Kodėl Rytų Kinijos jūros regione, kuris pastaruoju metu pelnytai vadinamas „naujuoju Bermudų trikampiu“ krovininis laivas mįslingomis aplinkybėmis susidūrė su tanklaiviu, gabenančiu milijoną barelių naftos, taip ir lieka neaišku.

Nežinomas ir 32 įgulos narių likimas. Po dviejų milžiniškų laivų susidūrimo kilo didžiulis gaisras, o nafta ėmė lietis į vandenyną.

Ekspertai sako negalintys pasakyti, kodėl susidūrė krovininis laivas iš Honkongo „CF Crystal“ ir „The Sanchi“, ir nerimauja, kad 136 tūkst. tonų naftos, po susidūrimo išsiliejusios į aplinką, gali sukelti gamtinę katastrofą.

Šiuo metu vykdoma gelbėjimo operacija, tačiau tiršti dūmai, kylantys iš Panamai priklausančio degančio „The Sanchi“ laivo, ir sudėtingos oro sąlygos bet kokias pastangas paverčia niekais.

„Šiais laikais, kai turime pačių moderniausių sistemų, skirtų susidūrimų prevencijai, ir technologinių laivų identifikavimo sprendimų, du tokie didžiuliai laivai neturėjo susidurti“, – „ABC Radio“ kalbėjo Sauthamptono universiteto mokslų daktaras ir okeanografijos ekspertas Simonas Boxallis.

„Juo labiau, kad susidūrimas neįvyko kokiame nors siaurame kanale, nebuvo jokių navigacijos ribojimų. Kitaip tariant, nėra nė vienos racionalios priežasties, kodėl įvyko tai, kas įvyko“, – teigia specialistas.

Praeitais metais Vokietijos dienraštis „Die Welt“ atliko pavojingiausių pasaulio jūrų tyrimą. Buvo nustatyta, kad didžiausi pavojai tyko Pietų Kinijos ir Rytų Kinijos jūrose. Šios teritorijos buvo palygintos su liūdnai pagarsėjusiu Bermudų trikampiu. Remiantis straipsniu, vien 2016 metais ten pražuvo mažiausiai 33 laivai.

„Pagrindinė priežastis, kodėl kyla incidentų, per kuriuos prarandame laivus, yra prasta tokių laivų techninė priežiūra arba viršytas leistinas svoris, pavyzdžiui, keltų atveju. Nemenką vaidmenį atlieka ir vis sudėtingėjančios oro sąlygos, dažnai kyla audrų. Didžiausia problema, ypač Azijoje, išlieka saugos standartų trūkumas ir aplinkosaugos taisyklių nepaisymas“, – konstatuojama straipsnyje.

Milijonas barelių kondensato – tai tam tikra rūšis naftos – vertinamas per 60 mln. dolerių. Būtent tokio svorio ir vertės krovinys buvo tanklaivyje susidūrimo metu.

Pareigūnai patvirtino, kad dalis naftos pateko į vandenį, tačiau kol kas negalima tiksliai įvardyti žalos aplinkai. Skelbiama, kad į vandenį dar gali patekti tūkstančiai tonų naftos.

„Šiuo metu pagrindinis mūsų prioritetas yra rasti be žinios dingusius „The Sanchi“ laivo įgulos narius, tačiau baugina kilęs gaisras“, – „Al Jazeera“ sakė Robas McBride‘as.

Gresia sprogimas

Prie Kinijos krantų degančiam Irano tanklaiviui gresia pavojus sprogti arba nuskęsti, pirmadienį nurodė pareigūnai.

Pranešime taip pat sakoma, jog praėjus 36 valandoms po laivo užsiliepsnojimo nėra jokių požymių, kad kokie nors jo įgulos nariai būtų išgyvenę.

Didžiulis gaisras 136 tūkst. t naftos kondensato gabenusiame laive tebesiaučia, iš laivo ir nuo vandens aplink kyla tiršti juodi dūmai.

Gelbėtojai, bandę ieškoti įgulos narių, 30 iraniečių ir dviejų Bangladešo piliečių, turėjo trauktis dėl toksiškų dūmų, pranešė Kinijos transporto ministerija.

Su Panamos vėliava plaukiojusiam 274 m ilgio tanklaiviui „Sanchi“ gresia „pavojus sprogti arba nuskęsti“, nurodė ministerija.

Tanklaivis šeštadienį vakare ties Rytų Kinijos krantais, už 160 jūrmylių (296 km) nuo Šanchajaus, susidūrė su sausakrūviu laivu ir užsidegė.

Su Honkongo vėliava plaukiojantis ir 64 tūkst. t grūdų gabenantis sausakrūvis „CF Crystal“, buvo apgadintas „be pavojaus laivo saugumui“, visa jo įgula – 21 kinas – buvo išgelbėta.

„Sanchi“, kurį eksploatavo Irano „Glory Shipping“, plaukė į Pietų Korėją.

Gelbėjimo ir valymo operacijoje dalyvauja 10 vyriausybės laivų, „daug žvejybos laivų“ ir Pietų Korėjos pakrančių apsaugos laivas, nurodė Transporto ministerija.

Sekmadienį paieškoje dalyvavo vienas JAV karinio jūrų laivyno lėktuvas, kuris išžvalgė didelę teritoriją ir grįžo į Kadenos bazę Okinavoje Japonijoje.

Irano naftos ministerija nurodė, kad degantis tanklaivis priklauso Irano nacionalinei tanklaivių kompanijai (NITC) ir gabeno savo krovinį Pietų Korėjos kompanijai „Hanwha Total“. Laivas ir jo krovinys buvo apdrausti, sakoma pareiškime.

Tai jau antra per mažiau nei dvejus metus nelaimė, susijusi su NITC tanklaiviais. 2016 metų rugpjūtį Singapūro sąsiauryje susidūrė Irano supertanklaivis ir konteinerinis laivas; abu laivai buvo apgadinti, bet žmonės nenukentėjo, aplinka nebuvo užteršta.

Šio šeštadienio susidūrimas yra dar viena aukų pareikalavusi pastarųjų metų laivininkystės nelaimė Rytų Azijoje.