J. Krasucko paroda „Persona“ arba statinio judesio plastika

 (1)
XXa. pradžioje futuristai, paveikti pramonės šuolio ir modernėjančio pasaulio, aukštino greitį, judesį, mechaniką. Dėl industrinio proveržio jie savo manifeste ragino atsikratyti tradicinės kultūros kanonų. Žinoma tai buvo modernizmo pradžia, po kurios sekė daugybė skirtingų požiūrių į meną ir kultūrą.
Anemija
Anemija
© J. Krasuckas

XXI a. tempas skiriasi ir tuometiniams dinamikos ir greičio mėgėjams futuristams būtų sunkiai suvokiamas, nes viskas vyksta neapčiuopiamoje interneto erdvėje bei įvairių technologijų pasaulyje.

Justinas Krasuckas XXI amžiuje pasaulį reflektuoja per žmonių gyvenimo momentų jausenas. Parodoje „Perosna“ dauguma tapybos darbų ištraukia žmones iš lekiančio gyvenimo srauto, o ne įveda į jį, kaip tai darė futuristai. Impresionistiškai stabdoma emocija akimirkos momente.

Visos kompozicijos su moterimis (pvz. Ms. Thompson, Melancholija, TPR, TPR II) taikliai atskleidžia jų būsenas. Tuo pačiu jaučiasi, kad menininkas nespėja fiksuoti fizinio vyksmo, nes fonas sąmoningai yra abstrahuojamas į susiliejantį gyvenimą, kuris nesustodamas lekia personažams už nugarų. Tai tarsi stambus planas fotografijoje, kur ryškus tik pagrindinis elementas, o visa kita susilieja.

MsThompson su lietpalčiu
MsThompson su lietpalčiu
© J. Krasuckas

Kaip mados tendencijos su laiku atsikartoja, tik kaskart naujai, su savo laiko atspindžiais, taip J. Krasuckas atsigręžia į futuristų judesio dinamikos vaizdavimą. Tik Justino atveju judesys nėra atskleidžiamas, kaip dinamikos plastika, o greičiau plastikos statika. Pavyzdžiui kompozicija „Anemia“.

Čia vaizduojama mergina apsigaubisi antklode ir laiko rankoje puodelį su gėrimu. Būtent ši ranka su puodeliu ir išmuša iš vežių žiūrovą. Viskas pavaizduota realistine maniera, o čia staiga dvi dešiniosios rankos , kaip pas šv.Kazimierą. Šis akcentas primena G.G. Markeso kūrinių magiškojo realizmo momentus. Judesys vaizduojmas ne dinamikai pabrėžti, o tingios poilsio valandėlės nuoboduliui išblaškyti.

Viena iš pačių stipriausių kompozicijų visoje parodoje – „Ms. Thompson“. Čia vaizduojama mergina gatvėje. Pasak autoriaus, Žirmūnuose. Vakarėjantis Vilnius vienu tamsiausių metų laiku, kai viskas pilka žvelgiant nuo dangaus per pastatus į grindinį. Merginos apsiaustas dar pilkesnis už visus penkiasdešimt pilkų atspalvių. Atmosfera niūri, tinkama vizualizuoti Pette Namlook tamsiajai ambient muzikai.

TPR II
TPR II
© J. Krasuckas

Tačiau... tačiau jos veidas ir žvilgsnis nyra iš tos pilkos, depresinės pelkės, primenančios dumblą. Rubensiška šviesa šiltai glosto merginos skruostą, o ji žvelgia tyromis akimis į viltį, šviesą, laimę. Dailininkas, pabrėždamas akimirkos grožį, dvigubina kompoziciją ir antrame plane vaizduoja tą pačią merginą tik keliomis sekundėmis vėliau.

Per tą laiką įvyko tik emocinis judesys. Antrojo plano merginos veidas šypsosi paslaptingiau už Mona Lizą, o akyse atsispindi džiaugsmas ir meilės šiluma. Pastebimas įsimylėjimas ne ta deginančia kibirkštimi, o šildančia ugnele. Ms. Thompson toje artėjančios nakties akivaizdoje pamato tai, ką būtų galima pavadinti Laime. Jei G. Balla vaizdavo fizinį judesį daugindamas kojas ( „Dama su šuneliu“) tai J.Krasuckas dvigubina akių skaičių ir taip vaizduoja emociją.

