J. Krasucko paroda „Persona“ arba statinio judesio plastika

 (1)
XXa. pradžioje futuristai, paveikti pramonės šuolio ir modernėjančio pasaulio, aukštino greitį, judesį, mechaniką. Dėl industrinio proveržio jie savo manifeste ragino atsikratyti tradicinės kultūros kanonų. Žinoma tai buvo modernizmo pradžia, po kurios sekė daugybė skirtingų požiūrių į meną ir kultūrą.
Anemija
© J. Krasuckas

XXI a. tempas skiriasi ir tuometiniams dinamikos ir greičio mėgėjams futuristams būtų sunkiai suvokiamas, nes viskas vyksta neapčiuopiamoje interneto erdvėje bei įvairių technologijų pasaulyje.

Justinas Krasuckas XXI amžiuje pasaulį reflektuoja per žmonių gyvenimo momentų jausenas. Parodoje „Perosna“ dauguma tapybos darbų ištraukia žmones iš lekiančio gyvenimo srauto, o ne įveda į jį, kaip tai darė futuristai. Impresionistiškai stabdoma emocija akimirkos momente.

Visos kompozicijos su moterimis (pvz. Ms. Thompson, Melancholija, TPR, TPR II) taikliai atskleidžia jų būsenas. Tuo pačiu jaučiasi, kad menininkas nespėja fiksuoti fizinio vyksmo, nes fonas sąmoningai yra abstrahuojamas į susiliejantį gyvenimą, kuris nesustodamas lekia personažams už nugarų. Tai tarsi stambus planas fotografijoje, kur ryškus tik pagrindinis elementas, o visa kita susilieja.

MsThompson su lietpalčiu
MsThompson su lietpalčiu
© J. Krasuckas

Kaip mados tendencijos su laiku atsikartoja, tik kaskart naujai, su savo laiko atspindžiais, taip J. Krasuckas atsigręžia į futuristų judesio dinamikos vaizdavimą. Tik Justino atveju judesys nėra atskleidžiamas, kaip dinamikos plastika, o greičiau plastikos statika. Pavyzdžiui kompozicija „Anemia“.

Čia vaizduojama mergina apsigaubisi antklode ir laiko rankoje puodelį su gėrimu. Būtent ši ranka su puodeliu ir išmuša iš vežių žiūrovą. Viskas pavaizduota realistine maniera, o čia staiga dvi dešiniosios rankos , kaip pas šv.Kazimierą. Šis akcentas primena G.G. Markeso kūrinių magiškojo realizmo momentus. Judesys vaizduojmas ne dinamikai pabrėžti, o tingios poilsio valandėlės nuoboduliui išblaškyti.

Viena iš pačių stipriausių kompozicijų visoje parodoje – „Ms. Thompson“. Čia vaizduojama mergina gatvėje. Pasak autoriaus, Žirmūnuose. Vakarėjantis Vilnius vienu tamsiausių metų laiku, kai viskas pilka žvelgiant nuo dangaus per pastatus į grindinį. Merginos apsiaustas dar pilkesnis už visus penkiasdešimt pilkų atspalvių. Atmosfera niūri, tinkama vizualizuoti Pette Namlook tamsiajai ambient muzikai.

TPR II
TPR II
© J. Krasuckas

Tačiau... tačiau jos veidas ir žvilgsnis nyra iš tos pilkos, depresinės pelkės, primenančios dumblą. Rubensiška šviesa šiltai glosto merginos skruostą, o ji žvelgia tyromis akimis į viltį, šviesą, laimę. Dailininkas, pabrėždamas akimirkos grožį, dvigubina kompoziciją ir antrame plane vaizduoja tą pačią merginą tik keliomis sekundėmis vėliau.

