Šiuo metu bendrovė „Socialus marketingas“ ieško projektų vadovo. Įmonės vadovą Arijų Žaką nustebino nutikimas su vienu galimu kandidatu į darbo vietą.

Istorija socialiniame tinkle „LinkedIn“ pasidalijęs A. Žakas pastebi, kad geras darbuotojas darbdaviui reikalingas ne mažiau nei geras darbdavys darbuotojui.

„Tačiau kartais tarp ieškančiųjų darbo ir jį siūlančių kyla nesusipratimų, t. y. vieni neteisingai siūlo poziciją, kiti – neteisingai į ją pretenduoja“, – pasakoja A. Žakas.

Vis dėlto darbuotojo ieškantis specialistas teigia, kad kuriozinės situacijos gali susidaryti tada, kai kandidatai kelia savo sąlygas dar net nepradėjus darbintis.

„Iš elektroninio pašto, kuriame nebuvo nei vardo, nei pavardės, gaunu tokį tekstą (įvertinkime, kad norima kandidatuoti į patyrusio projektų vadovo poziciją skaitmeninėje komunikacijos agentūroje): „Sveiki, visus Jūsų kriterijus atitinku. Mane domina Jūsų siūlomo darbo atlyginimas, darbo grafikas ir darbo sąlygos. Jei Jūsų kriterijai atitiks mano reikalavimus, parašysiu Jums savo prisistatymo laišką“, – istorija socialiniame tinkle „LinkedIn“ dalijasi A. Žakas.

Bendrovės „Socialus marketingas“ vadovas į tokį laišką atsakė, pranešdamas, kad siūlomas atlyginimas gali svyruoti tarp 750 ir 1500 eurų.

„Labiausiai priklausys nuo kompetencijos, patirties, atsakomybių ir rezultato. Darbo grafikas: pradedame maždaug 9-10 val. ryte, baigiame – apie 18 val. arba tada, kada darbai yra padaryti. Jeigu darbas pabaigtas 16 val., tai galima eiti namo, o jeigu 19 val. darbas dar nepadarytas, reikėtų jį užbaigti. Darbo sąlygos – čia nežinau, kiek turėčiau išsiplėsti, bet dirbame biure Vilniaus centre, aprūpiname visa reikalinga technika: telekomunikacijomis, kompiuteriu, internetu. Biure visada yra geriamo vandens, kavos, užkandžių. Kas dar domintų? Tikiuosi, kad atsakymai bus pakankamai išsamūs“, – susidomėjusiam darbo pasiūlymu asmeniui atrašė A. Žakas.

Čia įmonės vadovas sulaukė atsakymo: „Namuose dirbti galima? Koks darbo pobūdis“.

Į tokią užklausą A. Žakas atsakė, kad namuose dirbti negalima, be to, pridėjo, kad jei interesantas minėjo, kad atitinka keliamus įmonės reikalavimus, tai tikriausiai numano, koks bus darbo pobūdis.

„Atsakymo laukiu jau beveik dvi savaites ir, spėju, nesulauksiu“, – situaciją apibendrino įmonės vadovas.

Portalui DELFI „Socialus marketingas“ vadovas A. Žakas teigė, kad įmonėje didžioji dalis darbuotojų – Z kartos, kurių poreikiai darbe skiriasi nuo vyresnių kartų.

Arijus Žakas

„Jie nori dirbti darbą, kuris jiems patinka, kur jaučiasi vertingi ir gali realizuoti save. Finansiniai dalykai nelabai jau juos motyvuoja“, – pastebėjo pašnekovas.

Kalbėdamas apie savo įkurtą ir penkerius metus veikiančią įmonę A. Žakas teigė, kad su bendraįkūrėjais buvo nusprendę sukurti tokią aplinką darbe, kur būtų ištaisytos visos iki tol patirtos darbdavių klaidos.

„Siūlydami darbuotojui pasiūlymą visada bandome apgalvoti apie tai, kad jame nebūtų neigiamų patirčių, su kuriais esame patys susidūrę“, – kalbėjo pašnekovas.

A. Žakas teigė tinkintis, kad tarp darbdavio ir darbuotojo turi būti bendradarbiavimu pagrįsti santykiai, o ne tik reikalavimas vienam iš kito.

„Mano įsivaizdavimu, šiandieniniame pasaulyje vadovas yra ne tas, kuris pasako, kad reikia kažką įvykdyti, o vadovas turi sutelkti komandą, savo autoritetą įrodyti darbais. Diktatoriškas vadovavimas, mano nuomone, neturi perspektyvų dirbant su jaunais žmonėmis“, – teigė A. Žakas.

Įvertino padėtį darbo rinkoje

Pasiteiravus, kas šiuo metu rinkoje diktuoja sąlygas – darbdaviai ar potencialūs darbuotojai, „CV Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė pastebėjo, kad situacija kol kas dar neprimena, buvusios prieš paskutinę krizę.

„Dar nėra taip, kad ieškantys darbo visiškai diktuotų sąlygas. Sakykime, kad prieškriziniu laikotarpiu buvo ryškiausias metas, kai tuomet matėme, kai ieškantys darbo visiškai diktavo savo sąlygas, darbdaviai buvo nusižeminę: sutikdavo su viskuo, atlyginimą duodavo bet kokį. Tada tikrai buvo didelis įsisiūbavimas ir nesiskaitymas“, - komentavo pašnekovė.

Pasak jos, dabar ji stebi gana lygiaverčius santykius tarp darbdavių ir ieškančiųjų darbo.

„Nes vis vien dabar darbdavys renkasi: nenori priimti staiga ir bet ko, svarsto, nes kiekvienas priimtas žmogus, jei neatitiks reikalavimų, po kurio laiko jį tikriausiai reikės atleisti, o tai išlaidos įmonei. Įmonės skaičiuoja, nedaro neapgalvotų veiksmų, priimdami bet ką“, – kalbėjo pašnekovė.

Rita Karavaitienė

Ar šiuo metu daug žmonių, kurie pretenduoja į darbo vietas, kurios neatitinka nei jų kvalifikacijos, nei patirties, „CV Online“ atstovė teigė, kad tokių asmenų yra visada: „Kai žmogus ieško darbo, tai kartais tiesiog iš nevilties pradeda taikytis į įvairiausias pozicijas. Tai čia tie nusivylusieji. Kiti – dėl patirties stokos: nežino, kad reikia skaityti skelbimą, kiek atitinka reikalavimus. Taip pat yra tokių, kurie nori kardinaliai keisti sritį ir kandidatuoja į kitą sritį nei dirbo prieš tai“.

R. Karavaitienės nuomone, šiuo metu šalyje negalėtų įvardyti sektorių, kur darbdaviai iš nevilties įdarbintų bet ką, net gamybos sektoriuje, kur ieškoma darbininkų, keliami paprasti reikalavimai ir jaučiamas darbuotojų trūkumas, renkamasi.

Pasiteiravus, kodėl darbdaviai su įtarumu žiūri į darbuotojus, kurie pretenduoja į visai naujas pozicijas nei turi patirtį, pašnekovė teigė, kad keisti sritį galimybė yra, tiesiog dažnai nemokama savęs pateikti darbdaviui.

„Jie surašo CV, ką dirbo, kur dirbo, kur mokėsi, bet neakcentuoja dalykų, kurie reikalingi būsimame darbe kitoje srityje“, – komentavo pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (510)