Tyrimų bendrovei „Ipsos“ apklausus padangų pardavėjus paaiškėjo, kad renkantis padangas, etiketės pirkėjams nėra svarbios.

Padangų etiketės ant naujų padangų pradėtos klijuoti pernai lapkritį, jose nurodomi trys pagrindiniai padangų veiksmingumo aspektai: įtaka degalų vartojimo efektyvumui, sukibimas su šlapia danga ir išorinis riedėjimo triukšmas. Etiketėmis padangos skirstomos į kategorijas nuo A (geriausios) iki G (prastos).

Ši programa yra analogiška toms, kurios jau nuo anksčiau egzistuoja perkant tokias prekes kaip skalbimo mašinas ar šaldytuvus, kai ant prekės nurodomas suvartojamos energijos efektyvumas.

„Negalima sakyti, kad etiketės neturi jokio efekto, tačiau įtaka yra silpna“, – tvirtina 2500 pardavėjų vienijančios Prancūzijos padangų pramonės asociacijos SPP prezidentas Regis Auduge.

Tvirtinama, kad prabėgus metams po šios tvarkos įvedimo, mažiau nei pusė per šį laikotarpį padangas įsigijusių pirkėjų kreipė dėmesį į etiketes, rodo atlikta apklausa.

„Ipsos“ apklausus 3400 vairuotojų Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Italijoje ir Ispanijoje paaiškėjo, kad tik 3 proc. padangas rinkosi vien tik pagal etikečių informaciją. 17 proc. nurodė, kad jiems svarbiausia buvo kaina, o dar 17 proc. teigė, kad jų pasirinkimą nulėmė įprotis.

„Klausimas, ar etiketės skatina pirkti aukštesnės kokybės padangas. Mes to nepastebėjome“, – sako SPP prezidentas R. Auduge.

Didžiausias Europos padangų gamintojas „Michelin“ tvirtina, kad junta stipresnę konkurenciją iš tokių kompanijų kaip Pietų KorėjosHankook“, kurie gali pasiūlyti konkurencingesnių kainų produkciją.

Michelin“ nuo pat pradžių palaikė privalomą padangų etikečių tvarką ir tvirtina, kad taip bus ir toliau. Nors „Michelin“ atstovė „Reuters“ tvirtina, kad etiketės „neturėjo jokios įtakos kainoms“, naujienų agetūros žiniomis, Prancūzijos kompanija šiemet buvo priversta maždaug 3 proc. sumažinti kainas dėl prarandamų klientų. Šią informaciją analitikams balandį atskleidė „Michelin“ finansų vadovas Marcas Henry.

Vis dėlto yra ir tokių, kurie įžvelgia teigiamų padangų etikečių privalumų. „Goodyear Dunlop“ kompanijos užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad 71 proc. padangų pirkėjų prieš pirkdami įvertina etiketėse esančią informaciją. Tvirtinama, kad daugiau nei pusė (54 proc.) pardavėjų įžvelgia naudą, kai pirkėjams reikia apibūdinti padangų charakteristikas.

„Nors etiketės informacija yra gera pradžia, tačiau dar yra daugybė kitų faktorių, kuriuos turi įvertinti pirkėjas. Pavyzdžiui, mūsų kompanija, kurdama padangas, analizuoja daugiau nei 50 kriterijų, ne tik tuos tris, kuriuos matome ant etikečių“, – pabrėžė „Goodyear“ vadovas Arthuras de Bokas.

„Goodyear Dunlop“ tvirtina, kad remiantis jų apklausa, pirkėjams aktualiausias yra padangos sukibimo su šlapia kelio danga kriterijus – tą nurodė 52 proc. respondentų. Antroje vietoje liko padangų įtakos degalų suvartojimui efektyvumas, trečioje – skleidžiamas riedėjimo triukšmas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)