Skaudus mokytojų atlyginimo klausimas

DELFI vykusioje konferencijoje Audronė Pitrėnienė sakė, jog tikriausiai mokytojai atlyginimais nesiskųstų, jei turėtų pakankamai pamokų ir gautų už jas normalų atlyginimą: „Mokinių skaičius mažėja, o mokytojų skaičius vis dar išlieka tas pats. Tai ir lemia mažėjančius mokytojų atlyginimus, tačiau padėtis turėtų keistis įvedus klasės krepšelį. Tada mokytojai pradės uždirbti daugiau“, – sakė ministrė ir pridūrė, kad vis pasigirsta šios metodikos kritikos balsų, tikinančių, kad įvedus klasės krepšelį didžiosios mokyklos bus nuskurdintos.

Tokias kalbas ministrė A. Pitrėnienė laiko nepagrįstomis: „Net jei skaičiuojant pagal metodiką finansavimas turėtų būti mažesnis, ta pati metodika nurodo, kad mokykla negali gauti mažesnį finansavimą“, – sakė A. Pitrėnienė ir pridūrė, tikinti, kad klasės krepšelis sutvarkys vadinamąsias „atlyginimų“ žirkles.

Mokytojų atlyginimų klausimą ji rengiasi aptarti su Vyriausybe ir Ministru pirmininku: „Sieksiu, kad atlyginimai kiltų 5 proc. Kiek atlyginimai kils, dar neaišku, tačiau kilimas turi būti“, – sakė A. Pitrėnienė.

Paklausta, kodėl gimnazijų mokytojų atlyginimai didesni nei pagrindinių mokyklų mokytojų, ministrė tai susiejo su atsakomybe ir kvalifikacijomis: „Parengti mokinį egzaminams daug sunkiau nei vesti pamokas ir kas pusę metų ar kartą per tris mėnesius išvesti bendrą pažymių vidurkį“, – tvirtino ministrė.

Nori didesnių atlyginimų, bet nepatenkinti patikrinimais

Audronė Pitrėnienė
DELFI konferencijoje viena skaitytoja išreiškė nuomonę, jog mokytojo vedamų pamokų tikrinimas yra atgyvenęs. Ministrė įsitikinusi, kad išorės auditą ir specialistų vizitus pamokose, pamokų aptarimą reikėtų laikyti priemone tobulėti ir gerinti mokymo metodiką: „Aš neįsivaizduoju to, kad mano darbo niekas nevertintų. Tiesą sakant, esu vertinama nuo ryto iki vakaro. Manau, kad kiekvienas turime turėti bent keletą profesionalų, su kuriais gera ir naudinga padiskutuoti, pasitarti“, – sakė A. Pitrėnienė.

Jos nuomone, patikrinimus reikia vertinti kaip galimybę tobulėti: „Visų pirma, vertinti pamokų ateina profesionalūs mokytojai. Antra, mokytojas privalo būti bebaimis ir laisvas, galintis dalintis savo patirtimi ir nebijantis demonstruoti jos. Be to, geriausios patirtys bus aprašytos ir įtrauktos į ugdymo metodologijas, kuriose atsakymo, kaip vesti pamokas, ieškos jauni mokytojai“, – apie mokytojų patikrinimus sakė A. Pitrėnienė.

Ji pridūrė, jog spalio mėnesį bus pristatyta nauja pedagogų atestacijos tvarka, kuri bus susieta su mokinių pažanga: „Kartais būna taip, jog mokytojai labai stengiasi, gauna metodininko vardą, didesnį atlyginimą, o tada jau nebekreipia dėmesio į savo tobulėjimą, lygio išlaikymą, nes esą jau viskas pasiekta“, – teigė A. Pitrėnienė. Siekiant to išvengti, rengiamasi įvesti pedagogų atestaciją, kuri turėtų paskatinti mokytojus tobulėti.

Jos nuomone, mokytojais metodininkais turėtų tapti ekspertai šalies mastu: „Jie turėtų būti ryškūs ir matomi, konsultuoti kitus mokytojus, siūlyti naujoves.“

Ministrė tikisi, kad spalį, kai mokykloms bus pristatyta pedagogų atestacijos tvarka, kils diskusijos ir debatai, padėsiantys rasti patį geriausią sprendimą.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (226)