Pietų Korėjos prokurorai penktadienį paskelbė, kad keltas „Sewol“, po kurio katastrofos prieš dvi dienas šimtai žmonių tebelaikomi dingusiais, apvirto ir nuskendo per kapitono trečiojo padėjėjo pamainą.

„Trečiasis kapitono padėjėjas vadovavo laivo valdymui, kai įvyko avarija“, – sakė prokuroras Park Jae-eokas.

„Kapitonas nevadovavo, kai įvyko avarija“, – prokuroras pridūrė per spaudos konferenciją apie tos katastrofos preliminarias išvadas.

„Sewol“ kapitonas Lee Joon-seokas, tapęs visuomenės įtūžio taikiniu dėl to, kad paliko savo laivą, kai jame tebebuvo įstrigę šimtai žmonių, avarijos momentu buvo „laivo gale“, pažymėjo Park Jae-eokas, nepateikdamas daugiau detalių.

Pietų Korėjoje iš skęstančio kelto išgelbėtas mokyklos direktoriaus pavaduotojas nusižudė

Vienos Pietų Korėjos vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotojas, išgelbėtas iš skęstančio kelto, kuris vėliau nugrimzdo į vandenį su šimtais tos mokyklos moksleivių, penktadienį buvo rastas negyvas – veikiausiai nusižudęs, pranešė žiniasklaida.

Čindo salos policija rado 52 metų direktoriaus pavaduotojo Kang Min-kyu (Kang Minkju) buvo rastas netoli mokyklos sporto salės, kurioje yra apsistoję 268 iki šiol nerastų kelte buvusių žmonių artimieji.

„Tiksli mirties priežastis tebetiriama“, – vienas policijos pareigūnas sakė naujienų agentūrai AFP.

Naujienų agentūra „Yonhap“, remdamasi policijos informacija, nurodė, kad Kang Min-kyu buvo rastas kabantis kilpoje ant medžio šakos, veikiausiai pasikoręs.

Direktoriaus pavaduotojas buvo vienas iš 179 žmonių, kuriems pavyko ištrūkti iš skęstančios kelto per kelias valandas po mįslingos avarijos, kurios priežastys kol kas nežinomos.

Pietų Korėjos prokurorai prašo suimti nuskendusio kelto kapitoną

Pietų Korėjos prokurorai penktadienį paprašė leisti suimti prieš dvi dienas nuskendusio kelto, kuriame buvo šimtai moksleivių, kapitoną ir du įgulos narius, pranešė vienas pakrančių sargybos pareigūnas.

„Jungtinė policijos ir prokuratūros tyrimo grupė paprašė išduoti orderius, leidžiančius suimti tris įgulos narius, įskaitant kapitoną“, – naujienų agentūrai AFP sakė vienas pietinės pakrančių sargybos vadavietės pareigūnas Makpo uostamiestyje. Jis nenurodė, kuo kaltinami tie asmenys.

Pietų Korėjos kelto kapitonas avarijos metu buvo ne vairinėje

Pietų Korėjos kelto, kuris apvirto ir nuskendo prieš dvi dienas, kapitonas avarijos momentu nebudėjo vairinėje, tyrėjai pranešė penktadienį, didėjant visuomenės pasipiktinimui dėl stringančių gelbėjimo darbų, tikintis dar rasti gyvų žmonių nugrimzdusiame laive po to, kai šimtai keleivių buvo paskelbti dingusiais.

Praėjus daugiau nei dviem dienoms po to, kai 6 825 tonų talpos keltas „Sewol“ netikėtai pasviro, apvirto ir nuskendo, daugiau nei 500 išvargusių narų, kovojančių su stipriomis jūros srovėmis beveik nulinio matomumo sąlygomis, dar nesugebėjo patekti į kelto vidų.

Patvirtintų aukų skaičius padidėjo iki 28, tačiau labiausiai nerimaujama dėl 268 dingusių žmonių, kurių dauguma – vidurinės mokyklos moksleiviai, plaukę į pietinę kurortinę Čedžu salą.

Naujai aptikti kūnai plūduriavo vandenyje, ir nei vienas iš jų nebuvo ištrauktas iš paties laivo, sakė pakrančių sargybos pareigūnai, narų komandoms stengiantis patekti į nugrimzdusį keltą ir liekant vis mažiau vilčių rasti gyvų žmonių susidariusiose oro kišenėse.

„Du narai šiuo metu leidžia deguonį į laivą“, – sakė vienas pakrančių sargybos pareigūnas.

Vienintelė virš vandens iškilusi laivo pirmagalio dalis nugrimzdo po bangomis penktadienio popietę.

Meteorologinės sąlygos buvo sudėtingos: lijo, tvyrojo rūkas, jūra smarkiai bangavo.

Iš 475 laive buvusių žmonių buvo išgelbėti tik 179, o nuo trečiadienį daugiau gyvų likusių žmonių nebuvo rasta.

Trys didžiuliai plaukiojantys kranai atvyko į nelaimės vietą, bet regiono pakrančių sargybos vadas Kim Soo-hyunas pabrėžė, kad daugiadenį laivą bus mėginama iškelti tik tuomet, kai nebeliks jokių abejonių, kad jo viduje nebėra gyvų žmonių.