Lenktynėms – 30 metų

Kad sunkvežimių vairuotojai širdyje yra šiek tiek (o gal ir ne šiek tiek…) „šumacheriai“, turbūt nereikia įrodinėti. Tačiau Tarptautinė automobilių federacija FIA, svarbiausiu prioritetu vadinanti saugumą keliuose, ir šios sunkios bei labai galingos technikos vairuotojams pasiūlė galimybę išbandyti techniką ne bendro naudojimo keliuose, o trasose. Didžiausiose, greičiausiose ir garsiausiose Europos trasose. Todėl nuo 1985 metų vyksta lenktynės, kurios buvo vadinamos įvairiai – ir čempionatais (jie vyko 1985-1993 m.), ir FIA taurės varžybomis (1994-2005 m.), o nuo 2006-ųjų vilkikų vairuotojai kovoja dėl Europos čempiono vardo.

Tos kovos būna ypatingai atkaklios, kadangi techninis reglamentas iki 160 km/val. riboja vilkikų greitį. Tad labai daug kas priklauso nuo vairuotojo meistriškumo, nes variklių galingumas (paprastai didesnis nei 1000 „arklių“) čia jau nebėra pagrindinis kriterijus. Beje, variklių darbinis tūris apribotas iki 12 litrų.

Dominuoja MAN

Nuo 2010 metų ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio kopė MAN sunkvežimių vairuotojai. Iš ispano Antonio Albacetės (2005, 2006 ir 2010 m. čempiono) greičiausio vilkiko vairuotojo vardą perėmęs vokietis Jochenas Hahnas trejus metus iš eilės įrodinėjo, jog neturi lygių. MAN TGS ir TG modelio vilkikai puikiai tiko šiam greičio išbandymui, todėl nieko stebėtino, jog 40-metis vokietis skindavo vieną pergalę po kitos.

Ir komandų įskaitoje sėkmingiausiai kovoja būtent MAN vilkikus pasirinkusios ekipos. Pernai komandinę nugalėtojų taurę iškovojo „Truck Sport Lutz Bernau“ ekipos lenktynininkai.

Intriguojanti sezono atomazga

Praėjusiais metais J. Hahno pergalių seriją nutraukė 29 metų vengras Norbertas Kissas. Ir nutraukė po labai atkaklios kovos. 2014 metų spalį Prancūzijos Le Mano trasoje, kur vyko paskutinės žemyno čempionato lenktynės, trys sportininkai turėjo teorinių šansų iškovoti nugalėtojo vardą. N. Kissui rimčiausią konkurenciją sudarė jau minėti triskart Europos čempionai – J. Hahnas ir A. Albacete.

Vengras turėjo minimalią persvarą, tačiau per dvi lenktynių dienas vyksta net 4 važiavimai, todėl situacija buvo neaiški iki pat finišo. Vis dėlto N. Kissas sugebėjo išnaudoti savo pranašumą, o jam padėjo ir liaudies išmintis: „kur du pešasi, trečias – laimi“.

Galutinėje įskaitoje N. Kissas pelnė 401 tašką, J. Hahnas – 383, A. Albacete – 377.

Iš viso varžybose pernai dalyvavo 19 lenktynininkų, gynusių 8 komandų garbę.

2015 m. sezonas

Kad galėtų rungtis šiose prestižinėse varžybose, gamintojai privalo pagaminti ne mažiau 50 vienetų vilkikų – būtent tokio skaičiaus automobilių reikia tam, kad gamintojo pagaminti modeliai atitiktų lenktynėms keliamus reikalavimus. Specialiai sutvirtintas kėbulas, ugnies gesinimo sistema, diskiniai skysčiu aušinami stabdžiai, kurie šiuos monstrus privalo sustabdyti maksimaliai greitai, o daugiau nei 1000 AG variklis dinaminių savybių tikrai negaili. Kas nematėte, „yotube“ tikrai galite pažiūrėti, kaip tai atrodo… Įspūdingas būna startas iš eigos, efektingumu nenusileidžia lenkimai…

Pamatyti šias varžybas be didesnio vargo galima ir savo akimis – sunkvežimių Europos čempionato etapai vyks Vengrijoje, Čekijoje ir toliau nuo Lietuvos esančiose dar 8 trasose.

Kol greičiausi Lietuvos žiedinių lenktynių meistrai svajojo apie F1, į savotišką sunkvežimių „pirmąją formulę“ atėjo keturi lenktynininkai iš Čekijos ir du vengrai. Tiesa, nei lenkų, nei automobilių sporte nemažai garsenybių turinčių estų šiose varžybose kol kas nematome. Lietuvos, Latvijos ar Rusijos atstovų – taip pat. Bent jau kol kas.

2015 m. Europos sunkvežimių žiedinių lenktynių čempionato kalendorius:

Balandžio 24 d. Ispanija

Gegužės 14 d. Austrija

Gegužės 23 d. Italija

Birželio 20 d. Prancūzija

Birželio 28 d. Vokietija

Rugpjūčio 28 d. Čekija

Rugsėjo 5 d. Vengrija

Rugsėjo 19 d. Belgija

Spalio 2 d. Ispanija

Spalio 9 d. Prancūzija