie 3 mln. eurų. Atgauti juos tikisi maždaug per penkerius metus. Pasak automobilių gamybos inžinierius rengiančios aukštosios mokyklos atstovo, vien pinigais vertinti šios įmonės plėtrą būtų per menka, nes augant gamybai didėja ir specialistų poreikis.

„Tie, kurie dar tik mokosi, ruošiasi tapti inžinieriais, gali atlikti puikią praktiką. O absolventai, tikrieji inžinieriai gali įsidarbinti ir labai puikiai pritaikyti savo žinias“, – sakė Sugardas Pukalskas, VGTU Automobilių katedros vedėjas.

Komercinių automobilių įmonėje dabar dirba apie 120 žmonių. Pasak bendrovės vadovo, su tokiu kolektyvu galima bandyti aplenkti ir dabar Europos rinkoje pirmaujančią antrinę „Mercedes Benz“ įmonę.