O naujausias atradimas, žinoma, ne be konsultantų iš išorės pagalbos – komentarai, straipsniai portaluose. Imama problema, tendencija, reiškinys – imituojant taip mėgstamą sėkmės istorijos žanrą ir fukt fukt, komentaras vienam iš naujienų portalų. 

Kol kas aktyviausi tie, kurie sėdi mero kėdėje ilgiausiai. Tačiau netrukus suskubs ir savąją sėkmės istoriją bandys surasti ir kiti merai. Tačiau geriausias laikas jau praėjo.

Kaip sakoma, traukinys nuvažiavo ir dabar reikės pradėti dirbti. Nes jei prasidėjo iki tol nematytos gražbylystės (beje, ar patys tariamieji autoriai tikrai jas vėl parašytų iš naujo?), vadinasi liko pusmetis iki rinkimų.

Lietuvoje kitaip nebūna. Rinkimų kampanija geriausiu atveju pradedama planuoti, dėlioti, likus net (!) 6 mėnesiams iki rinkimų ir tada logišką, kad jos pikas – vos likus 1,5 mėn. ar 3 savaitėms iki balsavimo datos. 

Janina Sabaitė Melnikovienė
Anksti pradėjus rinkiminę kampaniją kyla pavojus,kad žmonės labiau įsigilins į pateikiamą informaciją, ją analizuos, o tai jau grėsmė. Tad tie 2 paskutiniai mėnesiai prieš rinkimus, kai suspėji vos nuvažiuoti Kalėdoms pasveikinti moksleivių ir tėvelių, padovanoti 10 knygų bibliotekai ir nusifotografuoti su vietiniu verslu, kaip tik užtektinai.
„O kam stengtis?“, – galvoja esami ir būsimi politikai. Juk kuo anksčiau pradėsi, tuo daugiau dirbti reikės. Reikės ir ruoštis, ir informacijos pateikti, ir kalbėtis, ir atsakinėti į klausimus. Žodžiu, vienas vargas. Gal net žmonės pradės klausinėti, o kaip tu, brangusis, žadi tuos savo pažadus įvykdyti? Ką žadi konkrečiai daryti? Kokie tavo pirmieji trys žingsniai? Ir kaip mums atsiskaitysi, jei tau nepavyks?

Ir tikrai, anksti pradėjus rinkiminę kampaniją, kyla pavojus, kad žmonės labiau įsigilins į pateikiamą informaciją, ją analizuos, o tai jau grėsmė. Tad tie 2 paskutiniai mėnesiai prieš rinkimus, kai suspėji vos nuvažiuoti Kalėdoms pasveikinti moksleivių ir tėvelių, padovanoti 10 knygų bibliotekai ir nusifotografuoti su vietiniu verslu, kaip tik užtektinai. Nes per tokį laiką įmanoma tik pažadus išdalinti, o laiko konkretiems darbų įvykdymo planams ir nebelieka.

Tad tuos merus, kurie jau dabar pradėjo aktyviau rodyti viešumoje, tikrai galima pasveikinti už drąsą. Jiems iki intensyviausio savivaldybių rinkiminio periodo dar liko mažiausiai 4 mėn. pasiruošti daugiau turinio, t.y. įdomesnės problematikos komentarų, pagvildenti tendencijas, ką reiktų daryti toliau, galbūt net pasiruošti viešoms kalboms, mestelti vieną kitą skandaliuką ar net sensaciją, ir suplanuoti vizitus į ne tiek prognozuojamus programinius objektus.

O kitai į savivaldybių tarybas pretenduojančiai grupei – paprastos 3 rekomendacijos, nuo ko pradėti savo aktyvią politinę informacinę veiklą:

Atsakykite sau į klausimą: kodėl norite ten pakliūti? Kodėl norite tapti savivaldybių Tarybos nariu? Viskas paprasta – rinkėjams reikia mažiausiai 5 labai konkrečių argumentų, kodėl jūs ten einate ir ko jums ten prireikė? 

Jei atsakymas, kurį galima viešinti bus kiek įdomesnis nei „taika visam pasaulyje“ ar „man rūpi Kauno gatvės“ ir „man svarbus kiekvienas žmogus“, bandykite.

Jei žinote motyvus, vis dėlto paklauskite savęs, o KAIP aš tai padarysiu? Kaip konkrečiai, aiškiais būdais ir per kokį nustatytą laiko terminą planuoju pasiekti tai, ko noriu. Geriau pabūkite idealistais –vardan ko einu į tuos savivaldybių rinkimus? Kas man padės? Ir kaip aš dirbsiu, jei man nesiseks? Kaip bus tada?

Jei turite atsakymą ir šitą punktą, tuomet tikrai turite veiksmų strategiją ir galite dar ryžtingiau pretenduoti į savivaldos valdžios kėdę.

Ir galiausiai susirašykite sau, KĄ konkrečiai darysiu? Kalbėsiu, rašysiu projektus ir skundus, paklausimus, straipsnius, pasiūlymus, sėdėsiu, miegosiu, dainuosiu, dalyvausiu šokių ar ledo projektuose, vesiu, skirsiuosi, įsigysiu meilužę, kelsiu skandalus, rengsiuosi ryškiai ir pan. Sąrašas ilgas, tik reikia racionalumo pasirenkant veiksmus.

Ir jei turite pasirengę šį, anot Simono Sineko, Aukso rato lyderystės modelį, bandykite. Galbūt šįkart jums pasiseks. Ir net galbūt pasiseks ir mums, paprastiems miestų ir rajonų gyventojams. Visgi norisi pažinti tuos savo atstovus. Smalsumas daro savo.