J. Krasucko paroda „Persona“ arba statinio judesio plastika

 (1)
XXa. pradžioje futuristai, paveikti pramonės šuolio ir modernėjančio pasaulio, aukštino greitį, judesį, mechaniką. Dėl industrinio proveržio jie savo manifeste ragino atsikratyti tradicinės kultūros kanonų. Žinoma tai buvo modernizmo pradžia, po kurios sekė daugybė skirtingų požiūrių į meną ir kultūrą.
Anemija
Anemija
© J. Krasuckas

XXI a. tempas skiriasi ir tuometiniams dinamikos ir greičio mėgėjams futuristams būtų sunkiai suvokiamas, nes viskas vyksta neapčiuopiamoje interneto erdvėje bei įvairių technologijų pasaulyje.

Justinas Krasuckas XXI amžiuje pasaulį reflektuoja per žmonių gyvenimo momentų jausenas. Parodoje „Perosna“ dauguma tapybos darbų ištraukia žmones iš lekiančio gyvenimo srauto, o ne įveda į jį, kaip tai darė futuristai. Impresionistiškai stabdoma emocija akimirkos momente.

Visos kompozicijos su moterimis (pvz. Ms. Thompson, Melancholija, TPR, TPR II) taikliai atskleidžia jų būsenas. Tuo pačiu jaučiasi, kad menininkas nespėja fiksuoti fizinio vyksmo, nes fonas sąmoningai yra abstrahuojamas į susiliejantį gyvenimą, kuris nesustodamas lekia personažams už nugarų. Tai tarsi stambus planas fotografijoje, kur ryškus tik pagrindinis elementas, o visa kita susilieja.

MsThompson su lietpalčiu
MsThompson su lietpalčiu
© J. Krasuckas

Kaip mados tendencijos su laiku atsikartoja, tik kaskart naujai, su savo laiko atspindžiais, taip J. Krasuckas atsigręžia į futuristų judesio dinamikos vaizdavimą. Tik Justino atveju judesys nėra atskleidžiamas, kaip dinamikos plastika, o greičiau plastikos statika. Pavyzdžiui kompozicija „Anemia“.

Čia vaizduojama mergina apsigaubisi antklode ir laiko rankoje puodelį su gėrimu. Būtent ši ranka su puodeliu ir išmuša iš vežių žiūrovą. Viskas pavaizduota realistine maniera, o čia staiga dvi dešiniosios rankos , kaip pas šv.Kazimierą. Šis akcentas primena G.G. Markeso kūrinių magiškojo realizmo momentus. Judesys vaizduojmas ne dinamikai pabrėžti, o tingios poilsio valandėlės nuoboduliui išblaškyti.

Viena iš pačių stipriausių kompozicijų visoje parodoje – „Ms. Thompson“. Čia vaizduojama mergina gatvėje. Pasak autoriaus, Žirmūnuose. Vakarėjantis Vilnius vienu tamsiausių metų laiku, kai viskas pilka žvelgiant nuo dangaus per pastatus į grindinį. Merginos apsiaustas dar pilkesnis už visus penkiasdešimt pilkų atspalvių. Atmosfera niūri, tinkama vizualizuoti Pette Namlook tamsiajai ambient muzikai.

TPR II
TPR II
© J. Krasuckas

Tačiau... tačiau jos veidas ir žvilgsnis nyra iš tos pilkos, depresinės pelkės, primenančios dumblą. Rubensiška šviesa šiltai glosto merginos skruostą, o ji žvelgia tyromis akimis į viltį, šviesą, laimę. Dailininkas, pabrėždamas akimirkos grožį, dvigubina kompoziciją ir antrame plane vaizduoja tą pačią merginą tik keliomis sekundėmis vėliau.

Per tą laiką įvyko tik emocinis judesys. Antrojo plano merginos veidas šypsosi paslaptingiau už Mona Lizą, o akyse atsispindi džiaugsmas ir meilės šiluma. Pastebimas įsimylėjimas ne ta deginančia kibirkštimi, o šildančia ugnele. Ms. Thompson toje artėjančios nakties akivaizdoje pamato tai, ką būtų galima pavadinti Laime. Jei G. Balla vaizdavo fizinį judesį daugindamas kojas ( „Dama su šuneliu“) tai J.Krasuckas dvigubina akių skaičių ir taip vaizduoja emociją.

Justinas Krasuckas drąsiai imasi savos stilistikos: dvigubas komponavimas kaip savotiškas judesio atspindys bei fono, kuris kontrastuodamas abstrakčia maniera sustiprna atmosferos nuotaiką. Portretų eskizai – vieni stipresni, kiti silpnesni, bet visi puikiai atspindi vaizduojamųjų vidines būsenas.

Melancholija
Melancholija
© J. Krasuckas

Įdomus ir naujas požiūris į žmonių gyvenimo akimirkas. Visi ieškantys švelnių, kaip G. Tornatore filmuose emocijų, kur liūdesys, aistra, skausmas, meilė, baimė susilieja į pulsuojančias šilumos bangas, atras Justino Krasucko darbų parodoje „ Persona“.

DELFI
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Kultūros parkas

Interaktyvi pramoga: siūloma susikurti savąją K. Rusecko „Pjovėjos“ interpretaciją

Žymiąją Kanuto Rusecko „Pjovėją“ nuo šiol galite rasti ne tik Vilniaus paveikslų galerijoje, bet ir paveikslų improvizacijų svetainėje VanGoYourself.com. Portalas kviečia žavėtis kūriniais iš viso pasaulio muziejų ir net dalintis savo sukurtomis jų interpretacijomis.

Paveldo karai Lietuvoje ir pasaulyje (7)

Lietuvoje prieš kurį laiką praūžė audringos diskusijos dėl Žaliojo tilto skulptūrų ideologinės pakraipos, meninės vertės ir tolesnio likimo. Tačiau ginčai dėl paveldo tęsiasi, įtraukdami, bent jau diskusijų lygmeniu, ir kitus sovietmečio objektus.

Jaunos režisierės premjeroje „Perplex“ – asociatyvaus mąstymo žaidimai

Valstybiniame jaunimo teatre birželio 2–3 d., 18 val., „Salėje 99“ įvyks paskutinė šio sezono premjera. Spektaklį „Perplex“ pagal vokiečių dramaturgo Mariuso von Mayenburgo to paties pavadinimo pjesę pristato sostinėje debiutuojanti režisierė Monika Klimaitė. Premjeroje dalyvauja Jaunimo teatro aktoriai Jonė Dambrauskaitė, Giedrė Giedraitytė, Ignas Ciplijauskas ir Simonas Storpirštis.

Meno kūrinio Šiauliuose paslaptis: porcelianinė plokštelė, kurią apšvietus žvake išryškėja jaunos damos portretas

Šiaulių „Aušros“ muziejuje pirmą kartą pristatytas porcelianinis paveikslėlis, kurio paslaptį ir paskirtį muziejininkams pavyko įminti tik visai neseniai, nors paveikslėlis į muziejų pateko dar pokariu. Ilgai galvota, kokia delno dydžio porcelianinės plokštelės paskirtis, ir kodėl ji naudota viename Lietuvos dvarų.

Interviu su rašytoja Sarah Lean: apie drąsą rašyti, lygybę ir draugystę

Jau nuo šio pavasario namų ieško nauja leidyklos „Nieko rimto“ knyga „Šuo vardu Benamis“. Tai istorija apie draugystę, lygybę, pasitikėjimą ir… tylą. Apie tai, kad geri dalykai nebūtinai turi būti pasakomi garsiai. Apie tai ir apie knygos idėją, abejones ir drąsą skaitykite interviu su knygos autore Sara Lean.
Premjera! APVALYTIEJI Sarah Kane
Premjera! APVALYTIEJI
2016 gegužės 31 d. 19.00 val.
ŽUVĖDRA Antonas Čechovas
ŽUVĖDRA
2016 birželio 06 d. 19.00 val.
„Dugne“ pristatomas prestižiniame Vienos festivalyje Režisierius Oskaras Koršunovas ir jo aktorių trupė vasaros gastroles pradės pasirodymu Vienos festivalyje – viename didžiausių bei seniausių menų festivalių Europoje. 65-ąjį kartą rengiamo festivalio programoje vilniečiai pristatys spektaklį „Dugne“. Pasirodymas beveik 200 tūkst. žiūrovų kasmet pritraukiančio festivalio programoje – intensyvaus vasaros gastrolių maratono, kurį vainikuos dalyvavimas antroje iš eilės Venecijos bienalėje, pradžia.
„Dugne“ pristatomas prestižiniame Vienos festivalyje
2016 gegužės 23 d.