J. Krasucko paroda „Persona“ arba statinio judesio plastika

 (1)
XXa. pradžioje futuristai, paveikti pramonės šuolio ir modernėjančio pasaulio, aukštino greitį, judesį, mechaniką. Dėl industrinio proveržio jie savo manifeste ragino atsikratyti tradicinės kultūros kanonų. Žinoma tai buvo modernizmo pradžia, po kurios sekė daugybė skirtingų požiūrių į meną ir kultūrą.
Anemija
Anemija
© J. Krasuckas

XXI a. tempas skiriasi ir tuometiniams dinamikos ir greičio mėgėjams futuristams būtų sunkiai suvokiamas, nes viskas vyksta neapčiuopiamoje interneto erdvėje bei įvairių technologijų pasaulyje.

Justinas Krasuckas XXI amžiuje pasaulį reflektuoja per žmonių gyvenimo momentų jausenas. Parodoje „Perosna“ dauguma tapybos darbų ištraukia žmones iš lekiančio gyvenimo srauto, o ne įveda į jį, kaip tai darė futuristai. Impresionistiškai stabdoma emocija akimirkos momente.

Visos kompozicijos su moterimis (pvz. Ms. Thompson, Melancholija, TPR, TPR II) taikliai atskleidžia jų būsenas. Tuo pačiu jaučiasi, kad menininkas nespėja fiksuoti fizinio vyksmo, nes fonas sąmoningai yra abstrahuojamas į susiliejantį gyvenimą, kuris nesustodamas lekia personažams už nugarų. Tai tarsi stambus planas fotografijoje, kur ryškus tik pagrindinis elementas, o visa kita susilieja.

MsThompson su lietpalčiu
MsThompson su lietpalčiu
© J. Krasuckas

Kaip mados tendencijos su laiku atsikartoja, tik kaskart naujai, su savo laiko atspindžiais, taip J. Krasuckas atsigręžia į futuristų judesio dinamikos vaizdavimą. Tik Justino atveju judesys nėra atskleidžiamas, kaip dinamikos plastika, o greičiau plastikos statika. Pavyzdžiui kompozicija „Anemia“.

Čia vaizduojama mergina apsigaubisi antklode ir laiko rankoje puodelį su gėrimu. Būtent ši ranka su puodeliu ir išmuša iš vežių žiūrovą. Viskas pavaizduota realistine maniera, o čia staiga dvi dešiniosios rankos , kaip pas šv.Kazimierą. Šis akcentas primena G.G. Markeso kūrinių magiškojo realizmo momentus. Judesys vaizduojmas ne dinamikai pabrėžti, o tingios poilsio valandėlės nuoboduliui išblaškyti.

Viena iš pačių stipriausių kompozicijų visoje parodoje – „Ms. Thompson“. Čia vaizduojama mergina gatvėje. Pasak autoriaus, Žirmūnuose. Vakarėjantis Vilnius vienu tamsiausių metų laiku, kai viskas pilka žvelgiant nuo dangaus per pastatus į grindinį. Merginos apsiaustas dar pilkesnis už visus penkiasdešimt pilkų atspalvių. Atmosfera niūri, tinkama vizualizuoti Pette Namlook tamsiajai ambient muzikai.

TPR II
TPR II
© J. Krasuckas

Tačiau... tačiau jos veidas ir žvilgsnis nyra iš tos pilkos, depresinės pelkės, primenančios dumblą. Rubensiška šviesa šiltai glosto merginos skruostą, o ji žvelgia tyromis akimis į viltį, šviesą, laimę. Dailininkas, pabrėždamas akimirkos grožį, dvigubina kompoziciją ir antrame plane vaizduoja tą pačią merginą tik keliomis sekundėmis vėliau.

Per tą laiką įvyko tik emocinis judesys. Antrojo plano merginos veidas šypsosi paslaptingiau už Mona Lizą, o akyse atsispindi džiaugsmas ir meilės šiluma. Pastebimas įsimylėjimas ne ta deginančia kibirkštimi, o šildančia ugnele. Ms. Thompson toje artėjančios nakties akivaizdoje pamato tai, ką būtų galima pavadinti Laime. Jei G. Balla vaizdavo fizinį judesį daugindamas kojas ( „Dama su šuneliu“) tai J.Krasuckas dvigubina akių skaičių ir taip vaizduoja emociją.

