„Verslo pirmoko“ nominantė: negalėčiau būti nuo kažko priklausoma

 (27)
Dar tik pernai UAB „Uoga uoga“ rinkai pasiūliusi iš natūralių ingredientų gaminamą kosmetiką jau spėjo pajusti sėkmingo verslo skonį. Spalį Lenos Sokolovskos ir Jovitos Vyšniauskienės įkurtai įmonei Ūkio ministerija ir DELFI skaitytojai suteikė „Verslo naujoko“ nominaciją.
Kristina Valaitytė įteikia apdovanojimą UAB "Uoga uoga" atstovėms
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

L. Sokolovska DELFI atviravo, kad sustoti neketinama: ateities planuose – prekybos tinklo plėtra Lietuvoje ir užsienio rinkose.

Viena iš įmonės „Uoga uoga“ įkūrėjų L. Sokolovska, paprašyta prisiminti verslo pradžią, pasakojo, kad idėja įkurti savo įmonę kilo jai išėjus iš darbo, o verslo partnerei Jovitai būnant motinystės atostogose. Pašnekovė tikino, kad griebtis verslo paskatino elementari priežastis – tuomet joms paprasčiausiai trūko veiklos. Maža to, jaunos moterys ėmė labiau domėtis natūralia kosmetika ir ekologija.

Patirties semtasi Jungtinėje Karalystėje, kurioje, pasak pašnekovės, rankų darbo kremų gamybos tradicijos labai senos ir vertinamos. Netrukus būsimos verslininkės ėmė maišyti natūralių aliejų mišinius sau. Visa tai prilygo žaidimui. Galiausiai sulaukus palankaus artimųjų vertinimo, įgavus patirties ir pasitikėjimo, moterys savo gaminiais pabandė užkariauti rinką.

Būti nuo kažko priklausoma aš nenorėčiau. Smagu turėti savo verslą. Turi komandą, už kurią esi atsakingas. Tikrai įdomu.
L. Sokolovska

„Mes rinkoje radome nišą. Esame jaunos moterys, kurios domisi kosmetika. Todėl greit pamatėme, kad trūksta natūralių produktų. Juos gaminti pradėjome pačios. Taip pat supratome, kad tam laiko ir noro turi ne visi. Matėme, kad yra susidomėjimas natūraliais produktais. Prieš pradedant savo verslą aš buvau finansų analitikė, o draugė dirbo buhaltere. Pravertė mūsų išsilavinimas. Abi esam ekonomistės. Aš baigiau studijas Rygoje, o Jovita ekonomiką baigė Vilniaus universitete. Mes žinojome, kur ieškoti informacijos, išmanėme rinkodarą, supratome, kaip skaičiuoti biudžetą“, - verslo pradžią prisiminė L. Sokolovska.

Didžiausias sunkumas – prekybos centre išsinuomoti patalpas

Ji tikino, kad steigiant įmonę neišvengta rūpesčių: nebuvo paprasta parengti dokumentus, gauti leidimus. Galiausiai įkūrus „Uogą uogą“ visi darbai gulė ant jaunų verslininkių pečių. Reikėjo ne tik gaminti kosmetiką, bet ir rūpintis jos realizavimu, rinkos analize.

Nors šiuo metu įsigyti naujos įmonės kosmetikos galima trijose prekybos vietose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, didžiuosiuose prekybos centruose išsinuomoti patalpas nebuvo lengva, kadangi, verslininkės nuomone, maža lietuviška kompanija ne visada pasitikima. Moteris tikino, kad ši problema aktuali ir šiandien. Jauna įmonė pasirengusi plėsti prekybos tinklą, tačiau žmonių gausiai lankomuose prekybos gigantuose sunku išsinuomoti patalpas.

Ką tik įsteigtoje įmonėje dirbo tik savininkės – nebuvo lėšų, už kurias būtų galima samdyti daugiau darbuotojų. L. Sokolovska pasakojo, kad tuomet pradedančiosioms verslininkėms daug padėjo jų šeimos nariai. Na, o šiandien įmonėje dirba devyni darbuotojai. Kaip teigė, pašnekovė, „labai smagi kompanija – visi jauni, nestokojantys energijos“.