Per tą laiką įvyko tik emocinis judesys. Antrojo plano merginos veidas šypsosi paslaptingiau už Mona Lizą, o akyse atsispindi džiaugsmas ir meilės šiluma. Pastebimas įsimylėjimas ne ta deginančia kibirkštimi, o šildančia ugnele. Ms. Thompson toje artėjančios nakties akivaizdoje pamato tai, ką būtų galima pavadinti Laime. Jei G. Balla vaizdavo fizinį judesį daugindamas kojas ( „Dama su šuneliu“) tai J.Krasuckas dvigubina akių skaičių ir taip vaizduoja emociją.

Justinas Krasuckas drąsiai imasi savos stilistikos: dvigubas komponavimas kaip savotiškas judesio atspindys bei fono, kuris kontrastuodamas abstrakčia maniera sustiprna atmosferos nuotaiką. Portretų eskizai – vieni stipresni, kiti silpnesni, bet visi puikiai atspindi vaizduojamųjų vidines būsenas.

Melancholija
Melancholija
© J. Krasuckas

Įdomus ir naujas požiūris į žmonių gyvenimo akimirkas. Visi ieškantys švelnių, kaip G. Tornatore filmuose emocijų, kur liūdesys, aistra, skausmas, meilė, baimė susilieja į pulsuojančias šilumos bangas, atras Justino Krasucko darbų parodoje „ Persona“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kultūra

Lietuvių muzikinis vaizdo klipas tarptautiniame konkurse pripažintas geriausiu (8)

Lietuvių menininkų Šarūno Meškio ir Šarūno Mažeikos sukurtas muzikinis vaizdo klipas tarptautiniame prancūzų kompozitoriaus Yanno Tierseno konkurse pelnė pirmąją vietą ir buvo išrinktas geriausiu konkurso vaizdo klipu.

Didysis Kombinatorius negavo valstybės paramos (4)

Nors Lietuvos kultūros taryba (LKT) neparėmė I. Ilfo ir J. Petrovo „Dvylikos kėdžių“ pastatymo, Lietuvos rusų dramos teatras (LRDT) spektaklį jau repetuoja. Premjera numatyta kovo 17 dieną.

Nusekus vandeniui rezervuare išniro senovinė Budos statula

Pietinėje Kinijos Dziangsi provincijoje nusekus vandeniui vandens rezervuare, išniro Senovės Kinijos Budos statula, kuriai apie 600 metų, praneša vietos žiniasklaida.

Bohemininko įvaizdis: ne tik su smilkstančia cigarete ir svaigaus gėrimo taure (3)

„Bohemos apibrėžimas yra paprastas. Tai žmonės, kurie puoselėja vidinę laisvę, jie kitaip negali. Tai dažnai susiję su tokiais dalykais kaip vynas, kaip nuolatinis pinigų stygius ir kaip meno kūryba arba kalba apie meno kūrybą“, – bohemos sąvoką apibrėžia poetas Kęstutis Navakas. Pasak bohemininkų, jie siekia asmeninės ir kūrybinės laisvės, tačiau šių dienų visuomenėje dažniausiai turi prisitaikyti, kad išgyventų.

„Aš skaiTAU“: Monikos Linkytės skaitinių natos (7)

Ne visi galime pasigirti dausų choro balsais, tačiau kiekvieno mūsų mintys, sprendimai, žvilgsnis į esančius aplink ar į rankas įkritusias progas gali skambėti.
OKT teatras
W
JULIJUS CEZARIS paskutinį kartą!
2017 sausio 21 d. 19.00 val.
M
MEISTRAS IR MARGARITA
2017 sausio 21 d. 18.30 val.
Supurtantis spektaklis, nepaliekantis abejingų, labiausiai laukta premjera, galingas Koršunovo pastatymas, įtraukiantis lyg magnetas – tokiomis frazėmis režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklį „Apvalytieji“ įvertino ispanų kritikai. Po itin sėkmingo tarptautinio debiuto aktoriai sugrįžta į Vilnių, kur jau vasario 15 d. vaidins Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
Užsienio publiką supurtę „Apvalytieji“ sugrįžta į Vilnių
2016 gruodžio 16 d.