Justinas Krasuckas drąsiai imasi savos stilistikos: dvigubas komponavimas kaip savotiškas judesio atspindys bei fono, kuris kontrastuodamas abstrakčia maniera sustiprna atmosferos nuotaiką. Portretų eskizai – vieni stipresni, kiti silpnesni, bet visi puikiai atspindi vaizduojamųjų vidines būsenas.

Melancholija
Melancholija
© J. Krasuckas

Įdomus ir naujas požiūris į žmonių gyvenimo akimirkas. Visi ieškantys švelnių, kaip G. Tornatore filmuose emocijų, kur liūdesys, aistra, skausmas, meilė, baimė susilieja į pulsuojančias šilumos bangas, atras Justino Krasucko darbų parodoje „ Persona“.

DELFI
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Kultūra

Kritikų nuomonė: geriausi 2016 metų filmai (25)

Britų filmų institutas (BFI) prestižiniame kino žurnale „Sight&Sound“ skelbia geriausių 2016 metų filmų sąrašą.

K. Sabaliauskaitės skaitytojai nušlavė knygų lentynas: pirmas „Silva rerum IV“ tiražas išpirktas (17)

Vos pasirodžiusi, Kristinos Sabaliauskaitės paskutinė tetralogijos „Silva rerum“ dalis sujudino Lietuvos skaitytojus – pirmas tiražas išpirktas per vos kelias dienas! Knygų dar galima rasti kai kuriuose Lietuvos knygynuose ir prekybos centruose, tačiau ir ten jų sparčiai mažėja. Planuojama, kad antras knygos tiražas Lietuvos knygų prekybos taškus pasieks jau gruodžio 9 dieną.

Ole, ole, ole! – Naujieji metai su „rolingais“ (2)

Festivalis „Kino pavasaris“ į 2017-uosius žengia su vienu būsimos programos filmų. Naujųjų metų išvakarėse įvyks kol kas vieninteliai filmo „OLE OLE OLE Rolling Stones“ šventiniai seansai. Tai rokenrolu ir neribota laisve pulsuojantis kelio filmas. Jis pasakoja apie kiek daugiau nei prieš pusmetį įvykusį legendinės grupės „The Rolling Stones“ koncertinį turą po Pietų Ameriką, kuris vainikuotas nepamirštamu pasirodymu Kuboje.

Valdovų rūmų muziejaus direktoriui įteiktas Italijos Žvaigždės ordinas (11)

Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų muziejaus direktoriui dr. Vydui Dolinskui Italijos Respublikos prezidentas Sergio Mattarella suteikė Italijos Žvaigždės ordino Karininko laipsnį (Ordine della Stella d’Italia).

A. Wajdos filmų retrospektyva: drąsos ir laisvės kinas Vilniuje ir Kaune

Tik prieš du mėnesius pasaulis atsisveikino su lenkų kino režisieriumi Andrzejumi Wajda, sukūrusiu daugybę pripažinimą pelniusių filmų. Per pusšimtį metų Wajdos kūryba atrado gerbėjų visame pasaulyje, turėjo įtakos ne vienai kino režisierių kartai. Ja žavėjosi Martinas Scorsese, Frencis F. Coppola, Romanas Polanskis, A. Wajdą pavadinęs drąsos ir laisvės simboliu.
OKT teatras

ŽUVĖDRA
2016 gruodžio 05 d. 19.00 val.

ŽUVĖDRA
2016 gruodžio 06 d. 19.00 val.
Režisierius Oskaras Koršunovas ir jo spektaklio „Žuvėdra“ aktorių trupė, 2016-aisiais aplankę didžiausius tarptautinius festivalius Belgijoje, Italijoje, Ispanijoje bei Bosnijoje ir Hercegovinoje, metus užbaigs Vilniuje. Vienu geriausių šių metu Venecijos bienalėje pristatytų spektaklių vadinamą „Žuvėdrą“ sostinės gyventojai išvys jau gruodžio 5-6 dienomis.
Prestižinėje Venecijos bienalėje pripažinta „Žuvėdra“ 2016-uosius užbaigia Vilniuje
2016 gruodžio 2 d.