Justinas Krasuckas drąsiai imasi savos stilistikos: dvigubas komponavimas kaip savotiškas judesio atspindys bei fono, kuris kontrastuodamas abstrakčia maniera sustiprna atmosferos nuotaiką. Portretų eskizai – vieni stipresni, kiti silpnesni, bet visi puikiai atspindi vaizduojamųjų vidines būsenas.

Melancholija
Melancholija
© J. Krasuckas

Įdomus ir naujas požiūris į žmonių gyvenimo akimirkas. Visi ieškantys švelnių, kaip G. Tornatore filmuose emocijų, kur liūdesys, aistra, skausmas, meilė, baimė susilieja į pulsuojančias šilumos bangas, atras Justino Krasucko darbų parodoje „ Persona“.

DELFI
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kultūra

„Senekos dienos“ kūrėjas K. Vildžiūnas: esu pats pirmas savo filmo aktorius (1)

Rugsėjo 30 dieną Lietuvos kino teatrai pradės rodyti naujausią režisieriaus Kristijono Vildžiūno filmą „Senekos diena“. Trijų dalių kūrinys su prologu prisimins kartą, kuri brendo istorinių permainų metais, ir lietuviškai kino personažų galerijai pateiks dar vieną neįprastą herojų.

Vilniuje atidengti Cz. Miłoszo laiptai (14)

Rugsėjo 26 dieną Vilniaus senamiestyje, Bokšto ir Onos Šimaitės gatvių sankritoje, iškilmingai atidengtos informacinės lentos apie rašytoją, Nobelio premijos laureatą Czesławą Miłoszą lenkų, lietuvių ir anglų kalbomis ir laiptai su poeto eilių fragmentais lietuvių ir lenkų kalbomis.

„Titanike“ bus atidaryta M. Saukos skulptūrų paroda (2)

Spalio 3 dieną Vilniaus dailės akademijos (VDA) parodų salėse „Titanikas“ atidaroma skulptoriaus Mykolo Saukos paroda „Pasijuntu stebimas kito“.

Pirmoji „Šūdvabalio premija“ bus įteikta be kompromisų savo vagą verčiančiam D. Pocevičiui (12)

Rugsėjo 29 dieną Lietuvos rašytojų sąjungoje prasidės kultūros savaitraščio „Literatūra ir menas“ 70-ies metų jubiliejaus vyksmas: bus įteikta šiemet „Literatūros ir meno“ įsteigta 1-oji „Šūdvabalio premija“, gros „Ambrazevičius ir Grupė“, vyks skaitymai ant legendinio „Cvirkos kilimo“.

Tarptautinis vaikų ir jaunimo filmų festivalis kvies pažinti kitus

Kaip ir kiekvieną rudenį, spalio 7-16 dienomis Lietuvos didieji ekranai eterį užleis Tarptautiniam vaikų ir jaunimo filmų festivaliui. Šiemet konkursinės programos filmai iš Izraelio, Brazilijos, Prancūzijos, Estijos, Nyderlandų, Belgijos, Čekijos ir Rusijos kvies moksleivius pasitikrinti savo ribas, o specialią vaikų ir jaunimo žiuri – rinkti labiausiai patikusius filmus.
OKT teatras

ŽUDIKAS MANYJE premjera!
2016 rugsėjo 29 d. 19.00 val.

ŽUDIKAS MANYJE premjera!
2016 rugsėjo 30 d. 19.00 val.
Režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis „Apvalytieji“, sukurtas pagal skandalingosios britų dramaturgės Saros Kane pjesę, keičia lokaciją. Iki šiol rodytas itin intymioje OKT Studijos erdvėje, tarptautinio festivalio „Sirenos“ programoje spektaklis bus pristatytas Menų spaustuvės Juodojoje salėje. Pasak režisieriaus, tai nebus vien tik spektaklio erdvės pakeitimas – „Apvalytieji“ įgaus visiškai naują veidą.
Oskaro Koršunovo „Apvalytieji“ įgaus naują veidą
2016 rugsėjo 23 d.