Automobilių spūstys vakariniame Kauno aplinkkelyje, prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ prieigose jau tapo problema, apie kurios neatidėliotiną sprendimą nuolat kalba ir miesto, ir Susisiekimo ministerijos atstovai.

Problemos ypač išryškėja vasaros penktadieniais pro šią vietą pajūrio link tradiciškai plūstelint ratuotiems kauniečiams ir vilniečiams.

Viena pagrindinių bėdų – gana siauri, su sparčiai didėjančiais transporto srautais nesusidorojantys A. Meškinio tiltai per Nerį.

Kauniečių dažniausiai Kleboniškio tiltu pramintus statinius ateityje ketinama praplatinti. Tai –grandiozinis projektas, nes reikėtų vieną tiltą ardyti, statyti papildomas atramas ir eismo juostų skaičių nuo dviejų didinti bent iki trijų ar keturių.

Galima tik įsivaizduoti, kaip šie darbai veiks eismo srautus, kai pagrindinė Lietuvos transporto arterija, kelias Vilnius–Klaipėda, ties Nerimi susiaurės iki dviejų eismo juostų. Viena jų bus galima važiuoti iki pajūrio, kita – sostinės link.

Yra ir kitas projektas – nutiesti naują kelią, sujungsiantį Ramučius ir Sitkūnus, bei pastatyti tiltą per Nerį.

Pasak susisiekimo viceministro Saulius Girdausko, svarstoma, kad pigiau kainuotų naujo kelio ruožo tiesimas ir naujo tilto statyba nei kapitalinė Islandijos plento ir Kleboniškio tilto rekonstrukcija.

Apie darbų pradžią dar nekalbama

Savivaldybė nėra pajėgi spręsti Islandijos plentą smaugiančių grūsčių problemos. Tai – respublikinės reikšmės kelias, kuriuo rūpinasi Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Susisiekimo ministerijai pavaldžios institucijos atstovai savaitraščiui minėjo, kad rengiami planai, kaip Kauno pakraštį išvaduoti iš spūsčių. Kada prasidės darbai, dar nėra aišku.

„Dabar situacija kelio A1 atkarpoje tarp Biruliškių ir IX forto transporto mazgo yra gana sudėtinga. Nuolat analizuojama situacija, kaip galima būtų ją nors kiek sušvelninti, bet reikia suprasti, kad pavienių priemonių taikymas jau negali duoti teigiamo efekto: pagerinus sąlygas vienoje vietoje, pablogėjimas jaučiamas kitoje, nes eismo intensyvumas šiame kelio ruože pasiekė kritinę pralaidumo ribą.
Vilnius - Klaipėda magistralė ties Kaunu

Lietuvos automobilių kelių direkcija rengia šio kelio ruožo rekonstrukcijai būtinus dokumentus (jau parengtas kelio ruožo specialusis planas, rekonstrukcijos poreikiams suformuoti žemės sklypai).

Šiame ruože numatyta platinti važiuojamąją kelio dalį iki 3 eismo juostų kiekviena kryptimi, nutiesti papildomus jungiamuosius kelius, įrengti triukšmą mažinančias priemones ir t. t.“ − sakė Kelių direkcijos atstovai.

Pro Kauną besidriekiančią pagrindinę šalies transporto arteriją modernizuoti ketinančios institucijos atstovai apie konkrečią darbų pradžios datą dar nekalba.

Užsimenama, kad tai – gana ilgas procesas, todėl planuojant rekonstrukcijos darbus modeliuojamos, analizuojamos ir diegiamos lokalios eismo organizavimo priemonės: laikinai apribotas patekimas į kelią A1 nuo Kauno miesto Panerių gatvės, optimizuota eismo organizavimo schema ties „Megos“ skirtingų lygių sankryža, ties tiltu per Nerį įrengti bandomieji kintamos informacijos ženklai.

Ar greitkelio neužkimš „Megos“ klientai?

Saulėtais vasaros penktadieniais vykstanti masinė migracija pajūrio link – ne vienintelis spūstis Islandijos plente formuojantis veiksnys.

Sparčiai vyksta prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ rekonstrukcija. Ją ketinama baigti iki šv. Kalėdų, 40 proc. padidės centro plotas, įsikurs 70 naujų parduotuvių. Kelininkai kalbėjo, kad ruošiantis išaugsiantiems transporto srautams ketinama rekonstruoti „Megos“ įvažas, praplatinti greitėjimo ir lėtėjimo juostas.

Darbų pradžios iki šiol nematyti, o prekybos ir laisvalaikio centro rekonstrukcija vyksta itin sparčiai. Ar nenutiks taip, kad šv. Kalėdos, kai atsinaujinusion „Megon“ plūstels minios ratuotų pirkėjų, kelininkus užklups netikėtai?

Susisiekimo ministras S. Girdauskas vylėsi, kad darbai bus baigti laiku.

Kauniečiams belieka tikėtis, kad šių pažadų bus laikomasi. Šiek tiek nerimauti verčia artėjantys Seimo rinkimai. Ar pasikeitus Vyriausybės sudėčiai naujieji Susisiekimo ministerijos vadovai neužmirš savo pirmtakų pažadų?

R. Mikaitis: atkarpą reikėtų plėsti iki šešių eismo juostų

Kauno savivaldybės tarybos narys, Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis teigė, kad Kelių direkcija bandė spręsti situaciją Islandijos plente atnaujindama kelio dalies ženklinimą, ribojant eismą iš Panerių gatvės.

„Tai – neesminiai pakeitimai. Principinis sprendimas būtų šią atkarpą praplėsti iki šešių eismo juostų. Kelių direkcija suvokia, kad ruožas nuo Biruliškių iki Giraitės yra prioritetinis.

Jeigu anksčiau norėta rekonstrukciją atskirais ruožais pradėti nuo Muravos, dabar svarstoma, kad svarbiau darbus pradėti nuo Giraitės ir „Megos“ pusės. Šioje dalyje problemos kur kas didesnės nei Muravos pusėje.

Kada prasidės darbai?

Šiuos klausimus, manau, mums visiems – politikams, gyventojams ir žiniasklaidos atstovams – reikėtų užduoti Kelių direkcijos vadovams, kad jie jaustų nuolatinį ne tik miesto, bet ir visuomenės rūpestį.

Bendras frontas neabejotinai duotų naudos – darbų prioritetus dėlioja žmonės. Šioje vietoje argumentų tikrai netrūksta, o „Megos“ plėtra – vienas jų.
Rimantas Mikaitis

Planuojama sujungti Islandijos plentą su Ašigalio gatve, todėl atsiras dar viena galimybė per Šiaurės prospektą pasiekti kitus miesto rajonus. Deja, tai nepaveiks eismo intensyvumo ir ties „Mega“ susidarančių spūsčių“, - sakė jis.