Sėkmės receptas – tikėjimas verslo idėja

Pašnekovė teigė mananti, kad investicijos į naujai kuriamą verslą priklauso nuo pasirinktos šakos. Anot jos, įmonės „Uoga uoga“ pradinė investicija – maždaug 5 tūkst. Lt: „Viskas priklauso nuo verslo: internetiniam verslui daug lėšų nereikia, restoranų – reikia kur kas daugiau. Mes savo verslą pradėjome nuo 5 tūkst. Lt. Tai tikrai nėra daug. Iš esmės viską investavom į ingredientus. Vėliau investavome į parduotuves. Mums niekada neprireikė didelių investicijų. Mes investavome iš apyvartos. Paskolos niekada nereikėjo.“

Suburti klientų ratą, pasak verslininkės, sudėtinga nebuvo. Kadangi, jos nuomone, nemaža dalis moterų yra alergiškos sintetinei kosmetikai, todėl šios priverstos ieškoti alternatyvų. O kitos, nutarusios išbandyti natūralius gaminius, prie jų pripranta ir tampa pastoviomis įmonės klientėmis.

Verslo skonį pajutusi L. Sokolovska tikino galimybės dirbti valstybiniame sektoriuje net nesvarstanti. Ji įsitikinusi, kad individuali komercinė veikla yra žymiai įdomesnė: „Būti nuo kažko priklausoma aš nenorėčiau. Smagu turėti savo verslą. Turi komandą, už kurią esi atsakingas. Tikrai įdomu. Žinoma, labai svarbu tikėti savo idėja. Taip pat reikia žinoti, kad bus ne tik džiaugsmingų, bet ir sunkių akimirkų. Reikia kantrumo. Yra daug žmonių, kurie turi gerų idėjų, greit užsidega, tačiau idėjos lieka nerealizuotos.“

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Verslo mokykla

Kada verta kreiptis į Verslo angelų fondą? (15)

Kuriant verslą visuomet reikalingos investicijos. Tačiau bankai į didelio rizikingumo įmones ne visada linkę investuoti. Tada investicijas galima mėginti pritraukti per Verslo angelų fondą. DELFI aiškinasi, kada verta į jį kreiptis.

„Verslauk!“ nugalėtojas: noriu pakeisti pasaulį (46)

Konkurse „Verslauk!“ pirmąją vietą kartu su savo komanda iškovojęs 21-erių metų studentas Eimantas Mikšys jau galvoja, kaip praktiškai pritaikyti idėją „Brazauskas kosmose“. Po skambiu pavadinimu slepiasi bepiločių lėktuvų su stebėjimo įranga paslauga. Pirmas darbas – įmonės steigimas ir klientų paieška, pasakoja Eimantas.

Verslininkas: nedirbęs barmenu, baro savininku nebūsi (12)

Karjeros šuoliai, praleidžiant bent vieną grandį, Vilniuje aštuonerius metus veikiančio baro „Paparazzi“ bendrasavininkui Andrejui Romanovskiui sunkiai įsivaizduojami. Jo nuomone, visos jos yra vienodai svarbios: nepabuvęs barmenu, sėkmingo baro neįkursi.

Kas efektyviau dirbant su klientais: „Microsoft Word“ ar speciali valdymo sistema? (22)

Dauguma verslininkų iki šiol informaciją apie klientus kaupia „Microsoft Excel“ ar „Microsoft Word“ dokumentuose. Tačiau specialistai sako, kad didesnį efektyvumą būtų galima pasiekti pasitelkus ryšių su klientais valdymo sistemą – CRM. Tiesa, jie priduria, kad nesant darbuotojų motyvacijos ir nevedant svarbios informacijos, ši neveiks.

A.Maldeikienė: kai skirtumas tarp algos ir pašalpos toks mažas, sveiko proto žmogus nedirbs (629)

Lietuvoje visos didžiosios politinės partijos yra „verslo partijos“, atstovaujančios tam tikrų grupių interesams ir turinčios šešėlines buhalterijas, teigia ekonomistė Aušra Maldeikienė. Todėl, anot jos, konservatoriai, norėdami „apvalyti“ Darbo partiją, visų pirma, turi išspręsti savo bėdas.