„Geležinė reinkarnacija“ – taip pavadintas naujasis Lietuvos žurnalistų autoklubo ir Muitinės departamento projektas, kurio metu ilgai stovėję konfiskuoti kontrabandininkų automobiliai prikeliami tarsi antram gyvenimui tam, kad padėtų Ukrainos tautai suteikti humanitarinę pagalbą.

„Šiandien yra oficialus šio projekto startas. Vilniuje turime šešis automobilius, kurie šiandien išvažiuoja į Ukrainą. Jie yra pirmieji prikelti iš nebūties po to, kai prieš kelis metus jie buvo konfiskuoti, kai jais buvo vežama kontrabanda. Turėjo praeiti nemažai laiko, kol šie automobiliai tapo šalies nuosavybe, tačiau džiaugiamės, kad dabar šie automobiliai nėra išparduodami aukcione, o po nedidelio remonto galės padėti atlikti gerą darbą. Šie automobiliai gali padėti Ukrainos žmonėms spęsti logistikos problemas, nes nors logistika nėra viskas, be jos – nėra nieko“, – komentavo šią akciją iniciavęs žurnalistas Renaldas Gabartas.

Valdas Dovydėnas, Muitinės departamento Tarptautinių ryšių skyriaus patarėjas, teigė, kad sprendimas tokius automobilius perduoti Ukrainos žmonėms buvo priimtas dar anksčiau ir jau nuo balandžio mėnesio konfiskuoti automobiliai tampa įrankiais ukrainiečiams kovoti prieš okupantų agresiją. Anot pašnekovo, Muitinės departamentas iš viso yra perdavęs 54 automobilius, o šią savaitę į ukrainiečių rankas bus perduotos dar 26 transporto priemonės.

„Dalis šių transporto priemonių bus perduota ligoninėms, dalis – senelių namams, dar dalis – ypač svarbiai logistikai. Šiandien šie automobiliai bus pakrauti šunų maistu, taip pat dovanojamomis ortopedinėmis pagalvėmis skirtomis ligoninėms. Stengiamės, kad šie automobiliai, kurie šiandien iškeliauja iš Lietuvos, iškeliautų pilnai užpildyti humanitarine pagalba Ukrainos žmonėms“, – aiškino V. Dovydėnas.

Muitinės departamento atstovas pasakojo, kad šie automobiliai į muitininkų rankas pateko pakankamai modifikuoti, mat įvairiais būdais juose buvo stengiamasi paslėpti kontrabandą. Anot jo, dalis automobilių buvo su išpjaustytais šonais, išardytomis durimis ar sparnais.

Tiesa, nepaisant to, R. Gabartas pabrėžia, kad šie automobiliai, prieš patekdami į muitininkų rankas, visi buvo važiuojančios transporto priemonės, todėl dabar kai kuriems pakako tik pakeisti akumuliatorių. Žinoma, R. Gabartas atkreipia dėmesį, kad cheminiai procesai, automobiliams stovint lauke, nesustoja, todėl kai kurie yra labiau paveikti korozijos, o būtent dėl jos daliai automobilių prireikė pakeisti stabdžių diskus, kurie dėl rudžių tapo netinkami eksploatacijai.

„Šiems automobiliams reikėjo akumuliatorių, reikėjo tvarkyti stabdžius ir pasirūpinti, kad pro sutrūkusias žarneles nebenutekėtų įvairūs skysčiai. Prie to, kad šie automobiliai galėtų išvažiuoti į Ukrainą, prisidėjo daug įvairių žmonių, taip pat ir įmonių. Du automobilius sutvarkė „Mercedes“ atstovybė, dar vieną įmonė „Rimtoma“, pinigine parama dalims prisidėjo ir pavieniai žmonės“, – pasakojo R. Gabartas.

Žurnalistas teigė, kad vis dėlto didysis iššūkis renkant automobilius Ukrainai laukia dar kiek vėliau – Kalvarijoje, kur stovi dalis automobilių iš galimų 80-ties transporto priemonių. Tiesa, tai nereiškia, kad tikrai visi galės būti perduoti į ukrainiečių rankas, mat pirmiausia reikia įvertinti automobilių trūkumus ir gedimus, vėliau – paskaičiuoti ar iš tiesų verta vienus ar kitus modelius bandyti prikelti, kad jie vėl važiuotų.

Šį rytą iš Vilniaus Ukrainos link pajudėjo 5 automobiliai, dar 3 prisijungs iš Kauno. Ypač svarbu, kad prie šios akcijos prisideda ir patys ukrainiečiai, kurie ėmėsi darbo nuvairuoti šiuos automobilius pripildytus humanitarinės pagalbos ne tik žmonėms, bet ir gyvūnams.

R. Gabartas taip pat pasidalijo, kad tiek pačio Lietuvos žurnalistų autoklubo iniciatyva, tiek padedant kitiems žmonėms ir organizacijoms, autoklubui jau pavyko prisidėti prie 50 automobilių perdavimo Ukrainos žmonėms ir kariams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją