J. Krasucko paroda „Persona“ arba statinio judesio plastika

 (1)
XXa. pradžioje futuristai, paveikti pramonės šuolio ir modernėjančio pasaulio, aukštino greitį, judesį, mechaniką. Dėl industrinio proveržio jie savo manifeste ragino atsikratyti tradicinės kultūros kanonų. Žinoma tai buvo modernizmo pradžia, po kurios sekė daugybė skirtingų požiūrių į meną ir kultūrą.
Anemija
Anemija
© J. Krasuckas

XXI a. tempas skiriasi ir tuometiniams dinamikos ir greičio mėgėjams futuristams būtų sunkiai suvokiamas, nes viskas vyksta neapčiuopiamoje interneto erdvėje bei įvairių technologijų pasaulyje.

Justinas Krasuckas XXI amžiuje pasaulį reflektuoja per žmonių gyvenimo momentų jausenas. Parodoje „Perosna“ dauguma tapybos darbų ištraukia žmones iš lekiančio gyvenimo srauto, o ne įveda į jį, kaip tai darė futuristai. Impresionistiškai stabdoma emocija akimirkos momente.

Visos kompozicijos su moterimis (pvz. Ms. Thompson, Melancholija, TPR, TPR II) taikliai atskleidžia jų būsenas. Tuo pačiu jaučiasi, kad menininkas nespėja fiksuoti fizinio vyksmo, nes fonas sąmoningai yra abstrahuojamas į susiliejantį gyvenimą, kuris nesustodamas lekia personažams už nugarų. Tai tarsi stambus planas fotografijoje, kur ryškus tik pagrindinis elementas, o visa kita susilieja.

MsThompson su lietpalčiu
MsThompson su lietpalčiu
© J. Krasuckas

Kaip mados tendencijos su laiku atsikartoja, tik kaskart naujai, su savo laiko atspindžiais, taip J. Krasuckas atsigręžia į futuristų judesio dinamikos vaizdavimą. Tik Justino atveju judesys nėra atskleidžiamas, kaip dinamikos plastika, o greičiau plastikos statika. Pavyzdžiui kompozicija „Anemia“.

Čia vaizduojama mergina apsigaubisi antklode ir laiko rankoje puodelį su gėrimu. Būtent ši ranka su puodeliu ir išmuša iš vežių žiūrovą. Viskas pavaizduota realistine maniera, o čia staiga dvi dešiniosios rankos , kaip pas šv.Kazimierą. Šis akcentas primena G.G. Markeso kūrinių magiškojo realizmo momentus. Judesys vaizduojmas ne dinamikai pabrėžti, o tingios poilsio valandėlės nuoboduliui išblaškyti.

Viena iš pačių stipriausių kompozicijų visoje parodoje – „Ms. Thompson“. Čia vaizduojama mergina gatvėje. Pasak autoriaus, Žirmūnuose. Vakarėjantis Vilnius vienu tamsiausių metų laiku, kai viskas pilka žvelgiant nuo dangaus per pastatus į grindinį. Merginos apsiaustas dar pilkesnis už visus penkiasdešimt pilkų atspalvių. Atmosfera niūri, tinkama vizualizuoti Pette Namlook tamsiajai ambient muzikai.

TPR II
TPR II
© J. Krasuckas

Tačiau... tačiau jos veidas ir žvilgsnis nyra iš tos pilkos, depresinės pelkės, primenančios dumblą. Rubensiška šviesa šiltai glosto merginos skruostą, o ji žvelgia tyromis akimis į viltį, šviesą, laimę. Dailininkas, pabrėždamas akimirkos grožį, dvigubina kompoziciją ir antrame plane vaizduoja tą pačią merginą tik keliomis sekundėmis vėliau.

Per tą laiką įvyko tik emocinis judesys. Antrojo plano merginos veidas šypsosi paslaptingiau už Mona Lizą, o akyse atsispindi džiaugsmas ir meilės šiluma. Pastebimas įsimylėjimas ne ta deginančia kibirkštimi, o šildančia ugnele. Ms. Thompson toje artėjančios nakties akivaizdoje pamato tai, ką būtų galima pavadinti Laime. Jei G. Balla vaizdavo fizinį judesį daugindamas kojas ( „Dama su šuneliu“) tai J.Krasuckas dvigubina akių skaičių ir taip vaizduoja emociją.

Justinas Krasuckas drąsiai imasi savos stilistikos: dvigubas komponavimas kaip savotiškas judesio atspindys bei fono, kuris kontrastuodamas abstrakčia maniera sustiprna atmosferos nuotaiką. Portretų eskizai – vieni stipresni, kiti silpnesni, bet visi puikiai atspindi vaizduojamųjų vidines būsenas.

Melancholija
Melancholija
© J. Krasuckas

Įdomus ir naujas požiūris į žmonių gyvenimo akimirkas. Visi ieškantys švelnių, kaip G. Tornatore filmuose emocijų, kur liūdesys, aistra, skausmas, meilė, baimė susilieja į pulsuojančias šilumos bangas, atras Justino Krasucko darbų parodoje „ Persona“.

DELFI
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Kultūra

Paskutinį vasaros savaitgalį saikingai siaučia „Mėnuo Juodaragis“

Dūburio ežero saloje prasidėjo devynioliktasis savitos muzikos ir šiuolaikinės baltų kultūros festivalis „Mėnuo Juodaragis“. Paskutiniame vasaros festivalyje kaip ir kituose siautulio nestinga, tačiau pramogos dera su gausybe turiningų veiklų, kurios suteikia naujų patirčių, žinių, skatina gebėjimus.

Garsųjį M. K. Oginskio polonezą tebegaubia paslapties šydas (27)

Rugpjūčio 27 dieną Plungėje prasidės jau vienuoliktą kartą rengiamas tarptautinis Mykolo Oginskio festivalis. Jo koncertų pradžioje kaskart skamba Mykolo Kleopo Oginskio (1765–1833) polonezas „Atsisveikinimas su Tėvyne“, tapęs garsios didikų giminės, Žemaitijos šviesuolių muzikine emblema.

LNOBT prieigose – susitikimai „akis į akį“ ir žinios „iš lūpų į lūpas“

Rugpjūčio 29-31 dienomis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) prieigose įsikurs operos informacijos centras po atviru dangumi. Medžių pavėsyje skendinčiame skverelyje priešais teatro kasas kviečiame stabtelti, pasklaidyti teatro leidinius, sužinoti apie sezono naujoves iš lūpų į lūpas ir... susitikti su teatro menininkais akis į akį.

Tris dienas Kaune suksis ekstremalūs eksperimentai

Pirmą kartą Kauno mieste, ne kino teatruose, o alternatyviose erdvėse, vyks eksperimentinių ir ekstremalaus sporto filmų festivalis „Eks Fest“.

Baigta „e-Carmen“ kompozicija – muzikinis eksperimentas priartėjo prie finalo (2)

Rugsėjo 17 dieną koncertų salėje „Compensa“ skambėsianti elektroninė Marijaus Adomaičio (Ten Walls) opera „e-Carmen“ – jau baigta. Visiškai naujas, George'o Bizet legendinės operos įkvėptas kūrinys jau įgavo savo pilną formą.
OKT teatras

APVALYTIEJI
2016 rugsėjo 27 d. 19.00 val.

APVALYTIEJI
2016 spalio 01 d. 14.00 val.
Patekti į prestižinės Venecijos bienalės programą du kartus iš eilės – ganėtinai retas atvejis. Būtent tai pavyko Oskarui Koršunovui ir jo trupei. Režisierius bei aktoriai, praeitą vasarą bienalės teatro programoje pristatę Williamo Shakespeare`o „Hamletą“, jau šį vakarą (rugpjūčio 2 d.) pasirodys Venecijos „Teatro Piccolo Arsenale“ scenoje, kur susirinkusiai pasaulio meno grietinėlei pristatys spektaklį pagal Antono Čechovo „Žuvėdrą“.
Oskaro Koršunovo teatras antrą kartą iš eilės pristatomas prestižinėje Venecijos bienalėje
2016 rugpjūčio 4 d.